Gå til innhold

Videre diskusjon ang. 11. september

Anbefalte innlegg

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Vel, det er fordi du feilbedømmer og overvurderer trusselbildet.

Du lurer på hvorfor jeg drar inn Frp. Hvorfor drar du inn muslimer?

Poenget mitt er at noen av utsagnene fra ledelsen i Frp (de 10 løgnene om snikislamisering, for eksempel) og andre hatutfall mot muslimer truer religions- og ytringsfriheten i Norge langt mer enn "200 fundamentalister" (for å ta Rajas eksempel).

Siv Jensen er den største rekuttereren av fundamentalistiske muslimer i Norge - hun skremmer vanlige muslimer rett i hendene på fundamentalistene.

nei, den tok kaka. hvorfor jeg drar inn muslimer? hallo, har du lest hovedinnlegget? ser du hva jeg skrev i første innlegg? det handlet ikke om frp, for å si det sånn....

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

85

• hidi, the scorpion

51

• Mrs. Wallace

9

• tusseline

5

Skrevet

Jeg er også skeptisk til mye som gjelder kristendommen. Men en kristen mann står ikke og advarer mot terror og drap på homofile. Det er vel forskjellen. Alt som har skjedd i fortiden er jo også forferdelig, men det er idag vi lever. Det er i dag, og det som skjer i dag og fremover som kan være en trussel for oss, ikke det som skjedde for 100 år siden.

Sør er ialle fall ikke skeptisk til islam, merker du ikke det? Han er aldri enig i noe, han.

Jeg har tenkt litt mer og funnet ut at jeg vel egentlig ikke er skeptisk til Islam, men at jeg er skeptisk til mennesker som ønsker å leve etter eldgamle "regler" de finner i sin religions "bibel".

Mennesker som kjenner muslimer personlig vet godt at det hører til sjeldenhetene at muslimer har slike meninger som denne mannen som ønsket dødsstraff for homofile. Det som er synd er at idiotiske uttalelser fra idioter som ham er med på å ødelegge for det muslimske flertallet av de som bor her i landet. Jeg skulle ønske muslimer hadde demonstrert for å vise sin avsky for slike uttalelser! På den annen side skjønner jeg godt at de ikke gidder.... Jeg hadde ikke orka å gå i demonstrasjonstog fordi en idiot av en kristen nordmann hadde uttalt noe jeg var helt uenig i ;)

Det er vel snart på tide at vi etniske nordmenn begynner å innse at muslimene er like forskjellige som oss og at det en muslim gjør ikke er representativt for alle muslimer ;)

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Ble du redd da den kristne sa det samme?

Ikke det?

Forskjellen er fordommene dine.

For leden var det en gjeng (kristne, sannsyligvis) folk som satt fyr på en homofil i Norge. Hvorfor kommenterer du ikke det?

Hvorfor er det kun muslimer?

Det har jeg ikke fått med meg, og det er også en forferdelig handlling. håper de ansvarlige er i fengsel!

Gjest segunda
Skrevet

hentet fra vg i kveld:

Nå går blant andre venstrepolitiker og advokat, muslimske Abid Raja ut mot hans uttalelser og advarer. Han mener det er grunn for Norge å være urolig.

En rekke profilerte muslimer går nå til angrep på hans uttalelser, og venstrepolitiker, advokat og muslim Abid Raja tror det er flere personer med samme holdninger i Norge i dag.

- I løpet av det siste halvannet året har dette kommet tydeligere frem. Disse radikale holdningene finner man hos flere. Om det er 20 eller to hundre vet jeg ikke, men nå er det grunn for Norge til å være urolig. Dette bør være et varsku for politikere, politiet og PST, og ikke minst for muslimene selv, sier Raja til VG Nett.

Når t.o.m. en muslim synes uttalelsen er alvorlig, så er det veldig morsomt å lese alle innlegg av sør og segunda, som ikke syns noe som en muslim har sagt er farlig, fordi en kristen kan ha sagt noe annet stygt en annen gang. Les gjennom alle innlegg dere to, og le av dere selv. Dere rakker ned på andres meninger, er ikke enige med noen andre enn dere selv, og henviser til at alt dere skriver, det er selvfølgelig riktig. Det andre skriver er bare tøv. Har dere aldri tatt feil i noen ting, dere? men må innrømme at det er god underholdning når dere skriver innlegg...

