Gå til innhold

Lamictal og Welbutrin

Anbefalte innlegg

Gjest Northern Man
Skrevet

Erfaring med Lamictal og Welbutrin? Tar 400mg Lamictal i døgnet og skulle egentlig begynne på Ritalin i forhold til ADHD'en min. Men så har psykiateren lyst til å prøve ut Welbutrin på meg, funker ikke det så blir det Ritalin. Er dette noe å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, dette anbefaler jeg. Om denne medisinen virker godt på deg, vil du ha det langt bedre og enklere enn på Ritalin.

• 4 uker senere...
Gjest Northern Man
Skrevet

Ja, dette anbefaler jeg. Om denne medisinen virker godt på deg, vil du ha det langt bedre og enklere enn på Ritalin.

Har gått på Wellbutrin siden 3.mars 150mg og skal opp på 300mg fra 17.mars. Men jeg merker ikke noen effekt av medisinen ennå, annet en svimmelhet og kvalme. Når kan jeg forvente at jeg kjenner positiv virkning?

Skrevet

Har gått på Wellbutrin siden 3.mars 150mg og skal opp på 300mg fra 17.mars. Men jeg merker ikke noen effekt av medisinen ennå, annet en svimmelhet og kvalme. Når kan jeg forvente at jeg kjenner positiv virkning?

Muligens får du ikke effekt før du er oppe på 300 mg.

• 2 uker senere...
Gjest Northern Man
Skrevet

Muligens får du ikke effekt før du er oppe på 300 mg.

Har nå gått på 300mg Wellbutrin siden 17.mars, men sliter med bivirkninger i form av svimmelhet/tretthet. Jeg tar i tillegg 400mg Lamictal(fordelt på morgen/kveld). Er det med tretthet forbigående?

Skrevet

Har nå gått på 300mg Wellbutrin siden 17.mars, men sliter med bivirkninger i form av svimmelhet/tretthet. Jeg tar i tillegg 400mg Lamictal(fordelt på morgen/kveld). Er det med tretthet forbigående?

Det er det godt håp om siden du bare har tatt det i en uke.

• 2 uker senere...
Gjest Northern Man
Skrevet

Det er det godt håp om siden du bare har tatt det i en uke.

Har nå gått på wellbutrin siden 3 mars(150mg) og på 300mg fra 17.mars. Har slitt med svimmelhet, kvalme og tretthet. Merker heller ikke noe til effekten og det ble bekreftet i en konsentrajonstest via psykolgen min igår. Skal inn til psykiateren min i neste uke for en evaluering. Men er det slik at jeg er for utålmodig når det gjelder effekten av wellbutrin og at jeg må gi den litt bedre tid? Ønsker å prøve ritalin hvis ikke medisinen jeg har nå har virkning. Nå skal det sies at psykiateren min tidligere ikke ville at jeg skulle ha ritalin fordi han ment at jeg kunne trigges enda mere i forhold til bipolariten min. Men nå har jeg vært stabil i forhold til dette i 6 uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...