Gå til innhold

Pappaperm

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

I fjor høst fødte jeg en sønn. Hele dette året har vi gledet oss til sommeren, da pappa'n skulle ta ut sin permisjon.

Loven sier jo at pappa'n selv opparbeider retten til permisjon, så vi trodde saken var grei.

Det var den IKKE!

Siden jeg går på yrkesrettet attføring, hadde pappa'n ikke rett på permisjon i det hele tatt!!!

Aldri har jeg vel sett en mer skuffet pappa. Han som hadde gledet seg til å være hjemme hos sønnen sin en hel måned i strekk.

Samtidig leste vi i avisen, der Svarstad Haugland refser fedre fordi de ikke tar ut permisjonen sin.

Er det ikke et merkelig system vi lever i?

Er det virkelig tilfelle?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34309-pappaperm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

For at han skal få permisjon må du være under utdanning (heltid) eller jobbe minst 75% (eller kombinere slik at det tilsammen er full tid).

Han får ikke permisjon for å være hjemme samtidig med deg, med andre ord.

I tillegg er det tidsbegrensning, permisjonsrettighetene begyunner å løpe fra barnet er 6 uker, det som ikke tas faller fortløpende vekk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34309-pappaperm/#findComment-133006
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...