Det ser slik ut for meg at i denne tråden er jeg og sør ganske enig med hverandre i hvert fall;-) Og et av det som vi er enige om er at vi frykter fundamentalisme, men ikke spesielt islamsk fundamentalisme. Slik det blir fremstilt her så er det fordommer mot muslimer som blir diskutert og de har du vist en del av slik som Frp. bl.a. Det må være lov å trekke inn Frp slik som Bibelen eller er det ikke?

Gjest segunda
Skrevet

Det har jeg ikke fått med meg, og det er også en forferdelig handlling. håper de ansvarlige er i fengsel!

Norsk lov sier at alle som begår lovbrudd skal straffes. Dette er muslimer og kristne enige om.

Skrevet

Vel, det er fordi du feilbedømmer og overvurderer trusselbildet.

Du lurer på hvorfor jeg drar inn Frp. Hvorfor drar du inn muslimer?

Poenget mitt er at noen av utsagnene fra ledelsen i Frp (de 10 løgnene om snikislamisering, for eksempel) og andre hatutfall mot muslimer truer religions- og ytringsfriheten i Norge langt mer enn "200 fundamentalister" (for å ta Rajas eksempel).

Siv Jensen er den største rekuttereren av fundamentalistiske muslimer i Norge - hun skremmer vanlige muslimer rett i hendene på fundamentalistene.

''Siv Jensen er den største rekuttereren av fundamentalistiske muslimer i Norge - hun skremmer vanlige muslimer rett i hendene på fundamentalistene.''

Er 100 % enig med deg i dette!

Det virker som du ikke er redd terrorhandlinger fra norske muslimer her i Norge? Så trygg greier ikke jeg å føle meg.... Hadde nordmenn hatt vett til å vise respekt for muslimenes tro, så hadde jeg ikke bekymret meg. Nå som Norge har vært med på å erte opp fundamentalister (karikaturtegningene), så bekymrer terror meg, ja... Fundamentalister tenker ikke klart :-/

Gjest segunda
Skrevet

nei, den tok kaka. hvorfor jeg drar inn muslimer? hallo, har du lest hovedinnlegget? ser du hva jeg skrev i første innlegg? det handlet ikke om frp, for å si det sånn....

Du dro inn muslimer i hovedinnlegget;-) Du kan neppe regne med at alle skal være enige med deg, og det å nevne Frp. kan umulig være galt. De er et politisk parti i et demokratisk land, og med IQ under gjennomsnittet;-)

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Jeg har tenkt litt mer og funnet ut at jeg vel egentlig ikke er skeptisk til Islam, men at jeg er skeptisk til mennesker som ønsker å leve etter eldgamle "regler" de finner i sin religions "bibel".

Mennesker som kjenner muslimer personlig vet godt at det hører til sjeldenhetene at muslimer har slike meninger som denne mannen som ønsket dødsstraff for homofile. Det som er synd er at idiotiske uttalelser fra idioter som ham er med på å ødelegge for det muslimske flertallet av de som bor her i landet. Jeg skulle ønske muslimer hadde demonstrert for å vise sin avsky for slike uttalelser! På den annen side skjønner jeg godt at de ikke gidder.... Jeg hadde ikke orka å gå i demonstrasjonstog fordi en idiot av en kristen nordmann hadde uttalt noe jeg var helt uenig i ;)

Det er vel snart på tide at vi etniske nordmenn begynner å innse at muslimene er like forskjellige som oss og at det en muslim gjør ikke er representativt for alle muslimer ;)

Har en veldig nær slektning som er gift med en muslim. Min slektning ble selvfølgelig også muslim, og de har fått barn. Så jeg omgås nesten daglig muslimer. Og blir mange ganger oppgitt over manglende respekt fra den mannen, som selv forventer at vi andre skal vise respekt for ham og hans religion og kultur.. Men er klar over at en ikke skal ta alle over en kam. Men han passer godt til den beskrivelsen som jeg har trodd har passet en muslim. Blir ikke mindre skeptisk, for å si det sånn.

