Gå til innhold

angst for å kjøre bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg der jeg hadde angst for å kjøre på glatta.

Nå er det fine veier, men jeg har fremdeles angst for å kjøre bil. Tenker

på alt som kan hende. (katastrofetanker). Klarer jeg å tenke på helt

andre ting, går det greit å kjøre, men det er sjeldnere jeg klarer det nå.

Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Det begynner å bli veldig

slitsom å ha det slik når jeg trenger bilen til jobb. Det ser ut til at det bare

blir vanskeligere etter hvert.

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke vær redd
Skrevet

Hei, jeg har vært utsatt for en meget alvorlig trafikkulykke for en del år siden. Jeg tenkte da at jeg aldri skulle kjøre bil mere, aldri sitte i en bil heller.

Den første turen satt jeg på, det skjedde etter en uke. Det smalt i hodet mitt hver gang jeg så en bil. Jeg stolte ikke på biler og de som kjørte dem. Trodde ingenting på at de ville stoppe osv.

Jeg kjørte selv dagen etter dette og det var en skrekkelig opplevelse. Rundt hver en sving opplevde jeg igjen denne ulykken.

Oppskriften min ble å kjøre bil, kjøre bil og kjøre enda mere. Når tankene kommer tenker jeg ca sånn: Hvor stor er sannsynligheten for at jeg kræsjer idag tro? Hva er det verste som kan skje? Trenger jeg å dø mens jeg kjører bil? Kanskje dør jeg av å ut og gå tur eller noe helt annet? Hva om jeg kjører av veien? Hva så? Det kjører jo biler av veien hver dag og de fleste skader seg ikke engang.

Jeg kjører fornuftig, ikke for fort, prøver å følge de fleste trafikkregler. Da kan det nå ikke være min skyld om jeg skulle være uheldig. Og ja..det er faktisk farlig å leve !

Bare noen tanker fra meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...