Gå til innhold

CV-hull

Gjest gakken den andre

Anbefalte innlegg

Gjest gakken den andre
Skrevet

Hei,

når jeg setter opp cv-en er det et stygt hull der på 4 år. Er nå i arb.praksis som faktisk er bra og relevant ift min utdannelse/kompetanse (fant praksissted selv, fått det godkjent gj.om NAV etter mye rør).

Ønsker meg selvsagt en fast jobb og ikke leve på attføringsstønad. Problemet er dette CV-hullet. Arb.givere som søker etter ansatte blir jo veldig skeptiske fort pga dette. Hvorfor? Hva? spm. etc.

Noen tips om hvordan dette cv-hullet ikke skal stoppe meg alt for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Det avhenger jo litt av hva du gjorde i de fire årene. Det er neppe noe sjakktrekk å fortelle at du satt inne for væpnet ran av din forrige arbeidsgiver... :-)

I en intervjusituasjon bør du ikke nevne noe selv. Hvis de spør så vær ærlig (ikke lyv), men si noe slik som "jeg var hjemme", eller "jeg var arbeidsløs" eller "jeg sov", alt ettersom.

Fremtidige arbeidsgivere er nok langt mer interessert i din nåværende arbeidsplass sitt skussmål.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Har en venninne med et hull på ca. 10 år. Hun fikk likevel jobb så og si på første forsøk...

Gjest gakken den andre
Skrevet

Hei,

Det avhenger jo litt av hva du gjorde i de fire årene. Det er neppe noe sjakktrekk å fortelle at du satt inne for væpnet ran av din forrige arbeidsgiver... :-)

I en intervjusituasjon bør du ikke nevne noe selv. Hvis de spør så vær ærlig (ikke lyv), men si noe slik som "jeg var hjemme", eller "jeg var arbeidsløs" eller "jeg sov", alt ettersom.

Fremtidige arbeidsgivere er nok langt mer interessert i din nåværende arbeidsplass sitt skussmål.

Med vennlig hilsen

Falt ut av arbeidslivet under en forskrekkelig depresjon. Var da ansatt i et vikariat, så hadde ikke noen jobb å gå tilbake til. Vært 1 år på sykemelding, 1 på rehab. og 2 på attføring. Diagnoser: PTSD og BP II. Opplever PTSD som borte nå, selv om den står i diagnosepapirene. BP II er ikke borte naturligvis, men holdes mye i sjakk med medisiner og tiltak jeg selv setter inn.

Utfordringa ligger i at jeg VIL ha jobb samtidig som det er kjempevanskelig å komme inn igjen. De på arb.praksisstedet vil kunne stille som referanse, og de har gitt veldig bra tilbakemeldinger. Det er jo hyggelig. Har gode skussmål fra arb.steder fra før av også, med ett stort unntak. Siste arb.stedet jeg ble sykemeldt fra. Kom fram i ettertid at mange der sluttet grunnet lederen. De mente han hadde antisosiale trekk, var paranid og hadde stor emosjonell ustabiltet. For meg var det i hvert fall fælt å jobbe under en slik fyr. Han skulle ha kontroll over alt, var smørblid og kjempefornøyd, for så 1 time etterpå å kalle meg inn til seg å si at jeg ikke passet inn og at han opplevde stor skuffelse osv. Så arb.attesten derfra er et problem og at jeg selvsagt ikke vil kunne oppgi ham som referanse... Når jeg har søkt jobber, er arb.givere som søker etter folk, interessert i å ha siste arbeidssted som referanse. Ikke så behagelig, og sælig vanskelig blir det når en også har stått utenfor arbeidslivet 4 år. NAV ARK anbefalte meg om ikke å være åpen.

Jeg lurer på hva andre gjør. Hvordan de klarer komme seg inn i et fast arbeidsforhold igjen?

På det stedet jeg er nå, er jeg startet opp forsiktig. Jobber nå 2 halve dager i uken, dvs. 20%. Skal trappe opp mer etter hvert.

Har mange kontakter i min tidligere bransje (siste arb.forhold med denne tidl. nevnte lederen var ikke innenfor denne). Pga en funksjonshemning som jeg har fått (genetisk...) så kan jeg ikke benytte meg av dem. :( Så må på en måte starte på nytt. Fått avslag på omskolering av NAV selv om rådgivende instans i NAV selv sterkt anbefalte dette + fastlege og spesialist på mitt sansetap.

