Gå til innhold

sykemeldt vs skole

Anbefalte innlegg

Gjest Litt deppa nå!!
Skrevet

Vet noen om det finnes regler for om man kan være sykemeldt, men samtidig gå på forelesninger?(det er snakk om bruddskade)Ikke mulig for tilrettelegging i denne jobben.(liten 5-stilling)

Forferdelig kjedelig å havne i denne situasjonen. Men kan nesten ikke miste undervisningen, da får jeg ikke bestått!!(Høyskole)

Skrevet

Jeg kan ikke se at dette skulle være noe problem - hvis du har to arbeidsgivere kan du bli sykmeldt fra den ene jobben, mens man kan jobbe i den andre. Du kan altså sykmeldes fra jobben, men være med på undervisningen - men jeg ville ha tatt det opp med legen din, slik at han sørger for å gi deg riktig type sykmelding i dette tilfellet.

Skrevet

Det burde gå helt greit. Du kan jo bli sykmeldt fra en jobb uten å bli sykmeldt fra en annen. (Om du har flere jobber)

Og det burde jo ikke være noe problem å gå på skolen med bruddskade.

Snakk med legen som sikkert fikser dette.

Gjest kinelle
Skrevet

Tror som de andre sier her at det går helt fint. Men man vet jo aldri med nav så jeg ville undersøkt med legen slik at du får en riktig sykemelding som gjør at du kan gå på skolen. Evt ringe nav.

Skrevet

Du kan trygt gå på forelesning selv om du er sykemeldt fra deltidsjobben.

Persille1365381127
Skrevet

I utgangspunktet er vel svaret nei (i motsetning til hva de andre har svart her).

Jeg studerer deltid på BI, og var sykemeldt en periode for noen år siden. Da fikk jeg beskjed om at jeg dersom jeg var frisk nok til å gå på skole - så kunne jeg også gå på jobb.

Det stemmer at man kan sykemeldes fra en jobb og fortsette i en annen - men det kommer helt an på hva slags jobb du har. Jeg hadde en gravid ansatt i bhg som ville ha deltidssykemelding pga hun var sliten, og da fikk hun beskjed fra legen om at hun kunne få sykemelding fra deltidsjobben (på Ikea), men ikke fra hovedjobben - fordi det var urimelig å ikke orke hovedjobb dersom man orker deltidsjobb.

Så; dersom du har tre dager undervisning i måneden eller noe ville jeg tatt sjansen på å dra uten at noen gjør noe med det.

Dersom du er fulltidsstudent og sykemeldt fra deltidsjobb, så kan du bare gå på skolen uten å tenke på noe annet.

Dersom du er deltidsstudent og fulltidsjobbende, og sykemeldt fra jobben - så ville jeg sjekket litt nøyere, for det er litt på kanten vil jeg tro.

Gjest segunda
Skrevet

Slik de andre sier ta dette opp med legen og nav. Dette bør ikke være noe problem, men det lønner seg alltid å spørre.

For en del år siden var jeg langtidssykemeldt fra min hovedjobb. Jeg hadde en ekstrajobb som jeg fikk fortsette i med legens samtykke. I tillegg studerte jeg online og dro til kveldsforelesninger engang i måneden og en helg fra fredag til søndag. Dette ble godkjent og reddet meg helt, ellers hadde jeg gått under.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...