Gå til innhold

Vennine med anoreksia

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret vennine
Skrevet

Hva kan vi som står rundt en sånn person gjøre? Hun har alvorlig anoreksia, har alle fysiske tegn på alvorlig utsulting men sier at hun forstår alvoret, noe jeg ikke tror hun gjør. Sier hun skal søke hjelp, men jeg er redd hun lyver for seg selv. Sist jeg så henne så hun veldig dårlig ut, er redd for å miste henne i nærmeste fremtid. Hva kan jeg gjøre? Bekymringsmelding til fastlegen? Foreldre og samboere gjør ingenting og er vanskelige og kommunisere med. Hva kan da vi vennene gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest bekymret vennine
Skrevet

Tror jeg ville luftet det for fastlegen..

Men hvordan gjør jeg det? Noen jeg snakket med mente at jeg ikke får prate med fastlegen hennes. Hvordan sender jeg bekymringmelding til legen? Eller er det foreldrene som her bør få bekymringsmeldingen? Synes det er rart ikke foreldrene ser hvor dårlig hun er..

Skrevet

Men hvordan gjør jeg det? Noen jeg snakket med mente at jeg ikke får prate med fastlegen hennes. Hvordan sender jeg bekymringmelding til legen? Eller er det foreldrene som her bør få bekymringsmeldingen? Synes det er rart ikke foreldrene ser hvor dårlig hun er..

Jeg reagerte også på at foreldrene ikke reagerer, men det kan jo være at de har forsøkt men ikke kommer noen vei? Det kan forståelig nok være tøft og vanskelig å "overkjøre" noen man er glad i, men jeg tviler som deg sterkt på at hun har innsikt i situasjonen sin. Da synes jeg det er rart foreldrene ikke reagerer.

Kansje du kan ta en prat med din egen fastlege og spørre hvordan du skal gå frem? Det kan jo være du får hans støtte også?

Jeg tror jeg ville gjort det..

Skrevet

Så godt at hun har en venninne som deg!

Skriv et brev til fastlegen hennes, du kan levere det på legekontoret hun tilhører. Dette har jeg gjort ift en pårørende, med godt utfall.

Legen har taushetsplikt, du som venninne har kanskje "bekymringsplikt" i dette tilfellet.

Lykke til til dere begge :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...