Gjest gakken den andre
Skrevet

Har en venninne med et hull på ca. 10 år. Hun fikk likevel jobb så og si på første forsøk...

Hvordan klarte hun det? Nevnte hun noe om disse 10 årene?

Har vurdert å skrive hjemmeværende i CV'en, ser litt bedre ut bare det, synes jeg, enn at det ikke står noe som helst.

Veldig i villrede....

Skrevet

Hvordan klarte hun det? Nevnte hun noe om disse 10 årene?

Har vurdert å skrive hjemmeværende i CV'en, ser litt bedre ut bare det, synes jeg, enn at det ikke står noe som helst.

Veldig i villrede....

Det synes jeg høres ut som et godt forslag..

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Har du barn, kan du absolutt skrive "hjemmearbeidende / hjemmeværende med barn" på CV'n i det aktuelle tidsrommet.

Du må nok være forberedt på at en potensiell arbeidsgiver vil spørre om hull i CV'n. I ditt tilfelle kan du være ærlig å si at det skyldtes sykdom med påfølgende omskolering / attføring, og arbeidsgiver har selvfølgelig ingen rett til å vite diagnoser. Attføring er svært vanlig i dag og noe de fleste arbeidsgivere har erfaring med!

Mht referanser kan du jo bruke praksisplassen din, det er tross alt et arbeidssted. Når det gjelder ditt forrige arbeidsforhold kan du kanskje bruke en nestleder, kollega e.l?

Lykke til med jobbsøkingen :-)

Gjest gakken den andre
Skrevet

Det synes jeg høres ut som et godt forslag..

Burde også spadd opp et par barn. Hehe da ville det på meg bare blitt "skybert"-barn. Litt forklaringsproblem kanskje å velge å være hjemmeværende med sin firbente mens mannen jobber?

Hvordan ville du selv handlet om du hadde et slikt cv-hull? Noen tips å komme med ift hvordan jeg kan klare å komme meg inn i jobb igjen etter så lang pause? Vilje viser vei, sier NAV. Har viljen.... Eneste sjansen jeg ser pr dags dato er å forsøke å få meg jobb etter hvert der jeg er i praksis nå. Var det ikke slik du fikk butikkjobben i sin tid også?

(har byttet nick og fulgt/svart deg før. ønsker å starte på nytt her m/blanke ark så derfor du ikke kjenner signaturen min igjen. håper det er ok at jeg likevel spør deg, j31).

Hilsen hun som vrir hodet

Skrevet

Har du barn, kan du absolutt skrive "hjemmearbeidende / hjemmeværende med barn" på CV'n i det aktuelle tidsrommet.

Du må nok være forberedt på at en potensiell arbeidsgiver vil spørre om hull i CV'n. I ditt tilfelle kan du være ærlig å si at det skyldtes sykdom med påfølgende omskolering / attføring, og arbeidsgiver har selvfølgelig ingen rett til å vite diagnoser. Attføring er svært vanlig i dag og noe de fleste arbeidsgivere har erfaring med!

Mht referanser kan du jo bruke praksisplassen din, det er tross alt et arbeidssted. Når det gjelder ditt forrige arbeidsforhold kan du kanskje bruke en nestleder, kollega e.l?

Uuups, dette skulle selvfølgelig til det siste innlegget til trådstarter...

Skrevet

Burde også spadd opp et par barn. Hehe da ville det på meg bare blitt "skybert"-barn. Litt forklaringsproblem kanskje å velge å være hjemmeværende med sin firbente mens mannen jobber?

Hvordan ville du selv handlet om du hadde et slikt cv-hull? Noen tips å komme med ift hvordan jeg kan klare å komme meg inn i jobb igjen etter så lang pause? Vilje viser vei, sier NAV. Har viljen.... Eneste sjansen jeg ser pr dags dato er å forsøke å få meg jobb etter hvert der jeg er i praksis nå. Var det ikke slik du fikk butikkjobben i sin tid også?

(har byttet nick og fulgt/svart deg før. ønsker å starte på nytt her m/blanke ark så derfor du ikke kjenner signaturen min igjen. håper det er ok at jeg likevel spør deg, j31).

