Gjest J31! Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Kan disse forveksles mht nærtakenhet, kritikk - og avvisningsproblematikk (når følelseslivet påvirkes av disse faktorene)? Evt tillegsspørsmål: Hva avgjør om det er den ene eller den andre pf? Er det alvorlighetsgrad av subjektiv lidelse? Takk for evt svar! 0 Siter
Gjest For anledningen Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Dette er to helt forskjellige diagnoser, og det er underlig for meg at noen kan blande de sammen. Jeg er selv unnvikende, og har gått i gruppeterapi med andre som var enten unnvikende eller emosjonelt ustabile, og det var ikke tvil om hvem som var hva. Lav toleranse for avvisning og kritikk er vel felles for alle personlighetsforstyrrelser, er det ikke? 0 Siter
Gjest en og en Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Dette er to helt forskjellige diagnoser, og det er underlig for meg at noen kan blande de sammen. Jeg er selv unnvikende, og har gått i gruppeterapi med andre som var enten unnvikende eller emosjonelt ustabile, og det var ikke tvil om hvem som var hva. Lav toleranse for avvisning og kritikk er vel felles for alle personlighetsforstyrrelser, er det ikke? Det går jo an å ha begge to også 0 Siter
Gjest lithiumrules Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 det går ikke an å få en diagnose på internett, stol heller på diagnosen du har fått under utredning i RL. jeg får også beskjed om at jeg må være borderliner på internett, i RL har jeg diagnosen bipolar og det er den riktige. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 det går ikke an å få en diagnose på internett, stol heller på diagnosen du har fått under utredning i RL. jeg får også beskjed om at jeg må være borderliner på internett, i RL har jeg diagnosen bipolar og det er den riktige. I følge nhd er det mulig. Og jeg skulle ønske jeg fikk svar på det. Eller at han ikke hadde nevnt det. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Dette er to helt forskjellige diagnoser, og det er underlig for meg at noen kan blande de sammen. Jeg er selv unnvikende, og har gått i gruppeterapi med andre som var enten unnvikende eller emosjonelt ustabile, og det var ikke tvil om hvem som var hva. Lav toleranse for avvisning og kritikk er vel felles for alle personlighetsforstyrrelser, er det ikke? Kan du si noe mer om på hvilket grunnlag du mener det er stor forskjell på disse to? Vil så gjerne til bunns i det. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Det går jo an å ha begge to også jeg forstår ikke hvordan det er mulig. Det er jo to vidt forskjellige personligheter?! 0 Siter
Gjest lithiumrules Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 I følge nhd er det mulig. Og jeg skulle ønske jeg fikk svar på det. Eller at han ikke hadde nevnt det. les hva jeg skriver da. jeg har jo selv fått høre jeg meget sannsynlig er borderliner av nhd for mange år siden på forumet, men det er avkreftet av psykiater i rl. så slik en virker på forum trenger ikke hundre prosent være riktig diagnose, selv om man kan ha enkelte trekk fra det 0 Siter
Gjest lithiumrules Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 jeg forstår ikke hvordan det er mulig. Det er jo to vidt forskjellige personligheter?! man har sin egen personlighet selv om man har en eller flere personlighetsforstyrrelser. tror ikke det er så uvanlig å ha begge disse to akkurat. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 jeg forstår ikke hvordan det er mulig. Det er jo to vidt forskjellige personligheter?! Jeg vet ikke om du har en eller begge av disse personlighetsforstyrrelsene. Jeg kan svært lite om hvordan man eventuelt fungerer med to forskjellige personlighetsforstyrrelser. Men kanskje du kan kjenne deg igjen i dette: http://borderlinepersonality.typepad.com/my_weblog/2008/07/borderline-pe-2.html 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Jeg vet ikke om du har en eller begge av disse personlighetsforstyrrelsene. Jeg kan svært lite om hvordan man eventuelt fungerer med to forskjellige personlighetsforstyrrelser. Men kanskje du kan kjenne deg igjen i dette: http://borderlinepersonality.typepad.com/my_weblog/2008/07/borderline-pe-2.html Takk for link, men jeg har lest masse om det på google, både kriterier, kliniske profiler, andres opplevelser av hvordan det er å være en "borderliner" osv osv. Det er ikke lett å finne ut av. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Takk for link, men jeg har lest masse om det på google, både kriterier, kliniske profiler, andres opplevelser av hvordan det er å være en "borderliner" osv osv. Det er ikke lett å finne ut av. Nei, da er det vel bare svar fra NHD som duger, da 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 les hva jeg skriver da. jeg har jo selv fått høre jeg meget sannsynlig er borderliner av nhd for mange år siden på forumet, men det er avkreftet av psykiater i rl. så slik en virker på forum trenger ikke hundre prosent være riktig diagnose, selv om man kan ha enkelte trekk fra det Hvorfor sa nhd det til deg da? Hva baserte han dette på? Og hva sa han når du hadde fått det avkreftet i RL, dersom du spurte og fikk svar? Det er to ulike behandlinger for disse to jeg nevner, og det er synd om jeg skal bruke tid på feil behandling - også for flere parter. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Nei, da er det vel bare svar fra NHD som duger, da Jeg vet ikke. Jeg har hørt flere på forumet har sagt over lengre tid at jeg har en slik diagnose. De vet jo hva de snakker om de også. Iallfall de som selv er "slik". 0 Siter
