Gå til innhold

Videre diskusjon ang. 11. september

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vurdert folk jeg treffer; om de har høy iq eller ei, og spesielt ikke i forbindelse med hva de stemmer. Kan ikke skjønne hva det har med denne tråden å gjøre.

Mange tråder har en tendens til å skli ut, og det er jo det som er moro med DOL :)

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

85

• hidi, the scorpion

51

• Mrs. Wallace

9

• tusseline

5

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Mange tråder har en tendens til å skli ut, og det er jo det som er moro med DOL :)

Jau, sant nok.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Hvorfor jeg mener det?

Fordi de eneste som tjener på Frp-politikk er "skipsredere". Alle andre er faktisk tjent med en god offentlig sektor og et godt utbygd velferdssystem.

Fordi jeg har bodd og jobbet i land som har ført "Frp-politikk", og sett hva som skjedde med befolkningen. Det var ikke pent, for å si det høflig.

Så hvorfor er det så mange som vil tape på Frp som stemmer for dem?

Les her:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8474611.stm

Jo, men her vi bor, så er det kun frp som mener det samme som vanlige folk ang. f.eks. bomringer. En legger jo merke til hvilke politikere som er som folk flest. At de pengene vi tross alt betaler i avgifter på bil og vei, skal bli brukt på bedre veier skulle jo vært en selvfølge. At en hel bygd og en by og flere til, skrev under på at vi var imot bomring, ble kun støttet av frp, de andre partiene snudde ryggen til oss. Det er det som skjer i det daglige som en legger merke til.

Skrevet

Feil.

Fra artikkelen:

"Men to kamerater - blant dem han som bodde i leiligheten - har forklart at spesielt en av festdeltagerne ga klart uttrykk for sin misnøye over at Lasse var på nachspielet.

- «Hva gjør den jævla homoen her», skal han ha bannet da han så meg slumre i sofaen. Klart, det er vanskelig for meg å si om min legning er årsaken til at jeg ble utsatt for dette, forteller han.

- Men jeg har en følelse at dette ikke hadde skjedd om jeg var heterofil, påpeker han. "

Men ingen starter en tråd om det...

''Men to kamerater - blant dem han som bodde i leiligheten - har forklart at spesielt en av festdeltagerne ga klart uttrykk for sin misnøye over at Lasse var på nachspielet.

- «Hva gjør den jævla homoen her», skal han ha bannet da han så meg slumre i sofaen. Klart, det er vanskelig for meg å si om min legning er årsaken til at jeg ble utsatt for dette, forteller han.

- Men jeg har en følelse at dette ikke hadde skjedd om jeg var heterofil, påpeker han. "

Hva er feil? En person har uttrykt misnøye med hans tilstedeværelse, er det ensbetydende med at han tente på? Sier det noe som helst om at han var kristen? Offeret sier jeg har en følelse av at dette ikke hadde skjedd om jeg var heterofil. Dette er ikke noe annet enn hans følelser som kommer til uttrykk og beviser ingenting i denne saken.

Hvorfor mener du noen skulle laget en tråd om denne saken sett i sammenheng med det som diskuteres i denne tråden?

Gjest anonymfortiden
Skrevet

HVEM KLARER Å MUNNBINDE SØR? TA UTFORDRINGEN, SKRIV ET INNLEGG SOM HAN IKKE KAN VRI OG VRENGE PÅ! DEN SOM KLARER DET SKAL FÅ ET :-) ELLER RETTERE SAGT: SKRIV ET INNLEGG OM RELIGION SOM SØR ER ENIG I!!

Gjest anonymfortiden
Skrevet

HVEM KLARER Å MUNNBINDE SØR? TA UTFORDRINGEN, SKRIV ET INNLEGG SOM HAN IKKE KAN VRI OG VRENGE PÅ! DEN SOM KLARER DET SKAL FÅ ET :-) ELLER RETTERE SAGT: SKRIV ET INNLEGG OM RELIGION SOM SØR ER ENIG I!!

Hva, har dere lagt dere alt. Hallo, jeg trenger selskap!

