Gå til innhold

tannkjøtt


Gjest karoline 17

Anbefalte innlegg

Gjest karoline 17

hei, jeg heter karoline og er 17 år gammel. jeg har problemer med tannkjøttet mitt, å det har blitt verre og verre for vær dag. helt bak rett ved den ene visdomstanna har jeg fått et "hull" ned inn i tannkjøttet og jeg har fått sår på kinnet (innsiden) og på tunga. Jeg har også fått blemmer foran på underleppa. først så var det bare underkjeven det var vondt, men det har gått over til overkjeven også. Tannkjøttet er hovent og vondt, å det går ikke ann og "tygge" maten, å jeg klarer nesten ikke å bevege på munnen for da gjør det vondt. hva kan dette være?? :o hilsen en med u-utholdelige smerter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det høres ut som om du har en rimelig alvorlig betennelse i/rundt tennene. Du bør nok ringe til en tannlege på mandag morgen (eller før, hvis det blir for ille), slik at han/hun kan se på det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karoline 17

Kjære deg, du må komme deg til en tannlege for slik kan du jo ikke gå lenge. Det er sannsynligvis en betennelse i tann/tannkjøtt.

ja, jeg var hos legevakta i går.. å jeg har mandel betennelse i tillegg til det i munnen. Jeg har time hos tannlegen til mandag.

å jeg har på følelsen at den bakerste tanna må trekkes eller opereres vekk.. men da har jeg et annen problem, (sprøyter)..

men det gjør så ekstremt vondt, å nå kan jeg nesten ikke snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg var hos legevakta i går.. å jeg har mandel betennelse i tillegg til det i munnen. Jeg har time hos tannlegen til mandag.

å jeg har på følelsen at den bakerste tanna må trekkes eller opereres vekk.. men da har jeg et annen problem, (sprøyter)..

men det gjør så ekstremt vondt, å nå kan jeg nesten ikke snakke.

Uffda, har du prøvd smertestillende som ibux eller paracet? Eller fikk du noe på legevakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, har du prøvd smertestillende som ibux eller paracet? Eller fikk du noe på legevakten?

jeg har prøvd ibux å noe annet greier.. men det hjelper lite.. fikk noe antibiotika for mandlene ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har prøvd ibux å noe annet greier.. men det hjelper lite.. fikk noe antibiotika for mandlene ..

Du kan spørre om du får Paralgin forte dersom du fortsatt har sterke smerter. Det fikk jeg av tannlegen, da jeg hadde betennelse.

Hvordan går det med deg, forresten? Håper du raskt blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karoline 17

Du kan spørre om du får Paralgin forte dersom du fortsatt har sterke smerter. Det fikk jeg av tannlegen, da jeg hadde betennelse.

Hvordan går det med deg, forresten? Håper du raskt blir bedre.

jeg har fått det, å det hjelper ikke.. xD har fått noe som heter tarmadol 50 mg ratiopharm.. å det er vest sinnykt sterke smertestillende.

jeg har fått vite hva jeg har, å det er betennelse ved den ene visdomstanna, krafitg herpes i munn og halsen + halsinfeksjon.

så nå har jeg ikke spist på 4 dager bortsett fra 14 tabeletter om dagen + vann og sjokomelk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått det, å det hjelper ikke.. xD har fått noe som heter tarmadol 50 mg ratiopharm.. å det er vest sinnykt sterke smertestillende.

jeg har fått vite hva jeg har, å det er betennelse ved den ene visdomstanna, krafitg herpes i munn og halsen + halsinfeksjon.

så nå har jeg ikke spist på 4 dager bortsett fra 14 tabeletter om dagen + vann og sjokomelk :P

Har du forsøkt å spise yoghurt, grøt el.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forsøkt alt.. most banan går ikke ned engang xD

Ta godt vare på deg selv iallfall. Vann er viktig å få i seg. Håper du klarer det..

God bedring, godt å se at du er ved godt mot - men ikke gå for lenge uten næring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta godt vare på deg selv iallfall. Vann er viktig å få i seg. Håper du klarer det..

God bedring, godt å se at du er ved godt mot - men ikke gå for lenge uten næring:-)

takk takk ^^ for tips og prat ^^

jeg drikker vann og litt sjokomelk.. jeg dør nok ikke av det.. :P

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...