Gå til innhold

Hva er vanlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Spør dere
Skrevet

Har en veldig god venn som nettopp mistet faren sin. Kjenner ikke familien. Bør jeg gå i begravelsen? Vil veldig gjerne altså, viss det er passende. Blir litt dumt å spørre min venn.

Hva ville dere gjort?

Gjest Spør dere
Skrevet

Jeg ville gått uten å spørre vennen din.

Det er det jeg også har lyst til. For det er vel ikke rart å gå selv om jeg ikke kjente faren?

Skrevet

Hvis det er en god venn, er det naturlig å gå for å støtte han.

Gjest segunda
Skrevet

Det er det jeg også har lyst til. For det er vel ikke rart å gå selv om jeg ikke kjente faren?

Nei det er ikke rart. Det er vanlig å gå når man kjenner så nært familiemedlem.

Jeg har vært i begravelse hvor jeg hadde aldri sett mannen som ble begravd, men hans sønn var kjæreste med min datter. Jeg rakk aldri å møte han, men besøkte familien to dager etter at han døde for å kondolere.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg hadde gått. Du går jo for din venns skyld, ikke for familien.

Skrevet

Siden det er faren til en god venn av deg som er død, så er det helt naturlig å gå i begravelsen for å støtte vennen din.

Skrevet

Nei det er ikke rart. Det er vanlig å gå når man kjenner så nært familiemedlem.

Jeg har vært i begravelse hvor jeg hadde aldri sett mannen som ble begravd, men hans sønn var kjæreste med min datter. Jeg rakk aldri å møte han, men besøkte familien to dager etter at han døde for å kondolere.

Jeg synes å huske at i min bestefars begravelse var det en ung jente (trolig tremenning av meg) som sa hun aldri hadde møtt min bestefar.

En gang var en hel avdeling i begravelse til datter av en kollega. Bare noen få av oss kjente datteren.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er noe rart. Tenker vennen din vil sette pris på at du bryr deg og viser han din støtte.

Skrevet

Gå. Din venn vil garantert sette pris på det.

Skrevet

Da svigerfar døde (45 mil fra her vi bor, og fra der de fleste vennene våre bor) satte vi veldig stor pris på at en av de få vennene vi har på den siden av landet, kjørte i to timer for å komme i begravelsen. Hun kjente ikke svigerfar, men kjente oss godt.

Skrevet

Jeg ville gått.

Jeg satt stor pris på at noen av vennene mine har stilt opp i våre begravelser.

Skrevet

Jeg ville gått. Helt klart. Det var godt med de som var der for min skyld i min fars begravelse, det satte jeg stor pris på.

Skrevet

Dersom jeg ikke kjente faren i det hele tatt så ville jeg nok ikke gått.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Jeg ville gått i begravelsen. Det er jo de etterlatte som trenger trøst, min erfaring som etterlatt er at det er godt å se sine egne venner rundt graven, selv om de ikke kjente avdøde.

Det er vanlig å gå hvis en bare kjenner den avdøde og ikke familien også. Det var noen som kom bort til meg og presenterte seg da mine foreldre døde, og det var veldig hyggelig. Jeg hadde bare hørt navna, og nå fikk jeg se dem også. Synes det var veldig pent gjort av dem å ta kontakt med meg, det betydde mye for meg iallefall.

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg ville absolutt gått! Man trenger all den støtte man kan få når man mister noen. Jeg har vært i en begravelse til faren til venninnen min som jeg aldri hadde møtt (fikk fri fra jobb for å være med). Samtlige av de etterlatte sa de satte stor pris på at jeg kom til tross for at jeg ikke kjente ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...