Gå til innhold

Medisinstudiet

Anbefalte innlegg

Gjest Moren hennes
Skrevet

Det er da mange utenlandske leger som jobber i Norge.

Da er det ikke noe problem å være en "annenrangs" lege;o)

Du svarte i grunnen ikke på spørsmålet mitt :-)

Fortsetter under...

Gjest høstløv
Skrevet

Da er det ikke noe problem å være en "annenrangs" lege;o)

Du svarte i grunnen ikke på spørsmålet mitt :-)

Nei, for jeg kjenner ikke til jobbemarkedet for leger i Norge, hvor lett eller vanskelig det er å få jobb.

Men når det er mange utenlandske leger, både danske og svenske, som kommer til Norge på fritiden sin og jobber ekstravakter, fordi det er mangel på leger i Norge, så vil jeg tro at det ikke er noe særlig vanskelig å få jobb i Norge med en utdannelse fra eks. Danmark.

Gjest Moren hennes
Skrevet

Det stilles ikke så høye krav til de. Er ikke uten grunn at noen velger å studere i utlandet.

Hun kan velge å ta opp fag å bruke tid på å komme inn i Norge, men siden hun likevel ønsker å studere i utlandet, tenker hun at det er bedre å spare tid.

Gjest Moren hennes
Skrevet

Jeg fant noe mer informasjon, som kanskje er mer relevant til spørsmålet ditt.

Sitat: "Hvor uddanner man sig?

Man bliver uddannet til læge på universitetet i København, Århus eller Odense (det læge-/sundhedsvidenskabelige fakultet).

Når man er færdig på universitetet, fortsætter de fleste med at uddanne sig til speciallæge (gynækolog, øre-næse-halslæge, psykiater m.v.) - det foregår mens man arbejder som læge og tager typisk 6 - 10 år.

Retur til spørgsmål

Adgangskrav til uddannelsen

For at komme ind på kvote 1, skal du have en studenter- eller HF-eksamen med B-niveau i matematik, B-niveau i fysik og C-niveau i kemi. Gennemsnittet af karaktererne i matematik, fysik og kemi skal være mindst 8,0.

Retur til spørgsmål"

http://www.rigshospitalet.dk/menu/JOB+OG+UDDANNELSE/Laege/?wbc_purpose=basic#Adgangskrav%20til%20uddannelsen

Det er disse fagen hun er flinkest i, så det passer jo bra:-) Tusen takk for link

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Og det vil si? At det blir vanskelig å få jobber?

Jobbmarkedet for leger har vært godt i Norge. Nå begynner det å komme i balanse, og en kan ikke lenger velge og vrake i jobber slik som tidligere.

En utdannelse fra en nordvesteuropeisk land vil aldri bli regnet som dårligere enn utdannelse fra Norge. Norske, nyutdannede leger fra et slikt land vil alltid bli foretrukket fremfor leger med dårlige ferdigheter i norsk. Snakker her om de første jobbene i karrieren.

Etter et par år som lege er det andre ting enn utdanningssted og bakgrunn som vil være avgjørende.

Gjest Moren hennes
Skrevet

Jobbmarkedet for leger har vært godt i Norge. Nå begynner det å komme i balanse, og en kan ikke lenger velge og vrake i jobber slik som tidligere.

En utdannelse fra en nordvesteuropeisk land vil aldri bli regnet som dårligere enn utdannelse fra Norge. Norske, nyutdannede leger fra et slikt land vil alltid bli foretrukket fremfor leger med dårlige ferdigheter i norsk. Snakker her om de første jobbene i karrieren.

Etter et par år som lege er det andre ting enn utdanningssted og bakgrunn som vil være avgjørende.

Ok, takk for svar:-)

Annonse

Skrevet

Hva er vitsen med å veksle på å skrive "h*n" og "hun" B-)

Gjest dårlig kamuflert :)
Skrevet

For ikke å si skrive h*n og signere med "moren hennes" :)

Gjest Moren hennes
Skrevet

Nei, det var ingen vits i det hele tatt;-) Da jeg hadde skrevet innlegget ferdig bestemte jeg meg for å endre på det/anonymisere, men jeg var alt for kjapp og fikk ikke med meg alt inkl. "nicket"

Gjest Trudii
Skrevet

Nei, det var ingen vits i det hele tatt;-) Da jeg hadde skrevet innlegget ferdig bestemte jeg meg for å endre på det/anonymisere, men jeg var alt for kjapp og fikk ikke med meg alt inkl. "nicket"

He he, kunne gjort akkurat det samme selv! Klarte bare ikke å la være å påpeke det;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...