Gå til innhold

Mangler hjernefilter ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette utrykket har jeg hørt noen ganger om det som bare tar inn en hel del som ikke hjernen klarer å absorbere, man suger til seg som en svamp. Hva slaks plage, eller i hvilken lidelse forbinder vi dette med ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det har å gjøre med en lags kognitiv kapasitet.At man leser mer enn hva en kan fordøye.

Hodet må må fri av og til.De som ikke tar hensyn til dette og sluker til seg all slags informasjon på kortest mulig tid, og gjerne sitter i flere timer i strekk og leser kan f.eks få problemer med fungere sosialt.

Folk har også ulik lesekapastet og det er indivduelt om hvor lenge en persom kan sitte å lese.

Skrevet

Tror det har å gjøre med en lags kognitiv kapasitet.At man leser mer enn hva en kan fordøye.

Hodet må må fri av og til.De som ikke tar hensyn til dette og sluker til seg all slags informasjon på kortest mulig tid, og gjerne sitter i flere timer i strekk og leser kan f.eks få problemer med fungere sosialt.

Folk har også ulik lesekapastet og det er indivduelt om hvor lenge en persom kan sitte å lese.

Ja det tror jeg også, men i forhold til hva andre klarer, så virker det som det er en årsak til at en ikke klarer å absobere så mye.

Skrevet

Ja det tror jeg også, men i forhold til hva andre klarer, så virker det som det er en årsak til at en ikke klarer å absobere så mye.

Tror det kan være individuelle forskjeller.

Ta f.eks i en studiesituasjon. Der er det forskjell på hvor mange studiepoeng hver enkelt student har kapsistet til å produsere.Noen har kapasitet til å ta enda flere fag enn det som er et normert studieløp.

Tror det har mest med kapasitet og evner å gjøre, men at helsetilstanden kan antakelig også være en faktor.

Skrevet

Man har uttykket utdannese uten dannelse, som også kan betegne personer uten "hjernefilter"

http://www.peacelink.nu/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...