Gjest Galehuet? Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har liksom to sider. Suksess rik i yrkeslivet, gift, tre barn, alt "ser bra ut". Sosialt og i organisasjonslivet kommer jeg ofte i konflikt, fordi jeg sier i fra om "feil" jeg oppdager underveis. De fleste andre prater bak hverandres rygg, jeg har en tendens til å ville "rydde opp" og fjerne ukulturer. Ofte blir jeg den upopulære og utstøtte......! Faglig er jeg sterk, og har bare toppkarakterer med relativt liten innsats fra høgskolen, og er svært strukturert i yrkeslivet. Privat kan det være kaos i et ellers så flott hjem, og jeg har en tendens til å "trampe i klaveret" i sosiale sammenhenger! Orker ikke drittpreik og baksnakking, og ser ut til å rydde opp slik at jeg selv blir stående som svarteper. Hva kan dette skyldes? Kan jeg være gal? Jeg begynner virkelig å lure! I jobb er det ALDRI problemer, sosialt er det KAOS! Og, det har alltid vært sånn! Føler at jeg ved å innfinne meg må godta at folk snakker stygt om hverandre, og smiler til hverandre som om DET aldri hadde skjedd når man møtes.... ER JEG GAL? 0 Siter
Gjest colors Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Litt lite utviklet sosial intelligens kanskje? 0 Siter
Gjest sesasolo Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Dette er nok dine opplevelser og har ikke noe å gjøre med om du er gal eller ikke. Minner meg litt om meg selv for noen år tilbake. Jeg har hatt veldig nytte av psykologsamtaler for å sortere tankene. 0 Siter
Gjest Galehuet Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Litt lite utviklet sosial intelligens kanskje? Ja, har også tenkt på dette med sosial intelligens, men dersom sosial intelligens er å tie om åpenbare urettferdigheter.... hva skal man gjøre.... hmmm, men absolutt, jeg har tenkt det samme selv.... 0 Siter
Gjest sesasolo Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Ja, har også tenkt på dette med sosial intelligens, men dersom sosial intelligens er å tie om åpenbare urettferdigheter.... hva skal man gjøre.... hmmm, men absolutt, jeg har tenkt det samme selv.... Jeg tror dette har mye mer med din egen tro på deg selv, og det å stå av deg stormen. Hvis du er klar på at du sier fra om urettferdighet så må du regne med ubehageligheter og det er tøft. 0 Siter
frosken Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Ut i fra det du skriver, får jeg tanker om at du ser ting i et noe forenklet "svart-hvitt" perspektiv. Hvis du ønsker å ha bedre relasjoner i ditt sosiale liv, så vil det sikkert være mulig å utvikle økt sosial kompetanse og evne til mer nyansert oppfatning av omgivelsene. Men jeg tror dette forutsetter at du er nysgjerrig og har ønske om endring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.