Gjest lithiumrules Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Hvorfor sa nhd det til deg da? Hva baserte han dette på? Og hva sa han når du hadde fått det avkreftet i RL, dersom du spurte og fikk svar? Det er to ulike behandlinger for disse to jeg nevner, og det er synd om jeg skal bruke tid på feil behandling - også for flere parter. har aldri sett han har skrevet du har borderline forresten..link? uansett er utredning av folk som kjenner deg i rl mer verdt enn synsing over nett. jeg var så overbevist om at jeg hadde borderline etter å ha skrevet på internett at jeg var sjokkert over at jeg aldri fikk diagnosen i rl... men har funnet ut at det er grunner for det da, nemlig at en annen diagnose stemmer mye bedre. =) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 har aldri sett han har skrevet du har borderline forresten..link? uansett er utredning av folk som kjenner deg i rl mer verdt enn synsing over nett. jeg var så overbevist om at jeg hadde borderline etter å ha skrevet på internett at jeg var sjokkert over at jeg aldri fikk diagnosen i rl... men har funnet ut at det er grunner for det da, nemlig at en annen diagnose stemmer mye bedre. =) Det var ikke her. Han baserte det på min adferd her på dol i fjor. Fikk det oppklart, han avkreftet det fordi jeg ikke er slik i RL osv. Men jeg kjenner jo hvor rasert jeg blir, spesielt når jeg blir avvist. Ikke alltid og i like stor grad, da, og jeg holder det (stort sett) for meg selv. Men hva er/hører til hva? Det er det jeg så inderlig gjerne skulle hatt svar på. Det ville kanskje løst denne "gåten". Jeg har tenkt en stund, på å kanskje be om å få lese journalene. Det kan jo være min utreder har skrevet noe jeg ikke kjenner til. Må en oppgi grunnen om man vil lese dem? Hvis du vet noe om det, da. Fint at du har funnet ut av og fått svar på dine ting iallfall, og takk for svar inkl vennligheten :-) 0 Siter
Gjest lithiumrules Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Det var ikke her. Han baserte det på min adferd her på dol i fjor. Fikk det oppklart, han avkreftet det fordi jeg ikke er slik i RL osv. Men jeg kjenner jo hvor rasert jeg blir, spesielt når jeg blir avvist. Ikke alltid og i like stor grad, da, og jeg holder det (stort sett) for meg selv. Men hva er/hører til hva? Det er det jeg så inderlig gjerne skulle hatt svar på. Det ville kanskje løst denne "gåten". Jeg har tenkt en stund, på å kanskje be om å få lese journalene. Det kan jo være min utreder har skrevet noe jeg ikke kjenner til. Må en oppgi grunnen om man vil lese dem? Hvis du vet noe om det, da. Fint at du har funnet ut av og fått svar på dine ting iallfall, og takk for svar inkl vennligheten :-) tilogmed nhd har avkreftet at du har borderline, og likevel tror du at du har det??? jeg er ingen behandler, så er ingen ekspert, men har veldig mange venninner med diagnosen borderline, og har lest masse om den, siden jeg trodde jeg hadde den selv hehe... men ingenting i det du har skrevet tilsier at jeg tror du har borderline... har sett en del andre brukere på dol har skrevet de er overbevist du har borderline, men de ville jeg tatt med en klype salt. er ting man skriver på nett man ville holdt inni seg i rl liksom. stol på at du ikke har borderline=) du er ei flott, snill dame som grubler mye=)))) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 tilogmed nhd har avkreftet at du har borderline, og likevel tror du at du har det??? jeg er ingen behandler, så er ingen ekspert, men har veldig mange venninner med diagnosen borderline, og har lest masse om den, siden jeg trodde jeg hadde den selv hehe... men ingenting i det du har skrevet tilsier at jeg tror du har borderline... har sett en del andre brukere på dol har skrevet de er overbevist du har borderline, men de ville jeg tatt med en klype salt. er ting man skriver på nett man ville holdt inni seg i rl liksom. stol på at du ikke har borderline=) du er ei flott, snill dame som grubler mye=)))) Takk for gode ord. De varmet. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Dette er to helt forskjellige diagnoser, og det er underlig for meg at noen kan blande de sammen. Jeg er selv unnvikende, og har gått i gruppeterapi med andre som var enten unnvikende eller emosjonelt ustabile, og det var ikke tvil om hvem som var hva. Lav toleranse for avvisning og kritikk er vel felles for alle personlighetsforstyrrelser, er det ikke? Hei, siden du også er unnvikende - er det slik for deg også at du er redd for å dumme deg ut og derfor stadig forbereder deg på forhånd - f.eks når du skal ringe til noen eller møte noen? Takker nei til invitasjoner eller besøk om du ikke er forberedt på forhånd? Og er du redd for at andre rygger unna om du rett og slett "er deg selv"? Har du opplevd at ting faktisk har gått mye bedre ved å bare hoppe i ting, uten å tenke på forhånd? Hvordan har du taklet det etterpå, fikk du angst eller følte du deg glad? Du må ikke svare, men det hadde vært interessant å høre :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.