Gå til innhold

Tannsmerter etter å ha vært ute i kulda


embla

Anbefalte innlegg

De siste årene har jeg vært plaget med tannsmerter etter at jeg har vært ute og gått tur i kjølig luft. Smertene kommer en liten halvtime etter at jeg har kommet inn og varer gjerne en halvtime eller mer.

Tannlegen sammenligner det med neglebitt. Så det er vel en slags nervesmerte dette. Det er i alle fall infernalsk vondt. Det kjennes ut som om tennene holder på å falle ut.

Har noen av dere vært borti samme problemet? Hva har dere i tilfelle gjort med det?

Jeg vurderer å kjøpe meg en slik varmemaske som astmatikerne bruker. For dette går ut over turgleden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Jeg slet med det samme i flere år. Det var fryktelig vondt og oppsto bare på vinterstid. Hos meg var det en tann som gjorde livet surt for meg. Hadde verken hull eller andre skader på tannen. Det gledelige er at dette forsvant av seg selv, og nå er det mange år siden jeg har kjent smerte.

Jeg lærte meg trikset å puste gjennom nesen i kulden og holde munnen lukket. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirakelet

Jeg hadde det samme da jeg hadde problem med ene fortanna mi,

nerven var skadet/død og jeg hadde en svær tannbyll...

husker jeg fikk skikkelig smerte når jeg var ute i kulda.

da jeg fikk rotfylt tanna og fjernet restene av nerven og ble kvitt betennelsen forsvant også problemet....

vet ikke om dette er årsaken din,men det kan være at nervene dine er veldig følsomme.

Har du nakne tannhalser? Dvs at tannkjøttet har trekt seg litt nedover slik at tannhalsen synes? Dette kan gi ising.

Anbefaler fluorskylling for å styrke tannemaljen

samt å bruke tannkrem mot ising i tennene, f.eks. Sensodyne.

Så får du prøve holde munnen lukket ute i kulda.

Ikke noe særlig dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
På 14.2.2010 den 21.10, embla skrev:

De siste årene har jeg vært plaget med tannsmerter etter at jeg har vært ute og gått tur i kjølig luft. Smertene kommer en liten halvtime etter at jeg har kommet inn og varer gjerne en halvtime eller mer.

 

Tannlegen sammenligner det med neglebitt. Så det er vel en slags nervesmerte dette. Det er i alle fall infernalsk vondt. Det kjennes ut som om tennene holder på å falle ut.

 

Har noen av dere vært borti samme problemet? Hva har dere i tilfelle gjort med det?

 

Jeg vurderer å kjøpe meg en slik varmemaske som astmatikerne bruker. For dette går ut over turgleden.

Noen som har funnet en løsning på dette med smerter i tannkjøtt etter en tur ute? Problematisk og meget smertefullt at man ikke kan gå tur og småprate med hverandre. Hjelper å holde munnen igjen men ikke særlig sosialt når det blir slik.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...