Gjest den andre et speil? Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Når en person blir veldig påvirket av den man er med,heter det speiling? Når personen omtrent blir den andre personen? Trodde det gikk mer ut på at grensene mellom seg selv og andre ikke var der,at man mistet seg selv på en måte,og ble mer den andre enn seg selv. Anyway,hvilke diagnose kommer dette under? 0 Siter
bibben Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Jeg mener og tro at dette sorterer inn under psykoselidelsene som blandt annet schizofreni. Jeg har oppfattet at dette er et temmelig sentralt symptom på denne type lidelser. 0 Siter
Gjest den andre et speil? Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Jeg mener og tro at dette sorterer inn under psykoselidelsene som blandt annet schizofreni. Jeg har oppfattet at dette er et temmelig sentralt symptom på denne type lidelser. Og det heter speiling? Har også lest at det kan ha med schizofreni diagnoser å gjøre,men så sier en psykiater at det er speiling. Ikke visste psykiateren hvilke diagnose dette tilhørte heller,ville ikke svare på det i alle fall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.