Gå til innhold

hva skjer hvis jeg sier jeg har selvmordstanker?

Anbefalte innlegg

Gjest Det er liksom så meningsløst
Skrevet

Føler meg bare å utenfor verden. Alt er meningsløst, men jeg klarer ikke å grine heller. Jeg er så bekymret for fremtiden nå, hvordan alt skal gå med meg både psykisk og fysisk. Jeg får tanker om at det kanskje hadde vært bedre om jeg ikke var på denne jord, og kanskje kunne gjennoppstå som noe annet. De tankene har plaget meg veldig mye den siste tiden. Jeg føler meg bare så lite verdifull, og mange negative tanker om meg selv surrer i bakhodet. Jeg er så sliten av det.

Hvis jeg sier dette til psykepleieren min,kan jeg risikerere å bli innlagt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de skulle legge inn alle med selvmordstanker måtte de ha bygget mange flere sykehus.

Men de vurderer alvorligheten i tankene, dvs hvor akutt selvmordsfaren er. Er det helt akutt slik at de tror du er i umiddelbar fare er det nok ønskelig med en innleggelse.

Skrevet

Jeg vurderte seriøst å ta livet av meg her en kveld, men ringte legevakta. Der fikk jeg bare spørsmål om det var noen de kunne ringe for meg. Jeg takket nei, og fikk ikke snakke med legen en gang. Tror ikke det hadde hjulpet heller... men tenkte å prøve alt før jeg gjorde slutt på alt. Har gått rundt med ønske om å dø i et par måneder, legen vet det og de jeg har med i hjelpeapparatet, men det er ingen som sperrer meg inne av den grunn. De, som meg, vet at det ikke hjelper. For til syvende og sist er vi alle alene, og må velge selv om en vil leve eller dø. Ingen kan lev for deg.

Tror det går noe bedre med meg selv om det er tøfft i kveld. Har vist ekte smil på jobb, og deltatt på aktiviteter... Har ingen hastverk med å dø... Hoilder du ikke ut en stund til og enda lengre? Livet svinger. Uansett hva du tror så vil bedre dager komme...

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Derimot vil hun hjelpe deg å finne løsninger på dine vansker slik at du får det bedre.

Skjønner du har det vanskelig..

*Klem*

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du er så redd for å bli innlagt? Skulle gjerne hatt noen å snakke med jeg,og bli dullet og dallet med en 3-6 mnd.Mat servert 3 ganger om dagen,snille mennesker som bare vil deg vel.Ingen sprøyter (Så lenge du ikke motsetter deg behandling)

Ingen kan hindre deg å forlate denne verden,men er din familie virkelig så ond at du vil straffe de så hardt? Ingen straff er hardere enn selvbebreidelse ved selvmord.Det er ingen å straffe,da vedkommende har valgt dødstraff for ingen forseelse.

Gjest Det er liksom så meningsløst
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du er så redd for å bli innlagt? Skulle gjerne hatt noen å snakke med jeg,og bli dullet og dallet med en 3-6 mnd.Mat servert 3 ganger om dagen,snille mennesker som bare vil deg vel.Ingen sprøyter (Så lenge du ikke motsetter deg behandling)

Ingen kan hindre deg å forlate denne verden,men er din familie virkelig så ond at du vil straffe de så hardt? Ingen straff er hardere enn selvbebreidelse ved selvmord.Det er ingen å straffe,da vedkommende har valgt dødstraff for ingen forseelse.

''Skjønner ikke hvorfor du er så redd for å bli innlagt? Skulle gjerne hatt noen å snakke med jeg,og bli dullet og dallet med en 3-6 mnd.Mat servert 3 ganger om dagen,snille mennesker som bare vil deg vel.Ingen sprøyter''

jøss, hvor har du vært innlagt?

Gjest trist jente
Skrevet

''Skjønner ikke hvorfor du er så redd for å bli innlagt? Skulle gjerne hatt noen å snakke med jeg,og bli dullet og dallet med en 3-6 mnd.Mat servert 3 ganger om dagen,snille mennesker som bare vil deg vel.Ingen sprøyter''

jøss, hvor har du vært innlagt?

Samme sier jeg!

Men bra at slike steder finnes :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...