Gå til innhold

Videre diskusjon ang. 11. september

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Fair enough. Men når det er sagt, kan det være greit å sjekke fakta dersom man bruker det som vektige poenger i en diskusjon.

Skal forsøke på det;))

• Svar 290
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

85

• hidi, the scorpion

51

• Mrs. Wallace

9

• tusseline

5

Skrevet

''Dere er bare uenige i detaljer om hvordan verden er, men dere er stokk fundamenalistiske begge to!''

Vil jeg på det sterkeste ha meg frabedt.

Bare fordi du ikke kan finne bedre argumenter, så er ikke jeg fundamentalistisk...

Det er heller ikke derfor du er fundamentalistisk, men fordi du skriver ting som at man ikke kan stole på muslimer, og idioti som "Jeg klandrer dem ikke, men de må våkne opp og se verden som den er nå!"

Derfor er du fundamentalistisk.

Gjest segunda
Skrevet

''Dere er bare uenige i detaljer om hvordan verden er, men dere er stokk fundamenalistiske begge to!''

Vil jeg på det sterkeste ha meg frabedt.

Bare fordi du ikke kan finne bedre argumenter, så er ikke jeg fundamentalistisk...

Når du sier at du aldri kan stole på muslimer og at muslimer lyver overfor alle andre enn muslimer så er du fundamentalistisk.

Jeg stoler like mye på mine muslimske venner som andre venner. Det kommer anpå personene ikke religion, rase eller andre grupperinger.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er heller ikke derfor du er fundamentalistisk, men fordi du skriver ting som at man ikke kan stole på muslimer, og idioti som "Jeg klandrer dem ikke, men de må våkne opp og se verden som den er nå!"

Derfor er du fundamentalistisk.

Overlater glatt verden til deg....

hidi, the scorpion
Skrevet

Når du sier at du aldri kan stole på muslimer og at muslimer lyver overfor alle andre enn muslimer så er du fundamentalistisk.

Jeg stoler like mye på mine muslimske venner som andre venner. Det kommer anpå personene ikke religion, rase eller andre grupperinger.

Overlater verden til dere;)

Skrevet

Du kan jo se hva lederen i LLH nettopp tvitret om saken - om støtte til LLH fra veldig mange muslimer:

Skrevet

Denne mannen er selvsagt en idiot!

Det er vel ingen her som har gitt uttrykk for at de ikke er skeptiske til islam i det hele tatt? Jeg er skeptisk til mye i kristendommen også jeg....

Gjest Elextra
Skrevet

Og mange gjør det med rette!

Jeg har lest Koranen, og finner ikke mye medlidenhet overfor oss kristne. Vi blir kalt hunder.

Muslimer er pålagt, ifølge Koranen, å lyve overfor oss hunder...

Jeg ville aldri i verden stole på en muslim!

''Muslimer er pålagt, ifølge Koranen, å lyve overfor oss hunder...

Jeg ville aldri i verden stole på en muslim!''

Og en kan undre seg over at det tar så lang tid å få fred i verden...

Gjest anonymfortiden
Skrevet

hentet fra vg i kveld:

Nå går blant andre venstrepolitiker og advokat, muslimske Abid Raja ut mot hans uttalelser og advarer. Han mener det er grunn for Norge å være urolig.

En rekke profilerte muslimer går nå til angrep på hans uttalelser, og venstrepolitiker, advokat og muslim Abid Raja tror det er flere personer med samme holdninger i Norge i dag.

- I løpet av det siste halvannet året har dette kommet tydeligere frem. Disse radikale holdningene finner man hos flere. Om det er 20 eller to hundre vet jeg ikke, men nå er det grunn for Norge til å være urolig. Dette bør være et varsku for politikere, politiet og PST, og ikke minst for muslimene selv, sier Raja til VG Nett.

