Gå til innhold

Videre diskusjon ang. 11. september

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har i denne saken ikke kommet frem at han ble tent på fordi han er homofil ei heller om den som stod for ugjerningen er kristen, så hvorfor trekkes dette inn i debatten?

Fra overskriften: "«Hva gjør den jævla homoen her?»"

Hvorfor tror du han ble tent på?

Og hvis det var på en fest hvor de drakk alkohol åpent, var det neppe muslimer.

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

85

• hidi, the scorpion

51

• Mrs. Wallace

9

• tusseline

5

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Bare et lite spark bak til FrP'ere som mener alle som f.eks.stemmer på de rødgrønne ikke har skjønt noe som helst ;)

Må innrømme at når jeg leter blant venner og bekjente så er det de som virker å ha minst i topplokket som stemmer FrP ;) Selvsagt finnes det også intelligente FrP'ere blant dem - bare så det er sagt ;)

Jeg har aldri vurdert folk jeg treffer; om de har høy iq eller ei, og spesielt ikke i forbindelse med hva de stemmer. Kan ikke skjønne hva det har med denne tråden å gjøre.

Gjest segunda
Skrevet

Forventer ikke at alle skal være enig. men det er måten dere to "retter" på det andre skriver, at det kun er dere som vet alt. Det er jo som sagt underholdning. Tror kanskje dere sitter i samme stue og skriver, jeg...Så dere har det nok moro dere også.

Det er nok ganske mange mil imellom meg og Sør. Vi er ikke et ektepar hvis det er det du tror;-) Jeg tror ikke det hadde vært rolig i vår stue slik vi elsker å debattere begge to:-)

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Ja, men da (kristne) faktisk satt fyr på en homofil, kom det ikke noe innlegg fra deg.

Hvorfor?

Må jeg forklare for deg hva jeg gjorde i forrige uke? Det kan være mange grunner til at jeg ikke sitter og surfer på nettet hele dagen, og har iallefall ikke tenkt å fortelle deg det!

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Det er nok ganske mange mil imellom meg og Sør. Vi er ikke et ektepar hvis det er det du tror;-) Jeg tror ikke det hadde vært rolig i vår stue slik vi elsker å debattere begge to:-)

Nei, det kan godt være...

Skrevet

Jeg har aldri vurdert folk jeg treffer; om de har høy iq eller ei, og spesielt ikke i forbindelse med hva de stemmer. Kan ikke skjønne hva det har med denne tråden å gjøre.

Fordi folk som ikke er så "smarte" kanskje har begrensede muligheter til å forstå at det Siv Jensen sier er løgn? Derfor er det relevant.

Hvis det ikke betydde noe, ville man forvente at IQ per parti var mer eller mindre lik, ikke sant? I stedet lå Frp langt under, og Venstre og Høyre over.

Skrevet

Fra overskriften: "«Hva gjør den jævla homoen her?»"

Hvorfor tror du han ble tent på?

Og hvis det var på en fest hvor de drakk alkohol åpent, var det neppe muslimer.

''Fra overskriften: "«Hva gjør den jævla homoen her?»"

Hvorfor tror du han ble tent på?''

Når personen som ble tent på ikke vet om det skyldes sin legning, så er vel hverken du eller jeg de rette til å si at det var derfor?

''Og hvis det var på en fest hvor de drakk alkohol åpent, var det neppe muslimer.''

Mener du med denne påstanden at muslimer ikke kan ha vært tilstede på festen fordi det ble drukket alkohol og at ingen muslimer rører alkohol? Jeg kjenner flere muslimer som drikker, selv om du da kanskje vil hevde at de ikke er "ekte" muslimer. Personen som gjorde dette kan ha vært ateist ;)

Skrevet

For øvrig, jeg sitter heller ikke å vurderer IQen til folk jeg er sammen med, men det er jo ikke det vi diskuterer her. Her var det om folk stemmer et bestemt parti fordi de er lettere å lure.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Fordi folk som ikke er så "smarte" kanskje har begrensede muligheter til å forstå at det Siv Jensen sier er løgn? Derfor er det relevant.

Hvis det ikke betydde noe, ville man forvente at IQ per parti var mer eller mindre lik, ikke sant? I stedet lå Frp langt under, og Venstre og Høyre over.

Hvorfor synes du det er et viktig poeng å få fram?

Skrevet

''Fra overskriften: "«Hva gjør den jævla homoen her?»"

Hvorfor tror du han ble tent på?''

Når personen som ble tent på ikke vet om det skyldes sin legning, så er vel hverken du eller jeg de rette til å si at det var derfor?

''Og hvis det var på en fest hvor de drakk alkohol åpent, var det neppe muslimer.''

Mener du med denne påstanden at muslimer ikke kan ha vært tilstede på festen fordi det ble drukket alkohol og at ingen muslimer rører alkohol? Jeg kjenner flere muslimer som drikker, selv om du da kanskje vil hevde at de ikke er "ekte" muslimer. Personen som gjorde dette kan ha vært ateist ;)

Joda, selvsagt kan det ha vært en hindu; poenget er at det store flertallet av folk i Norge har en kristen bakgrunn, og er like "kristne" som mange muslimer er "muslimer". Likevel blir de betraktet som muslimer.

Og der er problemstillingen - forskjellsbehandlingen.

Skrevet

Hvorfor synes du det er et viktig poeng å få fram?

Jeg synes ikke det er et viktig poeng å få frem, og det var ikke jeg som nevnte det her.

Det sagt, det er selvsagt interessant hvis det er slik at IQ og parti varierer veldig.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Jeg synes ikke det er et viktig poeng å få frem, og det var ikke jeg som nevnte det her.

