Gå til innhold

Bryllupsfest på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Nyttårsaften er familiekveld - sånn er det med den saken!

''

Dette oppleves nok forskjellig. Jeg er ikke vokst opp med at nyttårsaften er en typisk familiekveld. Riktignok var jeg i oppveksten ofte på hytta med familien, hvor vi hadde en hyggelig kveld med raketter og det hele. Men det hendte tidlig at jeg ble bedt bort til venner og feiret kvelden der, det skjedde før det var egentlig fest, og føltes like naturlig for meg. Etter at jeg begynte å dra på fest nyttårsaften var det raskt utelukket for meg å være med familien denne dagen.

Derfor tenker jeg at store barn vel kan bli bedt bort til venner eller kanskje fettere/kusiner nyttårsaften. Men jeg forstår praksis her er ulik.

Vi er nok egentlig ganske like. Når jeg sier at nyttårsaften er familiekveld, så tenker jeg slik situasjonen er nå mens ungene fremdeles er barn, at voksne og barn er sammen. Når de blir tenåringer, regner jeg med at de vil være med venner, slik jeg var, og slik vi er nå - er sammen 2-4 familier sammen.

Mannen min derimot, er vant til å være hjemme hos foreldrene på nyttårsaften - og jeg synes de nyttårsaftenene vi er på den kanten av landet, er skikkelig stusselige - med bare oss 5 + svigermor, som en vanlig kveld....

Om 10 år, når alle ungene er ungdommer/voksne, vil det jo ikke være noe problem å bli bedt i bryllup på nyttårsaften - da regner jeg ikke med at ungene har lyst til å være med oss gamle den kvelden!

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

7

• morsan

5

• tzatziki1365380058

5

• Liliaceae

4

Mest aktive i denne tråden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...