Gå til innhold

NAV gjør meg så pist off!

Anbefalte innlegg

Gjest noen tips?
Skrevet

Jeg har en hest, som jeg har prøvd å plassere bort på for i et par måneder. Sist jeg fikk skarve 2000 fra min deltidsjobb måtte jeg kjøpe inn høy da det ikke var et strå igjen. Nå får jeg ikke en krone i livsopphold, fordi jeg skulle ha brukt pengene på mat og ikke høy.

De ber meg selge hesten min som jeg har hatt i ti år og som er noe av de få tingene som holder meg oppe her i livet.

Så var det bilen, et gammelt vrak.... den mener de jeg også skal selge, og her jeg bor går det ikke busser en gang. Om jeg skulle i behandling kunne jeg få taxirekvisisjon, ellers skal jeg tigge om haik eller gå eller sykle de 4 km det er til butikken.

Så har jeg en søster som bor i en annen kommune. Hun fikk dekket kennel for hunden sin i 10 måneder mens hun var innlagt. Skal ikke være lett nei.

Å når jeg slår opp på nav sine ledige stillinger i min kommune får jeg hele 2 treff. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Videoannonse
Annonse
  • Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Janna

10

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• Elis31

4

• candyqueen_83

4

Gjest noen tips?
Skrevet

Mente omvendt. Jeg brukte penger på høy og ikke mat. Har også en hund som halter med et sår på poten sin. Gjør mitt beste for å gjøre den frisk selv, da jeg ikke har penger til dyrlege. Sukk

candyqueen_83
Skrevet

Mente omvendt. Jeg brukte penger på høy og ikke mat. Har også en hund som halter med et sår på poten sin. Gjør mitt beste for å gjøre den frisk selv, da jeg ikke har penger til dyrlege. Sukk

Ikke for å være slem, men har man ikke råd til veterinær har man heller ikke dyr.

Skrevet

Et godt tips vil være å flytte til et sted hvor du kan få jobber...

Med vennlig hilsen

Gjest pinnekjøtt
Skrevet

Nav er vel mer til for å hjelpe mennesker med mat og ikke hester. Jeg er enig med en under her. Har man ikke råd til mat og dyrlege så bør man vel ikke ha dyr.

Jeg forstår at du valgte å kjøpe høy til hesten, men er det så dårlig stelt økonomisk at man bruker sine egne matpenger på dyremat, synes jeg ikke det er det minste rart nav ber deg om å selge.

Skrevet

Ikke for å være slem, men har man ikke råd til veterinær har man heller ikke dyr.

Så hvis du hadde råd til hund og veterinær når du bestemte deg å anskaffe dyret og livssituajonen din endres økonomisk så setter du feks et skudd i panna på den?

Skrevet

Må si meg enig candyqueen og pinnekjøtt - har du så dårlig råd at du ikke kan ta skikkelig vare på dyrene dine så skylder du dem å selge dem eller sette dem bort til noen.

Man kan ikke forvente at NAV (det offentlige) skal sørge for mat og dyrlege til sine klienter synes jeg.

candyqueen_83
Skrevet

Så hvis du hadde råd til hund og veterinær når du bestemte deg å anskaffe dyret og livssituajonen din endres økonomisk så setter du feks et skudd i panna på den?

Hvis jeg skulle komme opp i en situasjon som gjør at jeg ikke kan klare å betale mat og veterinærregninger til hunden min, ville jeg først og fremst prøve å omplassere den innen familien. Går ikke det så må man jo selge/omplassere. Man gjør selvsagt alt for å kunne beholde den, men det skal ikke gå ut over dyrets beste.

Skrevet

Hvis jeg skulle komme opp i en situasjon som gjør at jeg ikke kan klare å betale mat og veterinærregninger til hunden min, ville jeg først og fremst prøve å omplassere den innen familien. Går ikke det så må man jo selge/omplassere. Man gjør selvsagt alt for å kunne beholde den, men det skal ikke gå ut over dyrets beste.

Ja det er klart at det er bare å kvitte seg med det kjæreste man har. Spesielt når det ses utenfra og ikke er en selv som sitter midt i suppa.

Skrevet

Ja det er klart at det er bare å kvitte seg med det kjæreste man har. Spesielt når det ses utenfra og ikke er en selv som sitter midt i suppa.

Synes du det er bedre å ha dyret, ikke ha penger til å gi det (nok) mat og heller ikke ha penger til å gi det dyrlegebehandling når det er sykt?

candyqueen_83
Skrevet

Hunden min er det aller kjæreste jeg eier. Jeg elsker han utrolig høyt! Men han skal aldri lide for min skyld!

Gjest noen tips?
Skrevet

Nav er vel mer til for å hjelpe mennesker med mat og ikke hester. Jeg er enig med en under her. Har man ikke råd til mat og dyrlege så bør man vel ikke ha dyr.