Hilsen hun som vrir hodet

Jeg tror jeg vet hvem du er fra før ja, dvs nicket ditt :-)

Kjempe glad for å se at du endelig har kommet deg ut i praksis, at det har begynt å skje noe mht nav.

Har du snakket med de ang lønnstilskudd? Det ble jeg tilbudt av nav nå. Da betaler de lønna di for en periode, mot at du får vist deg frem på arbeidsplassen.

Forstår dilemmaet med CV hull ja. Ikke godt å si hva du kan gjøre med det. Kanskje nav har noen gode forslag?

Gjest gakken den andre
Skrevet

Har ikke barn. Om man ikke regner med den firbente velsignelse av en skapning ;)

Er veldig klar over at potensiell arb.giver vil spørre om disse 4 årene.... Skulle så gjerne ønsket at det ikke var et slikt opphold. Hadde jeg enda fått omskolering, så ville jeg følt det langt bedre. Men det har jeg ikke. De 4 NAV-åra har gått med til ingenting. Bare venting, en skokk av saksbehandlere. Til slutt fant jeg et arb.sted selv, orket bare ikke gå uvirksom lenger. Det tok NAV et halvt år å ta stilling til om jeg skulle få lov å gå på denne aktiviteten. Trives nå godt dit jeg er kommet, og er veldig glad for at de tok seg så mange mnd til å vente på meg.

''Mht referanser kan du jo bruke praksisplassen din, det er tross alt et arbeidssted.''

Ja, det skal jeg gjøre :)

''Når det gjelder ditt forrige arbeidsforhold kan du kanskje bruke en nestleder, kollega e.l?''

Satt selv i ledergruppen og vet lederen at har sagt mye dritt til dem. Men har ikke tenkt på at jeg kunne brukt en kollega!! Der satt du meg på en ny bedriende idè :) Trodde bare det var ens sjef som kunne være referanse? Har du selv erfaring med å bruke kollega som ref. og ikke leder? Vil noen stusse på det tro?

''Lykke til med jobbsøkingen :-)''

Jo takk:) Nå håper jeg det kommer flere %-vise stillinger snart. De aller fleste (med unntak av de i helsesektoren) er fulltid. Vet jeg bør kunne funke bra i en deltidsstilling og vil så gjerne. Ville vært en befrielse å slippe NAV!

Gjest gakken den andre
Skrevet

Jeg tror jeg vet hvem du er fra før ja, dvs nicket ditt :-)

Kjempe glad for å se at du endelig har kommet deg ut i praksis, at det har begynt å skje noe mht nav.

Har du snakket med de ang lønnstilskudd? Det ble jeg tilbudt av nav nå. Da betaler de lønna di for en periode, mot at du får vist deg frem på arbeidsplassen.

Forstår dilemmaet med CV hull ja. Ikke godt å si hva du kan gjøre med det. Kanskje nav har noen gode forslag?

Tihi, så lett avslørbar gitt :P

''Kjempe glad for å se at du endelig har kommet deg ut i praksis, at det har begynt å skje noe mht nav.''

Så hyggelig at du blir så glad på mine vegne :) Ja, har tatt forferdelig med tid. Må si jeg ikke har fått annet enn tapt tillit til NAV gitt.

Så flott at NAV t.o.m. på eget initiativ (om jeg forstår det rett) har kommet med lønnstilskudd-tilbud. Dvs. at du får økt inntekt betydelig? Der jeg er nå (har vært der under 2 mnd) har de veldig presset økonomi. De vil gjerne ha meg der, men sånn det er nå så får de jo arb.kraft helt gratis + at de faktisk får penger fra NAV for å ha meg der.... Ville følt det SÅ bra og tjent det samme som de som jobber der. Jeg gjør jo helt ordinære arbeidsoppgaver. Smerter meg en del at de andre der får utbetalt 226 kr/t (når jeg omregner årslønnen deres til ant. timer), og jeg som har samme arb.oppg. får 72 kr..... Man blir ikke fet av attføringspenger, om man ikke velger et beleilig tidspunkt å bli syk på da. Det gjør man jo ikke om man ikke er ute etter å misbruke systemet. Noen er "heldige" å blir syke når de har en årslønn å leve av. mens andre blir syke på et tidspunkt som gjør at attføringsstønaden deres ligger langt under minstetakstene for sosialhjelp. Sånn er det bare... Syter her nå. Kjenner jeg er blitt motløs og bitter. Føler ikke jeg er blitt styrket for å komme tilbake til jobb i disse årene. Men som sagt deilig å komme seg ut i noe nå da:) Så hvem vet, kanskje det kan finnes en løsning på sikt?

