Gjest Redd-sjåfør Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 HeI! Skal snart fornye førerkortet, og er veldi redd for å ikke kunne beholde det. Har diagnosene scizoid pf, generalisert angstlidelse og noe med depresjon som jeg ikke husker nøyaktig betegnelsen på. Bruker Zyprexa 10 mg og Remeron 30 mg om kvelden. Har ikke lov å kjøre etter å ha tatt medisinene. I tillegg bruker jeg Stesolid 10 mg ved behov, og har da ikke lov å kjøre før etter 6 timer. I høst hadde jeg en del angst, mye pga. at jeg hadde mye tannverk, og var på tannbehandling i narkose. Da gikk det en del stesolid, hadde rundt 1 mnd av en boks (25 stk). Etter tannbehandlingen fikk jeg en episode der jeg "hørte stemmer". Lydene rundt meg ble forsterket, og jeg hørte mumling rundt meg. Kunne ikke høre hva stemmene sa. Dette var bare en gang, og det gikk over etter 30-60 minutter etter å ha tatt Stesolid 10 mg. Statusen for meg nå er at jeg er mye bedre, ikke hatt noen nye anfall og angsten er nesten borte. Har knapt tatt Stesolid etter jul, og har etter råd fra NHD trappet ned til 5 mg Stesolid om gangen. Medisinen jeg bruker er samme som sist jeg fikk fornyet førerkortet. Tror dere jeg får beholde førerkortet? Er livredd for å ikke få fornyet det og tenker veldi mye på det. Hvor alvorlig må det være for å ikke få fornyet førerkortet? Dette ble et langt innlegg, men håper noen kan berolige meg! 0 Siter
Gjest sykmbp Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Kan ikke tenke meg at du ikke skal få beholde førerkortet hvis du allerede har restriksjoner for bruken av det!(og overholder restriksjonene da vel og merke) *Krysser fingrene for at det går helt fint* 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er rimelig sikker på at du får beholde førerkortet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.