Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva slags ørepropper snakker du om - øretelefoner eller sånne sove-propper? Uansett - prøv et annet merke / materiale, du kan ha blitt allergisk mot noe i dem.

Det er sånne skumpropper som jeg sover med. Siden vi flyttet sammen, må jeg bruke dem om natta for å stenge ute den verste snorkingen fra den andre siden av senga. :P Har kjøpt dem på apotek, kanskje de har noen som ikke irriterer øret så mye...

Gjest Niccola

Det er sånne skumpropper som jeg sover med. Siden vi flyttet sammen, må jeg bruke dem om natta for å stenge ute den verste snorkingen fra den andre siden av senga. :P Har kjøpt dem på apotek, kanskje de har noen som ikke irriterer øret så mye...

Klør det? Mulig eksem i ytre øregang? Jeg får det i perioder med hyppig bruk av ørepropper, men sånne til å høre musikk med. Bruker ikke slike du beskriver, så det har jeg ingen erfaring med.

Jeg klør og piller meg til blods i øret når det er som verst, så har fått Terra-cortril øredråper av legen, og det hjelper kjempebra.

Klør det? Mulig eksem i ytre øregang? Jeg får det i perioder med hyppig bruk av ørepropper, men sånne til å høre musikk med. Bruker ikke slike du beskriver, så det har jeg ingen erfaring med.

Jeg klør og piller meg til blods i øret når det er som verst, så har fått Terra-cortril øredråper av legen, og det hjelper kjempebra.

Uff, det skulle ikke forundre meg, eksem hører til familien. Tusen takk for svar, begge to! :)

Jeg brukte høreapparater i 35 år og øreproppene gjorde at øregangene ble tette og fuktige slik at eksemen begynte å blomstre opp :-(

Jeg har ikke tall på alt jeg prøvde, både av skolemedisin og alternativ medisn, for å bli kvitt problemet - men ingenting funket i lengden. Tilslutt ble jeg tipset om å bruke oljen fra E-vitaminkapsler i øregangen. Det rådet funka! Smør øregangen f.eks. to ganger i døgnet i starten (vet ikke om det er så lurt å gjøre det når du skal ha på proppene?).

Det er helt klart proppene som har skylda...

Nå er det over to år siden jeg brukte høreapparater og øregangene er helt fine (selv uten oljen) :)

• 1 år senere...

Annonse

Jeg brukte høreapparater i 35 år og øreproppene gjorde at øregangene ble tette og fuktige slik at eksemen begynte å blomstre opp :-(

Jeg har ikke tall på alt jeg prøvde, både av skolemedisin og alternativ medisn, for å bli kvitt problemet - men ingenting funket i lengden. Tilslutt ble jeg tipset om å bruke oljen fra E-vitaminkapsler i øregangen. Det rådet funka! Smør øregangen f.eks. to ganger i døgnet i starten (vet ikke om det er så lurt å gjøre det når du skal ha på proppene?).

Det er helt klart proppene som har skylda...

Nå er det over to år siden jeg brukte høreapparater og øregangene er helt fine (selv uten oljen) :)

Tusen takk for svaret togli! Problemet har kommet tilbake. Skal prøve dette.

Fortell gjerne om det har effekt :)

Jeg har brukt det i to dager nå, og merker klar bedring. Den første gangen tømte jeg en hel kapsel i hvert øre, og ble belønnet med klissete olje nedover halsen. Nå har jeg funnet ut at det er lettere å klippe av toppen og bruke en q-tips.

Jeg sov veldig godt i natt :D

Jeg har brukt det i to dager nå, og merker klar bedring. Den første gangen tømte jeg en hel kapsel i hvert øre, og ble belønnet med klissete olje nedover halsen. Nå har jeg funnet ut at det er lettere å klippe av toppen og bruke en q-tips.

Jeg sov veldig godt i natt :D

Så flott! Glemte å si at jeg brukte bomullspinne med olje på også ;) Herlig når det funker!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...