Gjest berre undrar Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Hvem er det som oppfyller kravene for å være så "heldig" at en kan komme til en psykiater? Jeg har aldri vært hos psykiater, bortsett fra èn gang da jeg var innenfor DPS og skulle snakke om medisiner. Jeg synes veldig mange her på psykiatriforum går til psykiater fast. Er de psykere enn meg alle sammen? Jeg går "bare" til psykepleier nå. Tidligere gikk jeg hos psykolog. 0 Siter
serenity777 Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Det har ikke noen særlig praktisk betydning med mindre du skal diagnostiseres (tvilstilfeller) og bestemme hvilke medisiner du skal ha. Jeg har gått hos bode psykiater, psykolog og psykiatrisk sykepleier. Og det er ingen stor forskjell tro meg. Lengst gikk jeg hos psykepleier. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 ''Jeg synes veldig mange her på psykiatriforum går til psykiater fast. '' Spørs vel på ressursene der man bor. Jeg var kun til psykiater ang medisiner,psykiatere vokser ikke på trær 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Gikk hos sykepleier som drev med kognitiv terapi. Kom langt med henne. Hun skifta så jobb. Neste sykepleier kom jeg ikke så langt med, men hun var en god samtalepartner. Hun mente jeg skulle komme til en psykiater som kunne "dykke dypere". Og det er nok min erfaring så langt også. Men hvordan det egentlig skal fungere, kan jeg ikke uttale meg om. Det kan også hende den første sykepleieren hadde "dykket dypere" om hun ikke hadde slutta. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.