bibben Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Jeg ser det er kommet inn et spørsmål vedr. katastrofetanker og hvordan en blir kvitt slike forstyrrelser. Har du anledning til å svare på det? Er det en vanlig sammenheng/forekomst mellom katastrofetanker og dissosiasjon? Kan dette være opptakten til grensepskotiske episoder? Jeg er plaget av begge deler. Håper at du kan svare på dette. På forhånd takk. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Med mindre det er en klar psykose, mener jeg at "katastrofetanker" skal behandles med metakognitiv terapi. 0 Siter
bibben Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Skrevet 9. februar 2010 Med mindre det er en klar psykose, mener jeg at "katastrofetanker" skal behandles med metakognitiv terapi. Kan du også svare på dette spørsmålet i innlegget mitt? ''Er det en vanlig sammenheng/forekomst mellom katastrofetanker og dissosiasjon? Kan dette være opptakten til grensepskotiske episoder?'' 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Kan du også svare på dette spørsmålet i innlegget mitt? ''Er det en vanlig sammenheng/forekomst mellom katastrofetanker og dissosiasjon? Kan dette være opptakten til grensepskotiske episoder?'' Vet ikke. 0 Siter
Gjest dissosierer Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Kan du også svare på dette spørsmålet i innlegget mitt? ''Er det en vanlig sammenheng/forekomst mellom katastrofetanker og dissosiasjon? Kan dette være opptakten til grensepskotiske episoder?'' Jeg dissosierer mye, men har aldri vært psykotisk eller grensepsykotisk. Ingen har noensinne nevnt at jeg har vært i fare for psykose grunnet dissosiasjonen. Jeg dissosierer noenganger veldig kraftig og lenge og de har hatt problemer med å få meg tilbake til virkeligheten, men de har alltid kalt det dissosiasjon. Jeg synes det ser så skummelt ut å være psykotisk og har spurt behandlere om jeg ligger i faresonen, da har det heldig vis vært et klart nei (men de kan selvfølgelig ikke spå i fremtiden) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.