Når t.o.m. en muslim synes uttalelsen er alvorlig, så er det veldig morsomt å lese alle innlegg av sør og segunda, som ikke syns noe som en muslim har sagt er farlig, fordi en kristen kan ha sagt noe annet stygt en annen gang. Les gjennom alle innlegg dere to, og le av dere selv. Dere rakker ned på andres meninger, er ikke enige med noen andre enn dere selv, og henviser til at alt dere skriver, det er selvfølgelig riktig. Det andre skriver er bare tøv. Har dere aldri tatt feil i noen ting, dere? men må innrømme at det er god underholdning når dere skriver innlegg...

Gjest Elextra
Skrevet

Nei.

Og jeg vet at muslimer ikke annerkjenner enn annen oversettelse, men det var en muslim som oversatte....

''Og jeg vet at muslimer ikke annerkjenner enn annen oversettelse, men det var en muslim som oversatte....''

Da var vel hele oversettelsen en løgn ;)

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Denne mannen er selvsagt en idiot!

Det er vel ingen her som har gitt uttrykk for at de ikke er skeptiske til islam i det hele tatt? Jeg er skeptisk til mye i kristendommen også jeg....

Jeg er også skeptisk til mye som gjelder kristendommen. Men en kristen mann står ikke og advarer mot terror og drap på homofile. Det er vel forskjellen. Alt som har skjedd i fortiden er jo også forferdelig, men det er idag vi lever. Det er i dag, og det som skjer i dag og fremover som kan være en trussel for oss, ikke det som skjedde for 100 år siden.

Sør er ialle fall ikke skeptisk til islam, merker du ikke det? Han er aldri enig i noe, han.

Skrevet

hentet fra vg i kveld:

Nå går blant andre venstrepolitiker og advokat, muslimske Abid Raja ut mot hans uttalelser og advarer. Han mener det er grunn for Norge å være urolig.

En rekke profilerte muslimer går nå til angrep på hans uttalelser, og venstrepolitiker, advokat og muslim Abid Raja tror det er flere personer med samme holdninger i Norge i dag.

- I løpet av det siste halvannet året har dette kommet tydeligere frem. Disse radikale holdningene finner man hos flere. Om det er 20 eller to hundre vet jeg ikke, men nå er det grunn for Norge til å være urolig. Dette bør være et varsku for politikere, politiet og PST, og ikke minst for muslimene selv, sier Raja til VG Nett.

Når t.o.m. en muslim synes uttalelsen er alvorlig, så er det veldig morsomt å lese alle innlegg av sør og segunda, som ikke syns noe som en muslim har sagt er farlig, fordi en kristen kan ha sagt noe annet stygt en annen gang. Les gjennom alle innlegg dere to, og le av dere selv. Dere rakker ned på andres meninger, er ikke enige med noen andre enn dere selv, og henviser til at alt dere skriver, det er selvfølgelig riktig. Det andre skriver er bare tøv. Har dere aldri tatt feil i noen ting, dere? men må innrømme at det er god underholdning når dere skriver innlegg...

I følge Hidi er jo Raja forpliktet til å lyve, så da lyver han vel nå?

Og nei, selv om man lytter til Raja, så har ikke han mer vekt enn alle de andre som motsier ham.

Så nei, du tar fremdeles feil.

Skrevet

Jeg er også skeptisk til mye som gjelder kristendommen. Men en kristen mann står ikke og advarer mot terror og drap på homofile. Det er vel forskjellen. Alt som har skjedd i fortiden er jo også forferdelig, men det er idag vi lever. Det er i dag, og det som skjer i dag og fremover som kan være en trussel for oss, ikke det som skjedde for 100 år siden.

Sør er ialle fall ikke skeptisk til islam, merker du ikke det? Han er aldri enig i noe, han.

...eh... Leser du faktisk noe av det jeg skriver?

Jeg er ateist, og like uenig i kristedom som islam.

Jeg er også for religions- og ytringsfrihet, slik som det står i den norske grunnloven.

Frp utgjør en større trussel mot demokratiet og religions- og ytringsfriheten enn det mindre enn 2% registrerte muslimer gjør.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

I følge Hidi er jo Raja forpliktet til å lyve, så da lyver han vel nå?