Jeg forstår at du valgte å kjøpe høy til hesten, men er det så dårlig stelt økonomisk at man bruker sine egne matpenger på dyremat, synes jeg ikke det er det minste rart nav ber deg om å selge.

Saken er at jeg jobbet 120 prosent i fem år, eier et småbruk. Etter å ha opplved å ha mistet min datter som ble 6 år i en bilulykke hvor jeg var sjåfør var jeg sykemleldt i to år, før jeg begynte i en ny jobb. Fikk sparken fra den forrige. Har jobbet der vel to år. Nå har jeg blitt oppsagt der også på grunn av nedleggelser og dyrene har vært min store trøst. Har jobbet noen dager i uken i den gamle bedriften, og nå får jeg beskjed om å kvitte meg med det siste jeg har igjen gleder.

Hesten har jeg ogsåannonsert for salg mot at den får et godt hjem, men det er tusenvis av hester til salgs i Norge og en vanskelig tid å bli kvitt disse på. Men jeg vet ikke hva som skal holde meg oppe lengre om jeg får solgt den. Å flytte til en by reduserer heller ikke akkurat boutgiftene.

Skrevet

Skjønner godt du blir frustrert. Og tror nok ikke du forutså denne situasjonen. Vet ikkehva jeg skal si, skjønner du ikke har det greit. Du kunne ikke hørt med dyrebeskyttelsen? Om det finnes noen ildsjeler som kan hjelpe, i den ekstreme situasjonen du har kommet i?

Gjest noen tips?
Skrevet

Skjønner godt du blir frustrert. Og tror nok ikke du forutså denne situasjonen. Vet ikkehva jeg skal si, skjønner du ikke har det greit. Du kunne ikke hørt med dyrebeskyttelsen? Om det finnes noen ildsjeler som kan hjelpe, i den ekstreme situasjonen du har kommet i?

Hunden er heldigvis mye bedre nå enn den var i går :-)

Gjest Pinnekjøtt
Skrevet

Saken er at jeg jobbet 120 prosent i fem år, eier et småbruk. Etter å ha opplved å ha mistet min datter som ble 6 år i en bilulykke hvor jeg var sjåfør var jeg sykemleldt i to år, før jeg begynte i en ny jobb. Fikk sparken fra den forrige. Har jobbet der vel to år. Nå har jeg blitt oppsagt der også på grunn av nedleggelser og dyrene har vært min store trøst. Har jobbet noen dager i uken i den gamle bedriften, og nå får jeg beskjed om å kvitte meg med det siste jeg har igjen gleder.

Hesten har jeg ogsåannonsert for salg mot at den får et godt hjem, men det er tusenvis av hester til salgs i Norge og en vanskelig tid å bli kvitt disse på. Men jeg vet ikke hva som skal holde meg oppe lengre om jeg får solgt den. Å flytte til en by reduserer heller ikke akkurat boutgiftene.

Du forteller en veldig hjerteskjærende bakgrunn for problemene dine. Du har min dypeste sympati for det som har skjedd med deg. Håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Hunden min er det aller kjæreste jeg eier. Jeg elsker han utrolig høyt! Men han skal aldri lide for min skyld!

Snakkes hvis du havner i tilsvarende situasjon som innleggsskriver.

Skrevet

Synes du det er bedre å ha dyret, ikke ha penger til å gi det (nok) mat og heller ikke ha penger til å gi det dyrlegebehandling når det er sykt?

Jeg har i likhet med deg ikke løsningen på problemene innleggsskriver står ovenfor, men jeg har i hvertfall vett nok til å forstå at situasjonen er vanskelig og ikke kan løses i all sin "enkelhet" ved å kvitte seg med det kjæreste man har.

Gjest solfryd
Skrevet

Må si meg enig candyqueen og pinnekjøtt - har du så dårlig råd at du ikke kan ta skikkelig vare på dyrene dine så skylder du dem å selge dem eller sette dem bort til noen.

Man kan ikke forvente at NAV (det offentlige) skal sørge for mat og dyrlege til sine klienter synes jeg.

Enig.

Skrevet

Huff det var hjerteskjærende lesing. Jeg har ingen erfaring med NAV (heldigvis), men vil bare ønsker deg lykke til. Håper virkerlig det ordner seg for deg.

Gjest solfryd
Skrevet

''Etter å ha opplved å ha mistet min datter som ble 6 år i en bilulykke hvor jeg var sjåfør ''

Huff, det var grusomt å lese! Stakkars, stakkars deg! For en forferdelig situasjon å være i! Du har min dypeste medfølelse med det som har hendt deg. Håper du en gang klarer å "bli menneske" igjen. *snufs*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...