Skrevet

Jo, men her vi bor, så er det kun frp som mener det samme som vanlige folk ang. f.eks. bomringer. En legger jo merke til hvilke politikere som er som folk flest. At de pengene vi tross alt betaler i avgifter på bil og vei, skal bli brukt på bedre veier skulle jo vært en selvfølge. At en hel bygd og en by og flere til, skrev under på at vi var imot bomring, ble kun støttet av frp, de andre partiene snudde ryggen til oss. Det er det som skjer i det daglige som en legger merke til.

Vel, Frp har rundt 20% av stemmene, de andre har rundt 80% - så Frp er i mindretall.

Selvsagt er det lett å få folk til å si at de ikke ønsker å betale avgifter eller skatt. De fleste forstår dog at hvis de ikke betaler bompenger så må man betale samme beløp over skatteseddelen uansett. Bompenger er mer nøyaktig, for det er de som kjører som betaler.

Gjest lovinda lace
Skrevet

Du dro inn muslimer i hovedinnlegget;-) Du kan neppe regne med at alle skal være enige med deg, og det å nevne Frp. kan umulig være galt. De er et politisk parti i et demokratisk land, og med IQ under gjennomsnittet;-)

Så du mener at alle som ikke er enig med deg og Sør har lavere iq enn dere?

Gjest lovinda lace
Skrevet

For hvis "de smarte" stemmer på et parti, og "de dumme" (for å sette det på spissen) på et annet, så er det større sjanse for at det siste partiet lurer velgerne, hvis de har mindre evne til å analysere konsekvensene av politikken som partiet vil føre.

Alle med litt vett i topplokket skjønner at muslimene kommer til å ta over landet vårt hvis innvandringen fortsetter sånn. Derfor stemmer de Frp. Hvem er dummest når det skjer?

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Vel, Frp har rundt 20% av stemmene, de andre har rundt 80% - så Frp er i mindretall.

Selvsagt er det lett å få folk til å si at de ikke ønsker å betale avgifter eller skatt. De fleste forstår dog at hvis de ikke betaler bompenger så må man betale samme beløp over skatteseddelen uansett. Bompenger er mer nøyaktig, for det er de som kjører som betaler.

Hvorfor betaler vi da årsavgift på bil? Hvorfor går ikke alle pengene til vei? Det er jo kun noen få % av de pengene som blir brukt til vei...Sammenlign veiene i Danmark, Sverige og Norge. Hvem har de beste veiene, og hvem setter opp bomringer som paddehatter over hele landet? Hvem er det som må betale mest for å kjøre i bomringene? Jo, de som er nødt til å komme seg til jobb hver dag. Det er flere tusen i ekstraavgift som påløper en vanlig arbeider. og her vi bor er det ingen kollektivtrafikk som en kan bruke til og fra jobb. Men dette er en skikkelig avsporing av diskusjonen, men blir litt provosert når du ikke kan skjønne hvorfor noen kan stemme frp.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Alle med litt vett i topplokket skjønner at muslimene kommer til å ta over landet vårt hvis innvandringen fortsetter sånn. Derfor stemmer de Frp. Hvem er dummest når det skjer?

Takk, det er det jeg også tror.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Så du mener at alle som ikke er enig med deg og Sør har lavere iq enn dere?

Ja, og de mener at de ikke mobber.

Skrevet

hentet fra vg i kveld:

Nå går blant andre venstrepolitiker og advokat, muslimske Abid Raja ut mot hans uttalelser og advarer. Han mener det er grunn for Norge å være urolig.

En rekke profilerte muslimer går nå til angrep på hans uttalelser, og venstrepolitiker, advokat og muslim Abid Raja tror det er flere personer med samme holdninger i Norge i dag.

- I løpet av det siste halvannet året har dette kommet tydeligere frem. Disse radikale holdningene finner man hos flere. Om det er 20 eller to hundre vet jeg ikke, men nå er det grunn for Norge til å være urolig. Dette bør være et varsku for politikere, politiet og PST, og ikke minst for muslimene selv, sier Raja til VG Nett.