Og nei, selv om man lytter til Raja, så har ikke han mer vekt enn alle de andre som motsier ham.

Så nei, du tar fremdeles feil.

Nei, selvfølgelig. Du har rett i alt. ikke glem å ta medisinen din.

Skrevet

Nei, selvfølgelig. Du har rett i alt. ikke glem å ta medisinen din.

Jeg tror ikke du skal snakke for høyt om hvem som bør ta medisin! ;-)

Man kan jo bare konstatere at du fremdeles ikke har klart å påvise noe sted hvor jeg tok feil. Du sprer frykt og fordommer mot uskyldige mennesker.

Skrevet

''Og jeg vet at muslimer ikke annerkjenner enn annen oversettelse, men det var en muslim som oversatte....''

Da var vel hele oversettelsen en løgn ;)

Det forekommer meg at dette må være fryktelig komplisert! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest anonymfortiden
Skrevet

...eh... Leser du faktisk noe av det jeg skriver?

Jeg er ateist, og like uenig i kristedom som islam.

Jeg er også for religions- og ytringsfrihet, slik som det står i den norske grunnloven.

Frp utgjør en større trussel mot demokratiet og religions- og ytringsfriheten enn det mindre enn 2% registrerte muslimer gjør.

Hvorfor drar du inn frp i det vi diskuterer? Og hvis du er ateist, da bør du være skeptisk til all religion, og bli skremt av både kristendom og islam. Det virker som at du minimaliserer andres frykt mot islam, fordi vi må heller være redde kristendommen? Det går an å frykte begge deler. Men jeg føler ikke at kristendommen truer Norge, med terror osv, derfor er jeg reddest for islam.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Jeg tror ikke du skal snakke for høyt om hvem som bør ta medisin! ;-)

Man kan jo bare konstatere at du fremdeles ikke har klart å påvise noe sted hvor jeg tok feil. Du sprer frykt og fordommer mot uskyldige mennesker.

Sånn som du vrir og vrenger på det som diskusjonen handler om, og ikke kan skjønne at noen kan være redd en sånn uttalelse. At du mener det du skriver er rett, alle andre tar feil.... Jeg kjenner en mann som er som du. Han er nå tvangsinnlagt....

Skrevet

Hvorfor drar du inn frp i det vi diskuterer? Og hvis du er ateist, da bør du være skeptisk til all religion, og bli skremt av både kristendom og islam. Det virker som at du minimaliserer andres frykt mot islam, fordi vi må heller være redde kristendommen? Det går an å frykte begge deler. Men jeg føler ikke at kristendommen truer Norge, med terror osv, derfor er jeg reddest for islam.

Vel, det er fordi du feilbedømmer og overvurderer trusselbildet.

Du lurer på hvorfor jeg drar inn Frp. Hvorfor drar du inn muslimer?

Poenget mitt er at noen av utsagnene fra ledelsen i Frp (de 10 løgnene om snikislamisering, for eksempel) og andre hatutfall mot muslimer truer religions- og ytringsfriheten i Norge langt mer enn "200 fundamentalister" (for å ta Rajas eksempel).

Siv Jensen er den største rekuttereren av fundamentalistiske muslimer i Norge - hun skremmer vanlige muslimer rett i hendene på fundamentalistene.

Skrevet

Sånn som du vrir og vrenger på det som diskusjonen handler om, og ikke kan skjønne at noen kan være redd en sånn uttalelse. At du mener det du skriver er rett, alle andre tar feil.... Jeg kjenner en mann som er som du. Han er nå tvangsinnlagt....

Ble du redd da den kristne sa det samme?

Ikke det?

Forskjellen er fordommene dine.

For leden var det en gjeng (kristne, sannsyligvis) folk som satt fyr på en homofil i Norge. Hvorfor kommenterer du ikke det?

Hvorfor er det kun muslimer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...