Gjest ansatt i psykiatrien Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 Er det noe man er bevisst på i psykiatrien? Jeg tenker da på de som bor på psykiatriske avdelinger/boliger over flere måneder/år, og hvor overgangen til å bo for seg selv vil bli veldig stor. Jobber selv på en psykiatrisk bolig hvor brukerne har bodd der i flere år. Noen av disse vil nok være i stand til å bo selvstendig, med noe oppfølging etterhvert. Jeg er derimot bekymret for at overgangen fra hvordan de har det nå til å bo i egen bolig vil bli alt for stor, når de er vant til å få alle tjenester på døren flere ganger i døgnet. Hva om all hjelpen som vi tilbyr visse brukere viser seg å ha motsatt effekt, de blir avhengige og klarer ikke å venne seg av med det? Er løsningen å redusere tjenestene for å se hvordan vedkommende responderer på det? 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 ''Er løsningen å redusere tjenestene for å se hvordan vedkommende responderer på det?'' Høres ut som en god ide,ta bort litt og litt helt til pasienten klarer ting på egenhånd. Ellers gjør dere dem en bjørnetjeneste. 0 Siter
rose23 Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Mange vil nok merke ensomheten med den psykiatriske politikken. Jeg eynest det var bedre i gamle dager. Her jeg bor er 400 plasser skrenket ned til 40 på det psykiatriske sykehuset. Å det er konstant smekkfullt på akuttavdelingen og mange blir avvist. ikke annet enn tragisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.