Gå til innhold

hvor lenge har man hvitevarer etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte komfyr, vaskemaskin, kjøleskap og støvsuger da vi flyttet sammen i 1995. Hittil har vi ikke byttet ut noe av dette, men har litt lyst til å kjøpe induksjonskomfyr etterhvert.

Hvor ofte må man regne med å bytte ut sånt som dette? Alt virker som bare det, vi har reparert kjøleskapet 2-3 ganger (på garantien)...

Skrevet

Litt merkelig det der ja, at når man ønsker skifte ut ting så varer de og varer, og vaaarer:-)

Skift ut komfyren og gi den bort på finn du. Alltids en hybelboer som er glad for en gratis komfyr:-)

Gjest byttes ved oppussing
Skrevet

KOmfyr og kjøleskap har jeg veldig god erfaring med, både fra foreldre, svigerforeldre og hjemme hos oss selv. Det varer og varer, og vi byttet det bare ut fordi vi pusset opp kjøkkenet, og fikk integrerte hvitevarer (og dermed også induksjonskomfyr).

Støvsugerene hos oss varer ikke i 15 år, vi har vel hatt tre ulike på den tiden. Den siste har vart ganske lenge, den var også litt dyrere enn de to første.

Vaskemaskinen synes jeg ikke vasket like godt lenger når den var åtte - ni år. Den fungerte, og vi ga den bort på Finn mot henting (det gjorde vi også med kjøkkenhvitevarene), men var ikke så god som vi ønsket lenger.

Skrevet

Hvitevarer på kjøkken varer ofte leeeeeeenge. Broren min har komfyr med keramisk topp fra 1983, og den ser ikke ut til å ville gå i stykker, så det blir neppe noen induksjonsovn på dem...*s* Derimot har de skiftet oppvaskmaskin og innmat til kjøleskapet i løpet av de siste 2-3 årene.

Skrevet

Jeg går selv og venter på at en komfyr fra 1987 (?) skal ta kvelden... Min kjære har lovt meg ny komfyr og nye benkeplater (den gamle er innebygget og har et heller aparte mål på selve komfyrtoppen) når den takker for seg, men foreløbig er det intet som tyder på det... *Sukk*

Skrevet

Jeg har byttet ut alt jeg kjøpte i 1996. Kjøleskap og konfyr virket fortsatt, men vi ønsket andre typer da vi pusset opp kjøkken. Vaskemaskin og tørketrommel takket for seg for litt siden.

Skrevet

Jeg måtte bytte ut min (første) oppvaskmaskin i høst, den hadde jeg da hatt siden 1997.

Kjøleskapet mitt holdt i 7 år, vaskemaskina har jeg bytta ut en gang, men det var pga flytting til nytt bad og plassmangel, jeg måtte ha en mindre maskin.

Gjest majas mamma
Skrevet

Min mors gamle KPS kjøleskap kjøpt i 1962, virker ennå. Men det er forvist til kjelleren da, hvor det brukes til reserveskap hvis vi skal lage mye mat til en anledning. Det har aldri vært reparert så vidt jeg vet.

Skrevet

Min mors gamle KPS kjøleskap kjøpt i 1962, virker ennå. Men det er forvist til kjelleren da, hvor det brukes til reserveskap hvis vi skal lage mye mat til en anledning. Det har aldri vært reparert så vidt jeg vet.

Mammas fryseboks er fra omtrent samme år, den virker enda. Hun kjøpte en ny for 10-20 år siden, men den er ødelagt. Min fryseboks fra 1980-tallet er forlengst kassert.

Tror mange elektriske apparat varte lengre i gamle dager.

Skrevet

Komfyr - fra 1996, varer ennå - jeg gleder meg til den streiker og vi kan kjøpe ny (men er glad vi kan utsette kostnaden)

Kjøleskap - varte fra 1997 til 2009, vi måtte plutselig kjøpe nytt i sommer

Vaskemaskin - varte fra 1996 til 2008, var reparert et par ganger

Tørketrommel - kjøpt ca 2004, varer forhåpentligvis i mange år ennå

Oppvaskmaskin - kjøpt i 1997, de siste tre årene har vi trodd den skulle ta kvelden, men med litt godsnakking kommer den i gang igjen :-) Gleder meg litt til å få ny!

Fryseboks - kjøpt i 1994 - varer fremdeles :-) Går som ei klokke.

Skrevet

Mammas fryseboks er fra omtrent samme år, den virker enda. Hun kjøpte en ny for 10-20 år siden, men den er ødelagt. Min fryseboks fra 1980-tallet er forlengst kassert.

Tror mange elektriske apparat varte lengre i gamle dager.

''Tror mange elektriske apparat varte lengre i gamle dager.''

Enig. I huset til broren min står mormors første dypfryser i kjelleren og går som ei klokke fortsatt. Den er fra en eller annen gang på 60-tallet.

Skrevet

Oppvaskmaskina: ny i 1987 - bytta ut i 2008

Vaskemaskin: ny i 2001, går fortsatt

Tørketrommel: ny i 2004, går fortsatt

Kjøleskap: nytt i 1989, bytta ut i 2008 (er nå "kjellerskap")

Komfyr: ny i 1992, bytta ut i 2008 (virker egentlig bra)

Skifta kjøleskap, komfyr og oppvaskmaskin i des. 08, pakketilbud. I følge selgeren bygges ikke slike varer for å vare lengre enn 10 år...

Skrevet

Oppvaskmaskina: ny i 1987 - bytta ut i 2008

Vaskemaskin: ny i 2001, går fortsatt

Tørketrommel: ny i 2004, går fortsatt

Kjøleskap: nytt i 1989, bytta ut i 2008 (er nå "kjellerskap")

Komfyr: ny i 1992, bytta ut i 2008 (virker egentlig bra)

Skifta kjøleskap, komfyr og oppvaskmaskin i des. 08, pakketilbud. I følge selgeren bygges ikke slike varer for å vare lengre enn 10 år...

Hvordan i huleste husker du alle disse detaljene?

Jeg har ikke peiling, og skulle jeg tippet hadde jeg sannsynligvis tippet minst 5 år feil på det meste...

Gjest Elextra
Skrevet

''Min mors gamle KPS kjøleskap kjøpt i 1962, virker ennå''

På den tiden kostet vel et kjøleskap en månedslønn og ble laget for å vare.

I dag koster kjøleskap nærmere en dagslønn enn en månedslønn, og er dessverre mer bruk-og-kast.

Skrevet

Den eldste hvitevaren vi har i huset vårt nå, er kjøleskapet, som er fra 1993. Det er i ypperlig stand, og har aldri vært reparert - et kupp! :-)

Ellers måtte vi bytte fryseboks for et par år siden... den gamle fulgte med huset, og var nok fra tidlig 80-tall. Dessverre merket vi ikke at boksen hadde tatt kvelden før matvarene oppi hadde tint og måtte kastes.. :-(

Antar at komfyren vår er ca 10 år gammel, mens tørketrommel, vaskemaskin og oppvaskmaskin er en del yngre. Her i huset har tørketrommelen hatt dårligst levetid - tror den forrige varte bare 6-7 år.

Vi har forresten min nå avdøde svigerbestemors gamle kjøleskap fra tidlig 60-tall i garasjen på hytta - kjekk til litt ekstra drikkevarer og slikt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...