Gå til innhold

avinstitusjonalisering i psykiatrien

Anbefalte innlegg

Gjest ansatt i psykiatrien
Skrevet

Er det noe man er bevisst på i psykiatrien? Jeg tenker da på de som bor på psykiatriske avdelinger/boliger over flere måneder/år, og hvor overgangen til å bo for seg selv vil bli veldig stor.

Jobber selv på en psykiatrisk bolig hvor brukerne har bodd der i flere år. Noen av disse vil nok være i stand til å bo selvstendig, med noe oppfølging etterhvert. Jeg er derimot bekymret for at overgangen fra hvordan de har det nå til å bo i egen bolig vil bli alt for stor, når de er vant til å få alle tjenester på døren flere ganger i døgnet.

Hva om all hjelpen som vi tilbyr visse brukere viser seg å ha motsatt effekt, de blir avhengige og klarer ikke å venne seg av med det? Er løsningen å redusere tjenestene for å se hvordan vedkommende responderer på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Er løsningen å redusere tjenestene for å se hvordan vedkommende responderer på det?''

Høres ut som en god ide,ta bort litt og litt helt til pasienten klarer ting på egenhånd. Ellers gjør dere dem en bjørnetjeneste.

Skrevet

Mange vil nok merke ensomheten med den psykiatriske politikken. Jeg eynest det var bedre i gamle dager. Her jeg bor er 400 plasser skrenket ned til 40 på det psykiatriske sykehuset. Å det er konstant smekkfullt på akuttavdelingen og mange blir avvist. ikke annet enn tragisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...