Gå til innhold

Kiel tur

Anbefalte innlegg

Gjest Melis34
Skrevet

Noe en må få med seg når man er i kiel??? skal dit i vinterferien,med color magic.

Skrevet

Kiel er nok først og fremst en shoppingby.

Det er et marinemuseum ved havna, mulig det også omfatter et lite akvarium.

Og så er det en pub / kro der man kan se halvfulle skandinaver fra åpnings- til stengetid, Löwenbrau.

Skrevet

Med tanke på at båten bare ligger i havn i snaut 4 timer, og at man bør være ombord igjen senest 15 min før avgang, så har man ganske begrenset tid i land.

Det er også et stykke å gå fra båten og inn til "sentrum" så man mister ytterligere tid.

Kiel har først og fremst en hyggelig gågate med mange butikker, og et par større shopping sentere (bl a Karstadt)

Gågata ligger oppover til høyre etter at du har passert jernbanestasjonen og torget som du kommer rett på fra båten.

Et stykke oppi gata ligger det er stor skobutikk på venstre side (husker ikke hva den heter, men det er noen gule skilt utenfor) de har masse fine og bilige sko av alle slag, både til barn, kvinner og menn, og kan være verdt et besøk.

Kan også anbefale sjokoladebutikken med Lübeck marsipan, de koselige, små interiørbutikkene. Og det kan være lurt å kjøpe med seg "niste" fra en av de mange bakeriene som selger diverse påsmurt bakverk med allslags pålegg. Et godt og adskillig billigere alternativ enn å kjøpe mat ombord i båten..

God tur!

Gjest vinglepetter
Skrevet

Kiel er nok først og fremst en shoppingby.

Det er et marinemuseum ved havna, mulig det også omfatter et lite akvarium.

Og så er det en pub / kro der man kan se halvfulle skandinaver fra åpnings- til stengetid, Löwenbrau.

Løwenbrau? hVOR LIGGER DEN? i hvertfall ikke på det gamle hjørne, der ligger det en annen cafe. Maten der, var i hvertfall kjempebra der!

Skrevet

ok,har ikke kjørt med de nye båtene.den var i hvertfall nedlagt-sist jeg var der og det er lenge siden..

Det er lenge siden for meg også, så jeg gir ingen garantier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...