Når t.o.m. en muslim synes uttalelsen er alvorlig, så er det veldig morsomt å lese alle innlegg av sør og segunda, som ikke syns noe som en muslim har sagt er farlig, fordi en kristen kan ha sagt noe annet stygt en annen gang. Les gjennom alle innlegg dere to, og le av dere selv. Dere rakker ned på andres meninger, er ikke enige med noen andre enn dere selv, og henviser til at alt dere skriver, det er selvfølgelig riktig. Det andre skriver er bare tøv. Har dere aldri tatt feil i noen ting, dere? men må innrømme at det er god underholdning når dere skriver innlegg...

Det er litt merkelig (og skremmende) at du ikke ser at ekstremuttalelser kommer fra enkeltpersoner, og at du ikke kan anta at alle muslimer mener det samme...?

Skrevet

Nei, selvfølgelig. Du har rett i alt. ikke glem å ta medisinen din.

Er det nødvendig å rakke ned på andre fordi om man ikke på en saklig måte klarer å målbinde dem - eller få rett? Kanskje du rett og slett tar feil? Har du tenkt på det?

Skrevet

Sånn som du vrir og vrenger på det som diskusjonen handler om, og ikke kan skjønne at noen kan være redd en sånn uttalelse. At du mener det du skriver er rett, alle andre tar feil.... Jeg kjenner en mann som er som du. Han er nå tvangsinnlagt....

Er det nødvendig å rakke ned på andre fordi om man ikke på en saklig måte klarer å målbinde dem - eller få rett? Kanskje du rett og slett har feil? Har du tenkt på det?

Skrevet

...eh... Leser du faktisk noe av det jeg skriver?

Jeg er ateist, og like uenig i kristedom som islam.

Jeg er også for religions- og ytringsfrihet, slik som det står i den norske grunnloven.

Frp utgjør en større trussel mot demokratiet og religions- og ytringsfriheten enn det mindre enn 2% registrerte muslimer gjør.

Det er jeg veldig enig i :)

Skrevet

Sånn som du vrir og vrenger på det som diskusjonen handler om, og ikke kan skjønne at noen kan være redd en sånn uttalelse. At du mener det du skriver er rett, alle andre tar feil.... Jeg kjenner en mann som er som du. Han er nå tvangsinnlagt....

Du får jammen meg ta å skjerpe diskusjonsteknikken din, for dette blir bare for barnslig... Å henvise til tvangsinnlagte mennesker fordi man ikke får alle til å være enig med en, er litt dumt, kanskje?

Skrevet

Jeg er også skeptisk til mye som gjelder kristendommen. Men en kristen mann står ikke og advarer mot terror og drap på homofile. Det er vel forskjellen. Alt som har skjedd i fortiden er jo også forferdelig, men det er idag vi lever. Det er i dag, og det som skjer i dag og fremover som kan være en trussel for oss, ikke det som skjedde for 100 år siden.

Sør er ialle fall ikke skeptisk til islam, merker du ikke det? Han er aldri enig i noe, han.

Men selv om _noen_ muslimer viser et slikt ekstremistisk syn, så betyr ikke det alt islam i seg selv er en trussel, eller at alle muslimer har dette synet - det er forskjelligen i dette du må kunne forstå!

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Du får jammen meg ta å skjerpe diskusjonsteknikken din, for dette blir bare for barnslig... Å henvise til tvangsinnlagte mennesker fordi man ikke får alle til å være enig med en, er litt dumt, kanskje?

og du legger ikke merke til hva sør mener om meg og andre frp velgere?

Han må få lov å mene hva han vil, men han trenger ikke skrive at alt han vet, er det rette. og alt det andre vet, det er galt. ( jeg er enig med ham om at kristendommen også er skyld i mye vond)

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Det er litt merkelig (og skremmende) at du ikke ser at ekstremuttalelser kommer fra enkeltpersoner, og at du ikke kan anta at alle muslimer mener det samme...?

jeg ser da det...!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...