Gå til innhold

Apropos telefonselgere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, de kan man ikke reservere seg mot. Og jeg har oppdaget at hvis jeg ikke svarer ringer de om og om igjen til du går igjennom spørsmålene. Da gir de seg gjerne en stund.

Det har jeg aldri opplevd - ikke hvis jeg tar telefonen og sier at jeg ikke er interessert. Men hvis du ikke tar telefonen i det hele tatt, er det klart de forsøker å ringe deg igjen.

Skrevet

Jeg hater oppsøkende salg, enten det er telefonselgere eller dørselgere.

Vil jeg ha noe kontakter jeg dem selv :)

Og ang. telefonundersøkelser sier jeg alltid nei,

de tar for lang tid og er utrolig kjedelige, om igjen samme spørsmålene med forskjellige vrier.. urk og ikke får jeg betalt for å svare.

Hadde de bare lokket med en premie så :)

Neste gang Norsk Gallup ringer deg, kan du be om å bli fast medlem - da kan du nemlig velge å motta mail med undersøkelsene i stedet for å bli oppringt. Da opparbeider du deg poeng for hver undersøkelse du besvarer og kan velge deg ut diverse artikler for dette.

Skrevet

Jeg synes rett og slett det er kjedelig å svare på dumme spørsmål. Siden jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å si ja til å bruke 10-20 minutter på en meningsmåling skulle jeg ønske man kunne melde seg ut av det.

Ikke fordi jeg har det så voldsomt travelt men fordi jeg liker å bruke tida mi til andre ting enn å skravle i telefonen. F.eks. å hjelpe barna mine med lekser, spille TP eller andre morsomme ting.

''Jeg synes rett og slett det er kjedelig å svare på dumme spørsmål. ''

Jeg synes det verste er at jeg ikke alltid liker å bare velge et kjapt svaralternativ - har av og til lyst til å foreta en liten stiloppgave: "Grei ut om...." ;-)

Men heldigvis er det en del spørreundersøkelsesfolk som vil snakke med "den i familien over 18 år som sist hadde bursdag", og i 50 uker av året er det min mann! *knegg*

Skrevet

Var en periode her i høst hvor de ringte i ett sett. Jeg ble mer og mer irritert og sa hele tiden nei. Men til slutt ga jeg etter og mannens "10-minutters" spørsmålsskjema tok 20. Men siden har jeg ikke hørt fra dem. Heldigvis

''mannens "10-minutters" spørsmålsskjema tok 20''

jeg tror man må være lynkjapp og svare uten noen form for betenkningstid og uten repetisjon av svaralternativene! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...