En ting til: Hvor mye dekker NAV på lønnstilskudd og hvor mye må arb.stedet selv betale?

''Forstår dilemmaet med CV hull ja. Ikke godt å si hva du kan gjøre med det. Kanskje nav har noen gode forslag?''

Nope. Ikke annet enn at de *sjokk* hold deg fast, visstnok betaler 120 000 for at jeg skal jobbe der..... Mer enn attføringspengene jeg mottar det, mye mer... Har forstått det sånn at når du er i arb.praksis så gir de penger til arb.stedet, enten AB-stønad eller APS-stønad. Mitt sted fikk sistnevnte og er happy for det. Kjekk bonus i trang økonomi. Men de ville hatt meg uansett da. Men hvem sier vel nei til en slik sum?

Gjest gakken den andre
Skrevet

Uuups, dette skulle selvfølgelig til det siste innlegget til trådstarter...

hehe, skjønte det jeg i hvert fall ;)

Skrevet

Har ikke barn. Om man ikke regner med den firbente velsignelse av en skapning ;)

Er veldig klar over at potensiell arb.giver vil spørre om disse 4 årene.... Skulle så gjerne ønsket at det ikke var et slikt opphold. Hadde jeg enda fått omskolering, så ville jeg følt det langt bedre. Men det har jeg ikke. De 4 NAV-åra har gått med til ingenting. Bare venting, en skokk av saksbehandlere. Til slutt fant jeg et arb.sted selv, orket bare ikke gå uvirksom lenger. Det tok NAV et halvt år å ta stilling til om jeg skulle få lov å gå på denne aktiviteten. Trives nå godt dit jeg er kommet, og er veldig glad for at de tok seg så mange mnd til å vente på meg.

''Mht referanser kan du jo bruke praksisplassen din, det er tross alt et arbeidssted.''

Ja, det skal jeg gjøre :)

''Når det gjelder ditt forrige arbeidsforhold kan du kanskje bruke en nestleder, kollega e.l?''

Satt selv i ledergruppen og vet lederen at har sagt mye dritt til dem. Men har ikke tenkt på at jeg kunne brukt en kollega!! Der satt du meg på en ny bedriende idè :) Trodde bare det var ens sjef som kunne være referanse? Har du selv erfaring med å bruke kollega som ref. og ikke leder? Vil noen stusse på det tro?

''Lykke til med jobbsøkingen :-)''

Jo takk:) Nå håper jeg det kommer flere %-vise stillinger snart. De aller fleste (med unntak av de i helsesektoren) er fulltid. Vet jeg bør kunne funke bra i en deltidsstilling og vil så gjerne. Ville vært en befrielse å slippe NAV!

Har ikke lært meg disse sitatrammene, så svarer etter beste evne & hukommelse..

Den firbente velsignelsen er sikkert et kjært familiemedlem! Du kan likevel velge å skrive "hjemmearbeidende / -værende" på CV'n; noen er i den heldige situasjonen at den ene parten kan velge dette - og du kan jo leve et aktivt liv uansett.

Synd at du har en slik erfaring med NAV, men attføring er attføring, og en potensiell arbeidsgiver har ikke noe med hva denne har gått ut på. Du har en sykdom som gjorde at du måtte over i annet arbeid.

Ville nok valgt dette svaret om jeg hadde fått spørsmål i en intervjusituasjon.

Jeg har selv brukt to kollegaer som referanser pga en dårlig leder som hadde slutta da jeg søkte ny jobb. Har også blitt spurt av 3 kolleger i min nye jobb om å være referanse de årene jeg har jobba der, mest fordi de følte jeg kjente dem bedre i jobbsammeheng enn sjefen. Dette har gått veldig fint!

Igjen: Masse lykke til, håper du finner drømmerjobben i passe stillingsprosent - og husk at NAV skal prioritere de ferdig attførte mtp formidling / lønnstilskudd / bistand osv - du er i en "prioritert gruppe" :-)

Gjest Vageroen
Skrevet

Jeg kjenner også til et tilfelle hvor en person med et stort hull på cven forklarte det med en psykisk knekk. Vedkommende hadde også en god nyere referanse. Arbeidsgiveren valgte å ansette personen og mente at ærligheten var en forutsetning. En kan ikke forklare bort et hull på cven. Det skaper masse fantasier også om hva dette skyldes hos arbeidsgiver. Så greit å bare være ærlig mener jeg.