Det sagt, det er selvsagt interessant hvis det er slik at IQ og parti varierer veldig.

Hvorfor er det interessant?

Har du funnet en undersøkelse som viser iqen på folk som tror på valgløftene som politikerne gir hver gang det er valg? I forhold til de som ikke tror på dem, mener jeg. Det måtte iallefall være interessant å vite....not.

Skrevet

Joda, selvsagt kan det ha vært en hindu; poenget er at det store flertallet av folk i Norge har en kristen bakgrunn, og er like "kristne" som mange muslimer er "muslimer". Likevel blir de betraktet som muslimer.

Og der er problemstillingen - forskjellsbehandlingen.

''Joda, selvsagt kan det ha vært en hindu; poenget er at det store flertallet av folk i Norge har en kristen bakgrunn, og er like "kristne" som mange muslimer er "muslimer". Likevel blir de betraktet som muslimer.''

Hvis det var poenget, synes jeg ikke saken du trakk fram er representativ for det du ønsket å få frem. Du kunne bare skrevet det jeg har kopiert. Ved å trekke inn en sak uten at det foreligger noe bevis for hverken homohat eller at gjerningsmann er kristen, gjør du faktisk det samme som Siv Jensen.

Skrevet

Hvorfor er det interessant?

Har du funnet en undersøkelse som viser iqen på folk som tror på valgløftene som politikerne gir hver gang det er valg? I forhold til de som ikke tror på dem, mener jeg. Det måtte iallefall være interessant å vite....not.

For hvis "de smarte" stemmer på et parti, og "de dumme" (for å sette det på spissen) på et annet, så er det større sjanse for at det siste partiet lurer velgerne, hvis de har mindre evne til å analysere konsekvensene av politikken som partiet vil føre.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

''Joda, selvsagt kan det ha vært en hindu; poenget er at det store flertallet av folk i Norge har en kristen bakgrunn, og er like "kristne" som mange muslimer er "muslimer". Likevel blir de betraktet som muslimer.''

Hvis det var poenget, synes jeg ikke saken du trakk fram er representativ for det du ønsket å få frem. Du kunne bare skrevet det jeg har kopiert. Ved å trekke inn en sak uten at det foreligger noe bevis for hverken homohat eller at gjerningsmann er kristen, gjør du faktisk det samme som Siv Jensen.

APPLAUS!

Skrevet

Feil.

Fra artikkelen:

"Men to kamerater - blant dem han som bodde i leiligheten - har forklart at spesielt en av festdeltagerne ga klart uttrykk for sin misnøye over at Lasse var på nachspielet.

- «Hva gjør den jævla homoen her», skal han ha bannet da han så meg slumre i sofaen. Klart, det er vanskelig for meg å si om min legning er årsaken til at jeg ble utsatt for dette, forteller han.

- Men jeg har en følelse at dette ikke hadde skjedd om jeg var heterofil, påpeker han. "

Men ingen starter en tråd om det...

Gjest anonymfortiden
Skrevet

For hvis "de smarte" stemmer på et parti, og "de dumme" (for å sette det på spissen) på et annet, så er det større sjanse for at det siste partiet lurer velgerne, hvis de har mindre evne til å analysere konsekvensene av politikken som partiet vil føre.

En kan jo aldri vite hva konsekvensene blir hvis f.eks. frp ble det største partiet, og fikk all makt. Det har jo aldri vært aktuelt. Så hvorfor mener dere anti-frp folk at frp lurer folk? De har jo aldri fått lov å styre. Og om jeg stemmer Frp, så betyr det ikke at jeg er enig i alt. Det er umulig å være enig i alt som et parti har på programmet. Feks så mener jeg at kontantstøtten skulle vært borte, og aldri blitt utbetalt til en eneste familie. Frp mener ikke at den skal bort...Kunne jo nevnt flere ting.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Feil.

Fra artikkelen:

"Men to kamerater - blant dem han som bodde i leiligheten - har forklart at spesielt en av festdeltagerne ga klart uttrykk for sin misnøye over at Lasse var på nachspielet.

- «Hva gjør den jævla homoen her», skal han ha bannet da han så meg slumre i sofaen. Klart, det er vanskelig for meg å si om min legning er årsaken til at jeg ble utsatt for dette, forteller han.

- Men jeg har en følelse at dette ikke hadde skjedd om jeg var heterofil, påpeker han. "

Men ingen starter en tråd om det...

Ja, men det blir jo bare insinuasjoner. Bare start en tråd om det, du. Så skal jeg skriv!

Skrevet

En kan jo aldri vite hva konsekvensene blir hvis f.eks. frp ble det største partiet, og fikk all makt. Det har jo aldri vært aktuelt. Så hvorfor mener dere anti-frp folk at frp lurer folk? De har jo aldri fått lov å styre. Og om jeg stemmer Frp, så betyr det ikke at jeg er enig i alt. Det er umulig å være enig i alt som et parti har på programmet. Feks så mener jeg at kontantstøtten skulle vært borte, og aldri blitt utbetalt til en eneste familie. Frp mener ikke at den skal bort...Kunne jo nevnt flere ting.

Hvorfor jeg mener det?

Fordi de eneste som tjener på Frp-politikk er "skipsredere". Alle andre er faktisk tjent med en god offentlig sektor og et godt utbygd velferdssystem.

Fordi jeg har bodd og jobbet i land som har ført "Frp-politikk", og sett hva som skjedde med befolkningen. Det var ikke pent, for å si det høflig.

Så hvorfor er det så mange som vil tape på Frp som stemmer for dem?

Les her:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8474611.stm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...