Skrevet

Har en veldig nær slektning som er gift med en muslim. Min slektning ble selvfølgelig også muslim, og de har fått barn. Så jeg omgås nesten daglig muslimer. Og blir mange ganger oppgitt over manglende respekt fra den mannen, som selv forventer at vi andre skal vise respekt for ham og hans religion og kultur.. Men er klar over at en ikke skal ta alle over en kam. Men han passer godt til den beskrivelsen som jeg har trodd har passet en muslim. Blir ikke mindre skeptisk, for å si det sånn.

Det forstår jeg...

Selv har jeg en venninne som er gift med en muslim og har vært det i mange år. Han er ikke praktiserende muslim og jeg tror faktisk ikke hun har konvertert heller? Ungene er konfirmert i kirka osv... De har et godt ekteskap og det er ikke han som er "sjefen" hjemme, for å si det sånn ;-)

Skrevet

Hvorfor tror du det er at du ikke har hørt om det?

Fordi det selvsagt ikke blir rapportert i like stor grad. Bare tenk deg hva som hadde skjedd hvis muslimer hadde gjort noe slikt!

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Du dro inn muslimer i hovedinnlegget;-) Du kan neppe regne med at alle skal være enige med deg, og det å nevne Frp. kan umulig være galt. De er et politisk parti i et demokratisk land, og med IQ under gjennomsnittet;-)

Forventer ikke at alle skal være enig. men det er måten dere to "retter" på det andre skriver, at det kun er dere som vet alt. Det er jo som sagt underholdning. Tror kanskje dere sitter i samme stue og skriver, jeg...Så dere har det nok moro dere også.

Skrevet

''..........og med IQ under gjennomsnittet;-)''

Haha, du greide ikke å dy deg ;-)

Når jeg la meg igår lå jeg å gliste over dette faktum og tror nok jeg ikke jeg greier å glemme det med det første ;-P

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Ja, er det ikke det jeg skriver? Innlegget mitt handler om en uttalelse en muslim har hatt. Benekter ikke det...

Gjest anonymfortiden
Skrevet

''..........og med IQ under gjennomsnittet;-)''

Haha, du greide ikke å dy deg ;-)

Når jeg la meg igår lå jeg å gliste over dette faktum og tror nok jeg ikke jeg greier å glemme det med det første ;-P

Ja, jeg synes også den er morsom. Mobbing på høyt plan...men det skal jo ikke innrømmes....

Skrevet

Godt gjort å ikke få me seg denne hendelsen som var klistret utover alle nettavisene i forrige uke:

http://www.dagbladet.no/a/10257592/

Skrevet

Poenget er at jo mer Siv Jensen demoniserer "den vanlige muslim", jo lettere vil det være for "den vanlige muslim" å gå til fundamentalister i stedet for til storsamfunnet.

Siv Jensen er med på å lukke storsamfunnet for vanlige muslimer.

Skrevet

Ja, er det ikke det jeg skriver? Innlegget mitt handler om en uttalelse en muslim har hatt. Benekter ikke det...

Ja, men da (kristne) faktisk satt fyr på en homofil, kom det ikke noe innlegg fra deg.

Hvorfor?

Skrevet

Ja, jeg synes også den er morsom. Mobbing på høyt plan...men det skal jo ikke innrømmes....

Bare et lite spark bak til FrP'ere som mener alle som f.eks.stemmer på de rødgrønne ikke har skjønt noe som helst ;)

Må innrømme at når jeg leter blant venner og bekjente så er det de som virker å ha minst i topplokket som stemmer FrP ;) Selvsagt finnes det også intelligente FrP'ere blant dem - bare så det er sagt ;)

Skrevet

Ja, men da (kristne) faktisk satt fyr på en homofil, kom det ikke noe innlegg fra deg.

Hvorfor?

Det har i denne saken ikke kommet frem at han ble tent på fordi han er homofil ei heller om den som stod for ugjerningen er kristen, så hvorfor trekkes dette inn i debatten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...