En har et problem uansett. I et annet tilfelle hvor personen forsøkte å bortforklare dette gikk det ikke så bra. Sånn sykdom i familie etc. Denne personen fikk ikke jobben.

Gjest gakken den andre
Skrevet

Den firbente velsignelsen er sikkert et kjært familiemedlem! Du kan likevel velge å skrive "hjemmearbeidende / -værende" på CV'n; noen er i den heldige situasjonen at den ene parten kan velge dette - og du kan jo leve et aktivt liv uansett.

Synd at du har en slik erfaring med NAV, men attføring er attføring, og en potensiell arbeidsgiver har ikke noe med hva denne har gått ut på. Du har en sykdom som gjorde at du måtte over i annet arbeid.

Jeg har selv brukt to kollegaer som referanser pga en dårlig leder som hadde slutta da jeg søkte ny jobb. Har også blitt spurt av 3 kolleger i min nye jobb om å være referanse de årene jeg har jobba der, mest fordi de følte jeg kjente dem bedre i jobbsammeheng enn sjefen. Dette har gått veldig fint!

Igjen: Masse lykke til, håper du finner drømmerjobben i passe stillingsprosent - og husk at NAV skal prioritere de ferdig attførte mtp formidling / lønnstilskudd / bistand osv - du er i en "prioritert gruppe" :-)

Da lander jeg på "hjemmearbeidende". Her vi bor er det en del husfruer, så kan jo "late" som jeg en av dem, hehe.

''Den firbente velsignelsen er sikkert et kjært familiemedlem!''

Ja, det er han, så absolutt :)

''Synd at du har en slik erfaring med NAV, men attføring er attføring, og en potensiell arbeidsgiver har ikke noe med hva denne har gått ut på. Du har en sykdom som gjorde at du måtte over i annet arbeid. Ville nok valgt dette svaret om jeg hadde fått spørsmål i en intervjusituasjon.''

Ja, NAV har nok ikke hatt godt av sin omstrukturering. Venting på alt mulig og stor gjennomstrøm av saksbehandlere og mye rot, virker som det er blitt langt verre. Kjenner til noen andre også som er på attf. og de har også hatt flere dårlige erfaringer (som papirer som blir rotet bort, manglende oppfølging, ingen som ringer tilbake/besvarer mail, ikke får fatt i saksbehandler, venting og atter venting på handlingsplan som aldri blir skrevet osv.)

Veldig god idè å kun nevne attføring og utbrodere det noe videre. Takk for innspillet! Veldig greit å forberede seg på slike "hva om", "hvis om", slik at en ikke føler seg helt tatt på senga. Da jeg leste svaret fra deg, skjønte jeg at: Jammen, A har jo helt rett! Jeg behøver ikke vikle meg inn i lange forklaringer. Bare si det sånn kort og konsist. Jeg er ikke forpliktet til å føle å måtte legge et utførlig regnskap, særlig ikke overfor vilt ukjente.

Ang dette med å si at "jeg har en sykdom". Da tenker jeg at de selvfølgelig vil høre mer om dette. Det er jo også veldig naturlig. Hva sier jeg da? Det ene sansetapet mitt (funksjonshemn.) kan jeg jo bruke for alt det er verdt selvfølgelig, og ikke si noen om den psykiske. Hva ville du gjort? Å si at en har Bipolar lidelse er ikke akkurat salgstriks. Mange tenker da klassisk manisk-depressiv lidelse (jeg har type II), og "alvorlig sinnslidelse", "ustabill arbeidstaker mtp sykdomsperioder og byr på ekstra utgifter for bedriften i sykelønn". Synes også det er sleipt å ikke si noe heller og "lure dem" når jeg vet at jeg har en kronisk varig psykdom som gjør at jeg ikke er 100% ytende i alle årets måneder.... Blir litt som å velge mellom to onder, der begge er til dels feile/uetiske.

