Gå til innhold

Videre diskusjon ang. 11. september

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet hva Luther mente om jødene, selvfølgelig er jeg ikke enig...!

Nettopp derfor jeg poengterer utdannelse!

Selv, forholder jeg meg kun til hva Jesus sa, og Han ville aldri startet en krig.

Så det var altså knapt noen kristne før Luther. Han må altså ha startet kristendommen, men du er ikke enig med ham?

Ser du ikke hvor tåpelig det du skriver er?

Luthers kvinnesyn minnet forresten meget på hans syn på jøder.

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

85

• hidi, the scorpion

51

• Mrs. Wallace

9

• tusseline

5

Skrevet

Og det vet du!

Tror mer på muslimenes skrevne ord enn jeg tror på deg!

Men du påstår jo at de er "forpliktet" til å lyve. Hvordan kan du stole på dem da?

hidi, the scorpion
Skrevet

Islam og kristendom er tvillingreligioner. Likhetene er langt flere og større enn forskjellene.

Og kristne er ikke hedninger, så du kan slappe av!

Vi er _ikke_ tvillingreligioner!

''Og kristne er ikke hedninger, så du kan slappe av!''

Viser bare hvor lite du vet om Islam, vi kan til en viss grad tolereres, så lenge vi ikke drikker alkohol, sex før ektenskap og kler oss anstendig....

Skrevet

Viser bare hvor lite du vet om Islam, vi kan til en viss grad tolereres, så lenge vi ikke drikker alkohol, sex før ektenskap og kler oss anstendig....

Kristendom og islam er tvillingreligioner, enten du liker det eller ei. Det er samme gud, Jesus er profet for muslimene/Gud sønn for de kristne.

Det er samme "Edens Hage", samme skapelsesberetning, mye av det samme syn på kvinner og homofile blant mange, osv.

===

Som sagt, det står i Koranen at kristne og jøder skal respekteres som Bokens Folk. Kristne er altså ikke "hedninger", som er ordet du brukte.

Skrevet

Kristendom og islam er tvillingreligioner, enten du liker det eller ei. Det er samme gud, Jesus er profet for muslimene/Gud sønn for de kristne.

Det er samme "Edens Hage", samme skapelsesberetning, mye av det samme syn på kvinner og homofile blant mange, osv.

===

Som sagt, det står i Koranen at kristne og jøder skal respekteres som Bokens Folk. Kristne er altså ikke "hedninger", som er ordet du brukte.

''Jesus er profet for muslimene''

Hvem er Mohammed da?

Skrevet

Jeg tenker at det finnes ekstreme mennesker og holdninger innen alle religioner.

Skrevet

Der tar du nok feil, Hidi. Islam og kristendom har langt flere likheter enn forskjeller, akkurat som Sør sier. Og de har, ifølge skriften(e), samme "stamfar" - Ambraham. Han fikk sønnen Ismael med trellkvinnen Hagar, og Isak med Sara. Ismaels etterkommere ble muslimene, mens Isaks etterkommere ble de første kristne.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har noen års erfaring med henne. ;-)

Er dere gifte?

hidi, the scorpion
Skrevet

===

''Som sagt, det står i Koranen at kristne og jøder skal respekteres som Bokens Folk. Kristne er altså ikke "hedninger", som er ordet du brukte.''

Gang på gang viser du total mangel på historikk. Muslimer godtok jøder for en stund, men når jødene ikke viste forståelse for Muhammed, så ble de forfulgt, akkurat som kristne...

Muslimene gikk til krig mot alle _ikke_muslimske land, de vant mye, men tapte også.

Kristne er _ikke_ født kristne, muslimer er født til Islam. Jeg klandrer dem ikke, men de må våkne opp og se verden som den er nå!

Skrevet

Og mange gjør det med rette!

Jeg har lest Koranen, og finner ikke mye medlidenhet overfor oss kristne. Vi blir kalt hunder.

Muslimer er pålagt, ifølge Koranen, å lyve overfor oss hunder...

Jeg ville aldri i verden stole på en muslim!

''Jeg har lest Koranen, og finner ikke mye medlidenhet overfor oss kristne. Vi blir kalt hunder. ''

Uhm...har du lest GT fra perm til perm? Det står mye moro i moselovene, også. Som at menn som ligger med menstruerende kvinner skal steines....

Gjest segunda
Skrevet

Og det vet du!

Tror mer på muslimenes skrevne ord enn jeg tror på deg!

Du som aldri stoler på muslimer?

Skrevet

''Jesus er profet for muslimene''

Hvem er Mohammed da?

Mohammed er den største og siste av profetene. Altså, en langt viktigere profet (= "veldig klok mann") enn profeten Jesus.

Med andre ord, de aksepterer Jesus, men mener at Mohammed er den "siste og beste"! ;-)

Gjest segunda
Skrevet

''Bibelen ble skrevet på latin og jeg har noe mer kunnskaper i latin enn arabisk, men ville likevel ikke finne på å lese Bibelen på latin.''

Feil, de fleste skrifter ble skrevet på aramenisk. Språket, Jesus selv talte.

De ble samlet sammen på latin, og hovedstedet for kristendommen ble Roma slik det er enda den dag i dag.

Du vet neppe hvor mye ble skrevet på armensk.

Skrevet

Er dere gifte?

*lol*

Nei, selvsagt ikke, men hun har skrevet slikt om ikke-kristne på DOL i en årrekke.

Alt godt,

hidi, the scorpion
Skrevet

Der tar du nok feil, Hidi. Islam og kristendom har langt flere likheter enn forskjeller, akkurat som Sør sier. Og de har, ifølge skriften(e), samme "stamfar" - Ambraham. Han fikk sønnen Ismael med trellkvinnen Hagar, og Isak med Sara. Ismaels etterkommere ble muslimene, mens Isaks etterkommere ble de første kristne.

Jeg vet det;)

Men der skilles våre veier!

Vi tror på Jesus, men det gjør hverken jøder eller muslimer. Skulle tro at de fant hverandre, men det er ikke tilfelle......

Skrevet

Mohammed er den største og siste av profetene. Altså, en langt viktigere profet (= "veldig klok mann") enn profeten Jesus.

Med andre ord, de aksepterer Jesus, men mener at Mohammed er den "siste og beste"! ;-)

Å,takk for forklaringen. Mye man ikke vet,hm. :-)

Skrevet

''Jeg har lest Koranen, og finner ikke mye medlidenhet overfor oss kristne. Vi blir kalt hunder. ''

Uhm...har du lest GT fra perm til perm? Det står mye moro i moselovene, også. Som at menn som ligger med menstruerende kvinner skal steines....

For eksempel:

Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp.

Hos. 14:1

Skrevet

Mange mener at Muhammed opphøyde Jesus langt over seg selv.

:0)

Skrevet

Jeg vet det;)

Men der skilles våre veier!

Vi tror på Jesus, men det gjør hverken jøder eller muslimer. Skulle tro at de fant hverandre, men det er ikke tilfelle......

Feil igjen.

Muslimene aksepterer Jesus som profet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Selvfølgelig har jeg lest GT!

Hadde det ikke vært for Jesus og Hans ord, så ville jeg tro det var rablet for folk!

Men vi vet at på den tiden, så slaktet folk hverandre, for å oppnå makt... Skulle Guds utvalgte folk få makt, så måtte det skje gjennom rå makt.

Hater å lese om det, men det var enten dem eller de....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...