FGT Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Dette utrykket har jeg hørt noen ganger om det som bare tar inn en hel del som ikke hjernen klarer å absorbere, man suger til seg som en svamp. Hva slaks plage, eller i hvilken lidelse forbinder vi dette med ? 0 Siter
Gjest athos Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Tror det har å gjøre med en lags kognitiv kapasitet.At man leser mer enn hva en kan fordøye. Hodet må må fri av og til.De som ikke tar hensyn til dette og sluker til seg all slags informasjon på kortest mulig tid, og gjerne sitter i flere timer i strekk og leser kan f.eks få problemer med fungere sosialt. Folk har også ulik lesekapastet og det er indivduelt om hvor lenge en persom kan sitte å lese. 0 Siter
FGT Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Skrevet 26. februar 2010 Tror det har å gjøre med en lags kognitiv kapasitet.At man leser mer enn hva en kan fordøye. Hodet må må fri av og til.De som ikke tar hensyn til dette og sluker til seg all slags informasjon på kortest mulig tid, og gjerne sitter i flere timer i strekk og leser kan f.eks få problemer med fungere sosialt. Folk har også ulik lesekapastet og det er indivduelt om hvor lenge en persom kan sitte å lese. Ja det tror jeg også, men i forhold til hva andre klarer, så virker det som det er en årsak til at en ikke klarer å absobere så mye. 0 Siter
Gjest athos Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Ja det tror jeg også, men i forhold til hva andre klarer, så virker det som det er en årsak til at en ikke klarer å absobere så mye. Tror det kan være individuelle forskjeller. Ta f.eks i en studiesituasjon. Der er det forskjell på hvor mange studiepoeng hver enkelt student har kapsistet til å produsere.Noen har kapasitet til å ta enda flere fag enn det som er et normert studieløp. Tror det har mest med kapasitet og evner å gjøre, men at helsetilstanden kan antakelig også være en faktor. 0 Siter
Gjest athos Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Ja det tror jeg også, men i forhold til hva andre klarer, så virker det som det er en årsak til at en ikke klarer å absobere så mye. Man har uttykket utdannese uten dannelse, som også kan betegne personer uten "hjernefilter" http://www.peacelink.nu/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.