''Jeg har selv brukt to kollegaer som referanser pga en dårlig leder som hadde slutta da jeg søkte ny jobb. Har også blitt spurt av 3 kolleger i min nye jobb om å være referanse de årene jeg har jobba der, mest fordi de følte jeg kjente dem bedre i jobbsammeheng enn sjefen. Dette har gått veldig fint!''

Så flott da! :) Godt å høre! Bra argument at kollegaen som en oppgir er den som kjenner en best. Det er alt lagt på minnet :)

''Igjen: Masse lykke til, håper du finner drømmerjobben i passe stillingsprosent - og husk at NAV skal prioritere de ferdig attførte mtp formidling / lønnstilskudd / bistand osv - du er i en "prioritert gruppe" :-)''

Tusen hjertelig takk for det!

Nå er jeg ved en del bedre mot enn da jeg startet denne tråden. Så deilig når en kan få innspill til hjelp fra folk på et forum!

Det siste der om prioriteringsgrupper ift lønnstilskudd ante jeg ikke. Det er jo kjemperelevant informasjon!!! Supert! Har du noe link til det`?

P.s: Sånne grå sitatklammer får du om du trykker på den tastaturknappen det står stjerne på to ganger foran teksten du vil sitere etterfulgt av to nye trykk på samme stjerneknapp. Når du trykker på stjerneknappen kommer det opp en slags apostroff. Når du trykker to ganger på den etter hver andre ser det ut som et anførselstegn: ''

Du kan jo teste det ut:)

Skrevet

Tihi, så lett avslørbar gitt :P

''Kjempe glad for å se at du endelig har kommet deg ut i praksis, at det har begynt å skje noe mht nav.''

Så hyggelig at du blir så glad på mine vegne :) Ja, har tatt forferdelig med tid. Må si jeg ikke har fått annet enn tapt tillit til NAV gitt.

Så flott at NAV t.o.m. på eget initiativ (om jeg forstår det rett) har kommet med lønnstilskudd-tilbud. Dvs. at du får økt inntekt betydelig? Der jeg er nå (har vært der under 2 mnd) har de veldig presset økonomi. De vil gjerne ha meg der, men sånn det er nå så får de jo arb.kraft helt gratis + at de faktisk får penger fra NAV for å ha meg der.... Ville følt det SÅ bra og tjent det samme som de som jobber der. Jeg gjør jo helt ordinære arbeidsoppgaver. Smerter meg en del at de andre der får utbetalt 226 kr/t (når jeg omregner årslønnen deres til ant. timer), og jeg som har samme arb.oppg. får 72 kr..... Man blir ikke fet av attføringspenger, om man ikke velger et beleilig tidspunkt å bli syk på da. Det gjør man jo ikke om man ikke er ute etter å misbruke systemet. Noen er "heldige" å blir syke når de har en årslønn å leve av. mens andre blir syke på et tidspunkt som gjør at attføringsstønaden deres ligger langt under minstetakstene for sosialhjelp. Sånn er det bare... Syter her nå. Kjenner jeg er blitt motløs og bitter. Føler ikke jeg er blitt styrket for å komme tilbake til jobb i disse årene. Men som sagt deilig å komme seg ut i noe nå da:) Så hvem vet, kanskje det kan finnes en løsning på sikt?

En ting til: Hvor mye dekker NAV på lønnstilskudd og hvor mye må arb.stedet selv betale?

''Forstår dilemmaet med CV hull ja. Ikke godt å si hva du kan gjøre med det. Kanskje nav har noen gode forslag?''

Nope. Ikke annet enn at de *sjokk* hold deg fast, visstnok betaler 120 000 for at jeg skal jobbe der..... Mer enn attføringspengene jeg mottar det, mye mer... Har forstått det sånn at når du er i arb.praksis så gir de penger til arb.stedet, enten AB-stønad eller APS-stønad. Mitt sted fikk sistnevnte og er happy for det. Kjekk bonus i trang økonomi. Men de ville hatt meg uansett da. Men hvem sier vel nei til en slik sum?

;-)

Har jo ikke glemt deg, vet du. Forsto at det var deg forrige gang også, så du er nok lett gjenkjennelig, iallefall for meg, men jeg ville ikke si noe ;-)

Forstår veldig godt at du blir oppgitt over nav, ja. Mange av de som jobber der er oppgitt de også, og ser seg om etter andre jobber - i følge min mor.

