Gå til innhold

Data: Ladeproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er problemer med lading av laptop her - den går inn og ut av baterimodus til tross for at ledningen står koblet i.

Jeg håper jo at det er selveeledningen det er noe galt med, slik at det holder med å kjøpe ny, men er det noen måte å finne ut av om det er ledningen som er gåen eller om det er kontakten på pc'en som er slarkete?

Skrevet

Det er vel sannsynligvis batteriet?

Særlig hvis dette skjer uten at du beveger ledningene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du har ikke mulighet til å prøve en annen lader? Det gjorde jeg da min laptop fikk ladeproblemer og det var ledningen som hadde gått av innenfor plasten på enden mot laptopen. Kosta 7-800,- for ny ledning... Men ikke kast den gamle - det viste seg nemlig at jeg ikke fikk med hele greia da jeg kjøpte ny, kun ledningen fra pc'n til - eh - ladeboksen + boksen, den siste bite (fra støpselet til boksen) måtte jeg enten kjøpe separat eller bruke den gamle.

Skrevet

Jeg har måttet kjøpe ny lader til begge de to siste laptopene mine, og da har akkurat det du beskriver skjedd.

Skrevet

Det er vel sannsynligvis batteriet?

Særlig hvis dette skjer uten at du beveger ledningene.

Med vennlig hilsen

nei, tror ikke det er batteriet. Det er ikke problemer med å få det ladet fullt hvis jeg bare gjør noe for å holde ledningen helt i ro. Som f eks nå i kveld da jeg henta sånn grå 'armert' teip og teipa fast "heila driden" i den posituren som gjorde at ladalampa lyste:-)

Skrevet

Du har ikke mulighet til å prøve en annen lader? Det gjorde jeg da min laptop fikk ladeproblemer og det var ledningen som hadde gått av innenfor plasten på enden mot laptopen. Kosta 7-800,- for ny ledning... Men ikke kast den gamle - det viste seg nemlig at jeg ikke fikk med hele greia da jeg kjøpte ny, kun ledningen fra pc'n til - eh - ladeboksen + boksen, den siste bite (fra støpselet til boksen) måtte jeg enten kjøpe separat eller bruke den gamle.

Takk for kjøpetips!

Jeg kan evt spørre i butikken der jeg kjøpte om jeg kan teste, men mulig de må bestille opp slik lader som jeg har...

Skrevet

Jeg har måttet kjøpe ny lader til begge de to siste laptopene mine, og da har akkurat det du beskriver skjedd.

Ok, det virker betryggende:-) Ikke for det - prisen som Lillemus nevner var sjokkerende høy for bare "halve" ladeledningen, men det høres unektelig greiere ut ennå måtte reparere kontakten i laptop'en,

candyqueen_83
Skrevet

Ok, det virker betryggende:-) Ikke for det - prisen som Lillemus nevner var sjokkerende høy for bare "halve" ladeledningen, men det høres unektelig greiere ut ennå måtte reparere kontakten i laptop'en,

Jeg betalte 599 tror jeg for den ene delen fra pcn til adapteren. Resten hadde jeg selv. Har Acer , og kjøpte på Elprice.

Skrevet

Jeg betalte 599 tror jeg for den ene delen fra pcn til adapteren. Resten hadde jeg selv. Har Acer , og kjøpte på Elprice.

ok, må man så må man :-)

Takk for tips.

Skrevet

Jeg har også Acer, kjøpte ny ladeledning på Expert.

Skrevet

nei, tror ikke det er batteriet. Det er ikke problemer med å få det ladet fullt hvis jeg bare gjør noe for å holde ledningen helt i ro. Som f eks nå i kveld da jeg henta sånn grå 'armert' teip og teipa fast "heila driden" i den posituren som gjorde at ladalampa lyste:-)

''heile driden''

Trodde ikke du var sørlending, morsan!

:-)

Skrevet

''heile driden''

Trodde ikke du var sørlending, morsan!

:-)

-skapsørlending...;-)

Skrevet

-skapsørlending...;-)

Du er en sommer-sørlending, er det ikke så? Har feriert her fra du var liten? Eller blender jeg deg med en annen?

Skrevet

Du er en sommer-sørlending, er det ikke så? Har feriert her fra du var liten? Eller blender jeg deg med en annen?

Nei, jeg kan nok ikke skryte på meg det:-)

Jeg var på campingtur i telt på Sørlandet sommeren før jeg fylte fire, og satte ikke mine ben igjen der før jeg var fylt 20 år...:-)

Uttrykket 'toppa heile driden' haar jeg fra Valen....;-)

Skrevet

Nei, jeg kan nok ikke skryte på meg det:-)

Jeg var på campingtur i telt på Sørlandet sommeren før jeg fylte fire, og satte ikke mine ben igjen der før jeg var fylt 20 år...:-)

Uttrykket 'toppa heile driden' haar jeg fra Valen....;-)

OK, da blandet jeg deg med en annen her.

Ungene har en dvd som de har sett på hundrevis av ganger - "Kristian And fra Herlig Land" (innspilt i Dyreparken) - og den går på kav kristiansandsdialekt.

En gang Kristian And blir sinna, utbryter han: "Drid, drid og dobbeldrid!!!!"

Og vi ler like godt av det hver gang :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...