Gå til innhold

Salvia Divinorum

Anbefalte innlegg

Gjest Mr. Frustrert
Skrevet

Hei. Jeg er en mann på 19 år. Jeg har i flere år strevd med tidvis kraftige depresjoner. Jeg har vært hos 3 psykologer, og selvfølgelig mener alle disse at jeg burde bli satt på diverse "lykkepiller". Jeg har ikke spesielt lyst til å gå på disse da de er avhengighetsskapende, og jeg har tidligere vært på randen av avhengighet av andre stoffer. For en stund siden prøvde jeg derimot å røyke urten Salvia Divinorum. Etter å ha røyket den følte jeg med lettere og gladere enn jeg har gjort på flere år. Da jeg spurte psykologen om dette var noe jeg kunne få på resept, nektet han å skrive den ut til meg. Jeg har muligheten til å bestille meg Salvia over internett, men sjangsen for at dette blir stoppet i tollen regner jeg med er rimelig stor. Hva mener du jeg burde gjøre? Er det noen kjent studie eller lignende som viser at andre enn meg har fått positive psykiske virkninger av denne planten?

Skrevet

Vær obs på att det like gjerne kan slå ut motsatt vei. Psykedeliske stoffer og psykiatri pasienter, går som regel dårlig sammen.

Skrevet

Vær obs på att det like gjerne kan slå ut motsatt vei. Psykedeliske stoffer og psykiatri pasienter, går som regel dårlig sammen.

Takk for advarselen.

Jeg er nok klar over at slike stoffer kan føre til psykiske bivirkninger. Men etter det jeg har hørt, så er ikke Salvia det som er mest kjent for å skape disse psykiske vanskene?

Uansett er jeg såpass redd for å bli avhengig av noe igjen, at jeg tørr ikke å ta imot pillene psykiateren vil at jeg skal ta.

Salvia er helt klart en siste utvei som til min overrsakelse faktisk fungerte. Jeg tror ikke den fungerer likt på alle, og det var derfor jeg spurte i spørmålet mitt om det finnes noen dokumentasjon på at Salvia kan virke positivt.

Skrevet

http://www.klara-klok.no/wips/37831790/caseId/1813814425/

Ser ikke ut som det burde bli stoppet i tollen, men min erfaring er at de stopper hva de vil, enten de har loven bak seg eller ei.

Jeg fulgte linken din, og jeg oppdaget at jeg har lest den før.

Jeg har lest igjennom reglementene på www.toll.no, og på legemiddelverket sine internettsider, og slik jeg forstår det så skal det være lov å innføre Salvia Divinorum så lenge det kan dokumenteres at det er kjøpt lovlig i et EØS-land, og at mengden ikke overskrider 3 måneders forbruk.

MEN jeg har vært i samtale med folk på flere forum, og det er som du sier: Tollen stopper det de vil stoppe.

Salvia Divinorum står ikke oppført på dopinglisten eller narkotikalisten, men er regnet som et reseptpliktig legemiddel.

Selv om du egentlig ikke skal trenge en resept for å få dette gjennom tollen i Norge, så har tollen begynt å stoppe slike pakker, og begrunner det med mistanker om feil verdi. Når disse da blir tatt inn til vurdering for å sjekke om prisen er under 200kr (tollpliktig sum), så kreves det resept eller legeerklæring for å få den tilsendt etterpå uansett om summen var riktig eller ikke. På denne måten klarer tollmydighetene å stoppe slike pakker som egentlig ikke burde blitt stoppet.

Dette er veldig synd ettersom jeg får mer og mer inntrykk av at det er mengder av folk i dette landet som er ute etter denne planten, ikke på grunn av rusen, men på grunn av positive psykiske effekter i etterkant.

Skrevet

Takk for advarselen.

Jeg er nok klar over at slike stoffer kan føre til psykiske bivirkninger. Men etter det jeg har hørt, så er ikke Salvia det som er mest kjent for å skape disse psykiske vanskene?

Uansett er jeg såpass redd for å bli avhengig av noe igjen, at jeg tørr ikke å ta imot pillene psykiateren vil at jeg skal ta.

Salvia er helt klart en siste utvei som til min overrsakelse faktisk fungerte. Jeg tror ikke den fungerer likt på alle, og det var derfor jeg spurte i spørmålet mitt om det finnes noen dokumentasjon på at Salvia kan virke positivt.

Jeg vil gå ut fra at en plante som gir rus, også vil kunne føre til avhengighet, siden det ofte er selve rusen man blir avhengig av. Det kan være greit å ha i bakhodet.

Skrevet

Jeg fulgte linken din, og jeg oppdaget at jeg har lest den før.

Jeg har lest igjennom reglementene på www.toll.no, og på legemiddelverket sine internettsider, og slik jeg forstår det så skal det være lov å innføre Salvia Divinorum så lenge det kan dokumenteres at det er kjøpt lovlig i et EØS-land, og at mengden ikke overskrider 3 måneders forbruk.

MEN jeg har vært i samtale med folk på flere forum, og det er som du sier: Tollen stopper det de vil stoppe.

Salvia Divinorum står ikke oppført på dopinglisten eller narkotikalisten, men er regnet som et reseptpliktig legemiddel.

Selv om du egentlig ikke skal trenge en resept for å få dette gjennom tollen i Norge, så har tollen begynt å stoppe slike pakker, og begrunner det med mistanker om feil verdi. Når disse da blir tatt inn til vurdering for å sjekke om prisen er under 200kr (tollpliktig sum), så kreves det resept eller legeerklæring for å få den tilsendt etterpå uansett om summen var riktig eller ikke. På denne måten klarer tollmydighetene å stoppe slike pakker som egentlig ikke burde blitt stoppet.

Dette er veldig synd ettersom jeg får mer og mer inntrykk av at det er mengder av folk i dette landet som er ute etter denne planten, ikke på grunn av rusen, men på grunn av positive psykiske effekter i etterkant.

Selv ville jeg bare importere kvisekrem, men det gikk også rett i dass ;-)

Skrevet

Jeg vil gå ut fra at en plante som gir rus, også vil kunne føre til avhengighet, siden det ofte er selve rusen man blir avhengig av. Det kan være greit å ha i bakhodet.

Ja det er vel i og for seg sant. Men de som har prøvd rusen som denne planten gir, så er det tvilsomt at det er noen som har lyst til å gjøre det veldig ofte. Det er en intens og spesiell rus. Tror ikke det er noen som klarer å ruse seg på denne planten hver dag liksom.

Skrevet

Selv ville jeg bare importere kvisekrem, men det gikk også rett i dass ;-)

Hehe;)

Ja der ser du. Norge er vel etter min mening litt FOR strengt regulert.

Skrevet

Hehe;)

Ja der ser du. Norge er vel etter min mening litt FOR strengt regulert.

Når fagfolk gir deg medisiner så er det under faglige kontrollerte former. De er ikke ute etter å gjøre deg medikament-avhengig eller stoff-avhengig. Det er for å gjøre livet levelig for deg.

Leger og psykologer arbeider for at du skal fungere i hverdagen.

Når du finner dine egne medisiner som ikke er faglig fundert er dette mer betenkelig for din tilfriskning.

Alle medisiner som skrives ut til fysisk og psyksik sykdom er hjepemidler og redskaper for å få et levelig livog en nødvendighet for å bli frisk eller lindre smerte. Det er ikke farlig for deg.

Ta imot den hjelpen fagfolk tilbyr deg. Medisiner kan trappes ned når du en gang i fremtiden er bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...