Gå til innhold

Dårlig PR i media! Vi er ikke alle farlige!

Anbefalte innlegg

Gjest deprimert58
Skrevet

Er lei av at psykiatriske pasienter og vi med moderate plager blir hengt ut i media som farlige! Det er da de færreste av oss som har såpass voldsomme psykoser at vi angriper og skader folk! Veldig mange har angst og er redd for det meste! Vi er så deprimerte av vi ønsker å skade oss selv,og vi hører stemmer.Men ikke alle stemmer sier at vi skal skade våre nærmeste!Det nekter jeg å tro.

Vi er ikke alle sinnsyke! Hva jeg mener er at vi er ikke alle så utenfor det normale at vi aldri kan bli friske."Gjøkeredet" og skrekkfilmer på asyler gjør mer skade enn godt! Amerikanerne koser seg med fortellinger om de farlige gale.Dette er helt hinsides,og bør stoppes.Jeg så på "Honningfellen" forrige dag og ønsket riktignok å avlive den pedofile broren,men fant fort ut at det bare var film.Desverre var det den gamle konen Vera som var morderen.Igjen en "gal morder" ikke bra,Men Anne Marit Jakobsen var meget dyktig i rollen.

MEN når det kanskje er under 10% av de syke som enten havner i fengsel eller får meget lange innleggelser pga vold,blir bilder mer en sjevt.

Det blir omtrent som å si at alle amerikanere er comboyer som elsker våpen og cocain.

NEI til stereotyping av de mentalt syke.

Videoannonse
Annonse
Gjest du skal leve
Skrevet

Helt enig med deg. Jeg har vært psykisk syk og somatisk syk i mange år. Har vel fått "stemplet" psykiatrisk pasient. Har enda tilgode å skade andre. Jeg har imidlertid skadet meg selv endel ganger.

Jeg har enda tilgode å bli kalt en somatisk pasient. Om en isjias-pasient gjør et innbrudd blir dette aldri opplyst på TV, men er du psykiatrisk pasient så er de raske med den opplysningen.

Denne stemplingen av folk skulle ikke være lov. Enig meg deg!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...