Gå til innhold

Psykiater vs psykolog og psykepleier

Anbefalte innlegg

Gjest berre undrar
Skrevet

Hvem er det som oppfyller kravene for å være så "heldig" at en kan komme til en psykiater? Jeg har aldri vært hos psykiater, bortsett fra èn gang da jeg var innenfor DPS og skulle snakke om medisiner.

Jeg synes veldig mange her på psykiatriforum går til psykiater fast. Er de psykere enn meg alle sammen? Jeg går "bare" til psykepleier nå. Tidligere gikk jeg hos psykolog.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ikke noen særlig praktisk betydning med mindre du skal diagnostiseres (tvilstilfeller) og bestemme hvilke medisiner du skal ha. Jeg har gått hos bode psykiater, psykolog og psykiatrisk sykepleier. Og det er ingen stor forskjell tro meg. Lengst gikk jeg hos psykepleier.

Skrevet

''Jeg synes veldig mange her på psykiatriforum går til psykiater fast. ''

Spørs vel på ressursene der man bor. Jeg var kun til psykiater ang medisiner,psykiatere vokser ikke på trær ;)

Skrevet

Gikk hos sykepleier som drev med kognitiv terapi. Kom langt med henne. Hun skifta så jobb. Neste sykepleier kom jeg ikke så langt med, men hun var en god samtalepartner. Hun mente jeg skulle komme til en psykiater som kunne "dykke dypere". Og det er nok min erfaring så langt også. Men hvordan det egentlig skal fungere, kan jeg ikke uttale meg om. Det kan også hende den første sykepleieren hadde "dykket dypere" om hun ikke hadde slutta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...