Gå til innhold

Fluortabletter til de minste


Gjest fluor nå?

Anbefalte innlegg

Gjest fluor nå?

Ser på reklame for flux at de anbefaler barn fra 6 mnd til 3 år å bruke fluor sugetabletter etter tannpussen på kveldstid. Men jeg er så skeptisk, er så redd hun skal få i halsen....

Har dere noe erfaring her?

Hun er snart to år nå, men ang drops og sånn er jeg veldig forsiktig ennå... derfor redd for fluortabletter og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En 2-åring klarer da fint en flurotablett? Hun spiser jo brødskiver og middagsmat med biter i også og de er jo mye større enn den lille fluortabletten. Dessuten er tabletten mye mer porøs enn et drops og hun kommer nok til å tygge den. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fluor nå?

En 2-åring klarer da fint en flurotablett? Hun spiser jo brødskiver og middagsmat med biter i også og de er jo mye større enn den lille fluortabletten. Dessuten er tabletten mye mer porøs enn et drops og hun kommer nok til å tygge den. :o)

Takk, men kommer til å ha hjertet i halsen...

har bestilt gratis smaksprøve nå, så får teste det ut før jeg kjøper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg synes du høres overdrevet hysterisk ut...mine barn spiste nesten hva som helst i toårsalderen og en fluortablett hadde hvertfall ikke vært noen problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Går sikkert bra så lenge hun får det før hun har lagt seg ned i senga. Da kan de nok få den i halsen.

Bruk den minste styrken, og bare bittelitt tannkrem på tannbørsten så de ikke får i seg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Niccola

Jeg kjenner anbefalingene, men har ikke gitt fluortablett til mine før de var ca 2,5 år. Som du sier fordi de kan sette i halsen, noe yngste faktisk også gjorde en gang. Da ventet jeg en stund med å prøve på nytt, for å si det sånn.

Jeg synes personlig heller ikke at man skal gi fluortablett før ungen har lært å spytte tannkremen skikkelig ut. Å først svelge tannkrem for deretter å spise en tablett, virker på meg som litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

Jeg kjenner anbefalingene, men har ikke gitt fluortablett til mine før de var ca 2,5 år. Som du sier fordi de kan sette i halsen, noe yngste faktisk også gjorde en gang. Da ventet jeg en stund med å prøve på nytt, for å si det sånn.

Jeg synes personlig heller ikke at man skal gi fluortablett før ungen har lært å spytte tannkremen skikkelig ut. Å først svelge tannkrem for deretter å spise en tablett, virker på meg som litt for mye.

Hvordan i all verden klarer jeg å svare to ganger i samme tråd? Godt jobba... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Jeg kjenner anbefalingene, men har ikke gitt fluortablett til mine før de var ca 2,5 år. Som du sier fordi de kan sette i halsen, noe yngste faktisk også gjorde en gang. Da ventet jeg en stund med å prøve på nytt, for å si det sånn.

Jeg synes personlig heller ikke at man skal gi fluortablett før ungen har lært å spytte tannkremen skikkelig ut. Å først svelge tannkrem for deretter å spise en tablett, virker på meg som litt for mye.

Ja, de sier jo at man skal være forsiktig med små deler til barn under tre år,

står jo på en del godteri og leker det, ikke egnet for barn under tre år, ikke uten grunn.

De har ikke så mye "vett" som en større unge og derfor er det lettere å få ting i halsen.

Og hun får nok i seg nok fluor, spytter jo ikke ut så svelger sikkert en del, blir jo altfor mye om de får fluortablett i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...