Forhåpentligvis blir du uavhenig nav etterhvert. Inntrykket mitt av deg sier meg at det vil du bli, etterhvert. Tror du har masse å bidra med, du virker som en blid og klok dame. Det er noe dritt å være avhengig av, men det er jo bra det finnes også, som en slags mellomstasjon.

Hold fokuset på at du får vist hva du kan. Vær positiv, vis interesse og at du er på tilbudsstien. Kansje blir de så fornøyde at de finner en løsning og tilbyr deg jobb etterhvert også. Det kan jo bli sykemeldinger osv der også, det viktige er å få en fot innenfor.

Kjipt med usikkerheten dette medfører, men hold tunga rett i munnen. Et sted må du starte vet du :-) Jobb deg oppover, og vær tålmodig.

Ang lønnstilskudd; jeg skulle gå rundt og spørre om jobb og tilby at nav gir lønnstilskudd mot at jeg får vist meg frem, hva jeg kan osv. Men jeg kom ikke så langt, fordi vi måtte/må flytte (av div grunner).

''En ting til: Hvor mye dekker NAV på lønnstilskudd og hvor mye må arb.stedet selv betale? ''

Det vet jeg ikke.

Ønsker deg masse lykke til i prosessen :-)

Skrevet

''Har ikke lært meg disse sitatrammene, så svarer etter beste evne & hukommelse..''

Slik gjør du det:

1. Kopier det du skal sitere (det gjør du ved å merke teksten/det du skal sitere, høyreklikker og velger "kopier").

2. Lim sitatet inn i svaret ditt (det gjør du ved å høyreklikke og velger "lim inn").

3. Sett så TO apostrofer (slike: ') FORAN sitatet.

4. Sett deretter TO apostrofer ETTER sitatet.

5. Når du nå til slutt har to apostrofer foran sitatet og etter sitatet, blir resultatet slik:

''sitat''

6. Øv deg ved å forhåndsvise ditt eget svar for deg selv.

Skrevet

;-)

Har jo ikke glemt deg, vet du. Forsto at det var deg forrige gang også, så du er nok lett gjenkjennelig, iallefall for meg, men jeg ville ikke si noe ;-)

Forstår veldig godt at du blir oppgitt over nav, ja. Mange av de som jobber der er oppgitt de også, og ser seg om etter andre jobber - i følge min mor.

Forhåpentligvis blir du uavhenig nav etterhvert. Inntrykket mitt av deg sier meg at det vil du bli, etterhvert. Tror du har masse å bidra med, du virker som en blid og klok dame. Det er noe dritt å være avhengig av, men det er jo bra det finnes også, som en slags mellomstasjon.

Hold fokuset på at du får vist hva du kan. Vær positiv, vis interesse og at du er på tilbudsstien. Kansje blir de så fornøyde at de finner en løsning og tilbyr deg jobb etterhvert også. Det kan jo bli sykemeldinger osv der også, det viktige er å få en fot innenfor.

Kjipt med usikkerheten dette medfører, men hold tunga rett i munnen. Et sted må du starte vet du :-) Jobb deg oppover, og vær tålmodig.

Ang lønnstilskudd; jeg skulle gå rundt og spørre om jobb og tilby at nav gir lønnstilskudd mot at jeg får vist meg frem, hva jeg kan osv. Men jeg kom ikke så langt, fordi vi måtte/må flytte (av div grunner).

''En ting til: Hvor mye dekker NAV på lønnstilskudd og hvor mye må arb.stedet selv betale? ''

Det vet jeg ikke.

Ønsker deg masse lykke til i prosessen :-)

Mens du er i praksis, kan du være aktiv arbeidssøker, søk på de jobbene du kommer over og som du kan tenke deg. Plutselig kan det dukke opp noen som er interesserte, for slik jeg forstår det, er du ikke bundet til praksisplassen i et slikt tilfelle.

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Tror ikke det er så smart å si at man har sovet i 4 år... Det høres skikkelig tamt ut.

"De årene har jeg hatt fokus på familien, helsa, prosjekter hjemme og egenutvikling?" Blir litt sært å si det også, kanskje..

Ellers er det lov å si at man har vært syk eller alvorlig syk og har hatt fokus på tilfriskning, for alt de vet kan det ha vært kreft og er vel sjelden de spør nærmere om hva slags sykdom en har hatt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...