Gjest J31! Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har fått et problem. Jeg bestilte i går ny resept på Lamictal (300mg). Jeg får ikke ny resept, min fastlege ville snakke med meg først! Så jeg fikk time den 17/2. Det betyr at jeg må være uten fra og med i dag til og med da (ca en uke). Er det så bra da? Ikke spør meg hvorfor. Jeg har sagt jeg bruker dem fast, og legen får jeg ikke snakke med. 0 Siter
frosken Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Har du gitt beskjed om at du har gått helt tom for lamictal? 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Dette synes jeg var merkelig. Er det ikke sånn med lamictal at du må trappe opp sakte for å unngå dette utslettet? Når du bråslutter må du da kanskje trappe opp sakte igjen på nytt? Dette er bare noe jeg tror, høres ikke helt greit ut i mine ører ihvertfall. Jeg ville tatt en telefon og pratet litt med den legen der! 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Har du gitt beskjed om at du har gått helt tom for lamictal? Ja, det har jeg. Hvis hun da ikke vil jeg skal slutte på dem? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Skadelig er det kanskje ikke. Uheldig er det i hvert fall. Totalt unødvendig av fastlegen etter min vurdering. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Skadelig er det kanskje ikke. Uheldig er det i hvert fall. Totalt unødvendig av fastlegen etter min vurdering. Kan jeg ringe opp fastlegen og henvise til ditt svar, det vil si at du/en psykiater sier det er uheldig? 0 Siter
Gjest bo8 Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Kan jeg ringe opp fastlegen og henvise til ditt svar, det vil si at du/en psykiater sier det er uheldig? Hva med å tenke litt selv???? 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Hva med å tenke litt selv???? Spurte om "tillatelse" fordi jeg ikke vil "bruke" nhd. Var ikke mer enn det. 0 Siter
....AV Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Kan jeg ringe opp fastlegen og henvise til ditt svar, det vil si at du/en psykiater sier det er uheldig? Jeg ville ringt tilbake og sagt at du i hvertfall må få resept så det holder frem til timen din. 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Spurte om "tillatelse" fordi jeg ikke vil "bruke" nhd. Var ikke mer enn det. Du trenger vel ikke henvise fra nhd for å få medisinen din? Her må det jo være en kommunikasjonssvikt? Ring og forklar dem situasjonen. Om legesekretræren ikke forstår hva du snakker om så be legen om å ringe opp deg. Mere avansert er jo ikke dette. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Spurte om "tillatelse" fordi jeg ikke vil "bruke" nhd. Var ikke mer enn det. ''Spurte om "tillatelse" fordi jeg ikke vil "bruke" nhd.'' Ved å be om hans tillatelse bruker du ham, ved kun å henvise til hans svar her (om det skulle være relevant), bruker du ham ikke. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 ''Spurte om "tillatelse" fordi jeg ikke vil "bruke" nhd.'' Ved å be om hans tillatelse bruker du ham, ved kun å henvise til hans svar her (om det skulle være relevant), bruker du ham ikke. Ok.. Har overhode aldri tenkt over det du sier her, at det er slik det er. Har tenkt at han kanskje ikke liker at vi gjør slike ting uten å spørre om det først.. Huff. Takk skal du ha :-) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Jeg ringte igjen, og sa at det (også) i følge psykiater er uheldig. Hun skulle be legen ringe meg. 0 Siter
Gjest kinelle Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Det er ikke skadelig men du kan risikere mange abstisnessympotmer. Har ikke brukt dem selv, men venner har fortalt om ilinger/elektriske støt følelse i kroppen, utslett når de har glemt å ta den noen dager på rad. 0 Siter
Gjest balansekunsteren Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Kan jeg ringe opp fastlegen og henvise til ditt svar, det vil si at du/en psykiater sier det er uheldig? har du mulighet til å gå på legevakta? De kan alltids skrive ut til en person i nød. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 har du mulighet til å gå på legevakta? De kan alltids skrive ut til en person i nød. Det har ordnet seg. Legen ringte meg i ettermiddag, og jeg får resept i morgen. Må nok være uten til morgen-dosen, men satser på at det går bra. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.