Gå til innhold

Rengjøring av toalett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere under den kanten som er øverst oppi i porselensskåla? Jeg har ikke pleid å gjøre det, men jeg synes det lukter veldig fort av doen (urin), så det er kanskje noe en bør gjøre? Men en vanlig toalettbørste er for stor - bruker dere noe annet?

Skrevet

Jeg bruker disse rengjøringsmidlene som er formet slik at de kan sprutes inn under dokanten, og lar det virke en stund. Børster deretter med vanlig dobørste. Behov utover det dekkes ved bruk av klorin.

Skrevet

Jeg bruker disse rengjøringsmidlene som er formet slik at de kan sprutes inn under dokanten, og lar det virke en stund. Børster deretter med vanlig dobørste. Behov utover det dekkes ved bruk av klorin.

Når du skriver "behov utover dette dekkes av klorin" - hvordan påfører du klorinen da? Jeg brukte klorin i dag, men jeg kommer jo ikke skikkelig til under der med dobørsten?

Men sånne flasker som er bøyd, ja, det får jeg prøve. Hvilket merke bruker du?

Skrevet

Jeg bruker en gammel oppvaskbørste og jif.

Og gnir skikkelig under kanten der? Hmmmm - dette burde jeg kanskje gjort, ja....

Gjest regnbow
Skrevet

Og gnir skikkelig under kanten der? Hmmmm - dette burde jeg kanskje gjort, ja....

Ja gniing må til :)

Skrevet

Når du skriver "behov utover dette dekkes av klorin" - hvordan påfører du klorinen da? Jeg brukte klorin i dag, men jeg kommer jo ikke skikkelig til under der med dobørsten?

Men sånne flasker som er bøyd, ja, det får jeg prøve. Hvilket merke bruker du?

Jeg bruker noe jeg kjøper i Sverige som heter WC-And. Den finnes i 2 varianter. Jeg bare heller klorin ned i doen og skvetter litt på veggene og lar det stå en stund, hvis jeg synes det ikke blir rent nok ved bruk av vanlig rengjøringsmiddel.

Skrevet

Jeg bruker noe jeg kjøper i Sverige som heter WC-And. Den finnes i 2 varianter. Jeg bare heller klorin ned i doen og skvetter litt på veggene og lar det stå en stund, hvis jeg synes det ikke blir rent nok ved bruk av vanlig rengjøringsmiddel.

Ja, men - da vil jo ikke klorinen bli gnidd oppunder den kanten vel?

Jeg skvetter også klorin på kantene og nederst, lar det stå, og så vasker jeg med dobørsten. Men altså - likevel lukter det altfor fort :-( Så jeg tror jeg må til under kanten. Men det var jo lurt å bruke en gammel oppvaskbørste!

Gjest yttninh
Skrevet

Kjøper en blå flaske på Europris med noe som jeg spruter oppunder kanten. Bretter sammen et tykt papir med tørkerullpapir som jeg vasker/tørker av oppunder kanten med. Klorin dreper bakterier, så det er jo også fint å bruke om det er nødvendig. Også viktig å vaske rundt toalettet pga mannfolk som bommer. Mannen min sitter på do, så det er en fordel her i huset.

Skrevet

Det er masse urin oppunder der, både fra kvinner og menn vil jeg tro. Det finns dobørster som har en ekstra "oppoverbørste" (liten) som er til det bruk. Pluss spruteflasker med rengjøringsmidler til det bruk.

Skrevet

Det er masse urin oppunder der, både fra kvinner og menn vil jeg tro. Det finns dobørster som har en ekstra "oppoverbørste" (liten) som er til det bruk. Pluss spruteflasker med rengjøringsmidler til det bruk.

''Det er masse urin oppunder der, både fra kvinner og menn vil jeg tro. ''

Det er det som akkurat har gått opp for meg. Jeg har irritert meg så lenge over at det lukter, og jeg vasket oppi og under/på siden av doen - men altså ikke under denne kanten.

Skrevet

Kjøper en blå flaske på Europris med noe som jeg spruter oppunder kanten. Bretter sammen et tykt papir med tørkerullpapir som jeg vasker/tørker av oppunder kanten med. Klorin dreper bakterier, så det er jo også fint å bruke om det er nødvendig. Også viktig å vaske rundt toalettet pga mannfolk som bommer. Mannen min sitter på do, så det er en fordel her i huset.

Takk for tips!

Skrevet

har ikke lagt merke til det jeg? lukter ikke noe fra våres do hvertfall :P

Skrevet

Ja, men - da vil jo ikke klorinen bli gnidd oppunder den kanten vel?

Jeg skvetter også klorin på kantene og nederst, lar det stå, og så vasker jeg med dobørsten. Men altså - likevel lukter det altfor fort :-( Så jeg tror jeg må til under kanten. Men det var jo lurt å bruke en gammel oppvaskbørste!

Hva slags dosete har dere? Tre eller plast?

Skrevet

Hva slags dosete har dere? Tre eller plast?

På den ene doen er det plast, på den andre er det tre, men lakket selvsfølgelig. Det er fra den doen med tresete det lukter mest... Kan det være doringen tro...?

Skrevet

På den ene doen er det plast, på den andre er det tre, men lakket selvsfølgelig. Det er fra den doen med tresete det lukter mest... Kan det være doringen tro...?

Det er jeg nesten sikker på at det er. Det er ikke mulig å unngå at urin sniker seg inn i treverket etter hvert, etter som det er porøst. Det er kun plastseter som duger etter min mening:-) Jeg kjenner tydelig urinlukt på do hos folk som har seter av tre.

Skrevet

Det er jeg nesten sikker på at det er. Det er ikke mulig å unngå at urin sniker seg inn i treverket etter hvert, etter som det er porøst. Det er kun plastseter som duger etter min mening:-) Jeg kjenner tydelig urinlukt på do hos folk som har seter av tre.

Hmmmm. Og så den doen som er så fin.... Passer så fint inntil skapene....

Skal gjøre grundig rengjøring under kanten, og sjekke godt lukt på både sete og fra skåla...

Men det høres jo logisk ut det du sier...

Skrevet

Hmmmm. Og så den doen som er så fin.... Passer så fint inntil skapene....

Skal gjøre grundig rengjøring under kanten, og sjekke godt lukt på både sete og fra skåla...

Men det høres jo logisk ut det du sier...

Ja, jeg ville i hvert fall ikke ha hatt det, uansett hvor lekkert det er. Det kan også være lukt fra gulvbelegget rundt doen. Uten at jeg aner hva slags gulvbelegg dere har. Fliser burde jo være enklere å holde rent enn vanlig gulvbelegg. Men prøv først å gjøre rent under kanten på doen :-)

Skrevet

Ja, jeg ville i hvert fall ikke ha hatt det, uansett hvor lekkert det er. Det kan også være lukt fra gulvbelegget rundt doen. Uten at jeg aner hva slags gulvbelegg dere har. Fliser burde jo være enklere å holde rent enn vanlig gulvbelegg. Men prøv først å gjøre rent under kanten på doen :-)

Vi har fliser. Og doen er vegghengt, så det er lett å holde rent. Badet er bare 6 år gammelt.

Jepp - får begynne med nye vaskerutiner ja!

Skrevet

Vi har fliser. Og doen er vegghengt, så det er lett å holde rent. Badet er bare 6 år gammelt.

Jepp - får begynne med nye vaskerutiner ja!

Da er det enten kanten eller setet:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...