Gjest En beskymret en Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Jeg er en jente på 19 år, og jeg kan innrømme at temaet "mat" har blitt en fiende for meg. (Jeg er rundt 1.70 høy og veier ca 55-56 kg.) Mat inntaket mitt på en vanlig hverdag er som oftest slik: et glass biola med linfrø til frokost, en frukt i 12tiden, middag i 5tiden og det er det. Jeg hørte idag at slanking og lite inntak av mat fører til mindre og mindre sjanse for å få barn. Er dette tilfelle? Og er jeg og mitt kosthold i faresonen? På forhånd takk! 0 Siter
Rosavina Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Ja, du mister mensen ved ekstrem sulting og tjangsen for å få barn ikke tilstede før du blir mer normalvektig igjen. Noen ganger kommer den ikke tilbake. Du vil også miste benmasse og bli benskjør som en gammel dame. Håret ditt vil begynne å falle av og det blir tørt og glansløst. Du vil få vitamin og mineralmangel og risikoen for hjerteproblemer øker fordi kjemien i kroppen kommer ut av balanse. Immunforsvaret ditt blir elendig og du vil stadig bli syk av infeksjoner som lungebettenelse, bronnkit osv. Du vil få stadige spørsmål om hvorfor du er så tynn og etterhvert blir du mer og mer deprimert av å føle deg fanget i en ond sirkel. Hvis du er smart tar du nå kontakt med helsesøster eller fastlegen og legger fra din bekymring for egen helse. Ta det med roten. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.