Gå til innhold

Glatte ski-hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Gjest smørefrie ski
Skrevet

Jeg har null peiling på ski, og har kjøpt smørefrie ski til poden. De viste seg å være skikkelig glatte. Hva skal jeg gjøre?

Gjest smørefrie ski
Skrevet

Smør på festevoks foran og bak.

Takk!

Persille1365381127
Skrevet

Selge dem og kjøpe smøre-ski.

Problemet med smørefritt er jo nettopp det, man skal i smøre dem - dermed skal det angivelig passe til alt. Men det gjør de ikke. De passer ikke til noenting.

For å få ordentlig skiglede må man ha ordentlig utstyr, og da er vanlige ski det eneste som gjelder :)

Det er ikke SÅ vanskelig å smøre riktig :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Problemet med smørefritt er jo nettopp det, man skal i smøre dem - dermed skal det angivelig passe til alt. Men det gjør de ikke. De passer ikke til noenting.

For å få ordentlig skiglede må man ha ordentlig utstyr, og da er vanlige ski det eneste som gjelder :)

Enig - smørefrie ski duger kun til nød på påskeføre. Det dreper ski-gleden med smørefrie ski.

Skrevet

De passer til påskeføre og fjerner behovet for klister. Ikke uvesentlig for de minste - og heller ikke for foreldrene, som slipper å smøre de dagene det ikke finnes smøring som passer, fordi det er skare i skyggen og kladdeføre i sola.

Smørefrie ski er selvsagt bare tull på stabilt kuldegradeføre.

Gjest majas mamma
Skrevet

Det kan jeg skrive under på. Mine smørefrie ski må smøres nøye, før jeg kan bruke dem. Enten er de for glatte eller for trege, de passer aldri til føret. Så mannen er smøremester og styrer i vei, og så blir det sånn nogenlunde. Det var han som kjøpte skiene til meg også, etter tjue år uten. Så den ene gangen i året jeg er ute på ski i et par timer, må mannen ha et par timer førsdt for å preparere mine ski. Han mumler ett eller annet om å kjøpe nye, så vi får vel se! Alternativet er skiene som ligger på hytta 30 cm breie treplanker, med gresshoppebinding og bambusstaver med bambusring nederst.

Persille1365381127
Skrevet

De passer til påskeføre og fjerner behovet for klister. Ikke uvesentlig for de minste - og heller ikke for foreldrene, som slipper å smøre de dagene det ikke finnes smøring som passer, fordi det er skare i skyggen og kladdeføre i sola.

Smørefrie ski er selvsagt bare tull på stabilt kuldegradeføre.

Klisterføre er vel helvete uansett ski ;)

Men de fleste dagene er smørefri det verste alternativet, så da er faktisk normale ski og en startpakke med skismøring et bedre alternativ.

Skrevet

Det kan jeg skrive under på. Mine smørefrie ski må smøres nøye, før jeg kan bruke dem. Enten er de for glatte eller for trege, de passer aldri til føret. Så mannen er smøremester og styrer i vei, og så blir det sånn nogenlunde. Det var han som kjøpte skiene til meg også, etter tjue år uten. Så den ene gangen i året jeg er ute på ski i et par timer, må mannen ha et par timer førsdt for å preparere mine ski. Han mumler ett eller annet om å kjøpe nye, så vi får vel se! Alternativet er skiene som ligger på hytta 30 cm breie treplanker, med gresshoppebinding og bambusstaver med bambusring nederst.

Gresshoppebinding og bambusstaver :-))))

Ungene og jeg var på ski hos min far forrige helg, og der stod hans ski og eldgamle staver. Skiene er "nye" (dvs bare 20-25 år gamle), men stavene er de samme som da jeg var liten, og jeg husker vi syntes allerede da at pappa hadde urgamle staver :-))))

Skrevet

Klisterføre er vel helvete uansett ski ;)

Men de fleste dagene er smørefri det verste alternativet, så da er faktisk normale ski og en startpakke med skismøring et bedre alternativ.

''Klisterføre er vel helvete uansett ski''

Nei, det er akkurat da de smørefrie redder dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...