Gjest På slanker'n Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Kan vektreduksjon gi større grad av angst? Jeg går ikke mer ned enn ca. 0,5 kg i uken, men jeg har i det siste merket en økning av det jeg tolker som angstreaksjoner. I sær merker jeg tidvis tunellsyn, hjertebank, svimmelhet og en slags udefinerbar kroppslig aktivering. Skyldes det slankingen tro? 0 Siter
Gjest forbilde Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Nei, det må være innbildning. 0,5 kg i uken er close to nothing. 0 Siter
Gjest På slanker'n Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Nei, det må være innbildning. 0,5 kg i uken er close to nothing. Ja, eller angst av andre årsaker ) 0 Siter
Gjest medisinstudenten Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Kjære deg, for det første er det ikke anbefalt at man går ned mere enn 0.5-1 kg ved slanking. Dette for at restultatet skal vare, så flott for deg Når det er sagt regner jeg med at du spiser mindre måltider enn tidligere, kanskje oftere enn før. Det at du føler angst kan komme av flere årsaker. Hvis du går mye sulten, og det er da du for det meste har disse følelsene ville jeg tatt det opp med fastlegen min. Det kan være at blodsukkeret ditt er svingene, eller at du har problemer med stoffskiftet. Dette kan gi symptomer som minner om angst. Disse symptonene vil igjen skape angst, som en slags angst for angsten. Jeg ville gått til lege for å utelukke at dette kan være en mulighet. Lykke til med slankingen! 0 Siter
Gjest På slanker'n Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Kjære deg, for det første er det ikke anbefalt at man går ned mere enn 0.5-1 kg ved slanking. Dette for at restultatet skal vare, så flott for deg Når det er sagt regner jeg med at du spiser mindre måltider enn tidligere, kanskje oftere enn før. Det at du føler angst kan komme av flere årsaker. Hvis du går mye sulten, og det er da du for det meste har disse følelsene ville jeg tatt det opp med fastlegen min. Det kan være at blodsukkeret ditt er svingene, eller at du har problemer med stoffskiftet. Dette kan gi symptomer som minner om angst. Disse symptonene vil igjen skape angst, som en slags angst for angsten. Jeg ville gått til lege for å utelukke at dette kan være en mulighet. Lykke til med slankingen! Tusen takk for informativt svar! Jeg har nemlig også tenkt på dette med at hjernen kan feiltolke litt ubehagelig sultfornemmelse med angst. Videre har jeg tenkt at det å komme inn i bølger med ustabilt blodsukker også kan minne litt om angstsymptomer. Jeg skal virkelig drøfte dette med lege ved neste anledning ) Takk igjen, og lykke til med studiene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.