rose23 Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Jeg ble henvist til en psykolog på distriktpsykiatrisk i fjor høst. Første timen kom først i desember, men dagen førr fikk jeg melding fra psykologen om at hun hadde skadet ryggen under snømåking. Fikk beskjed om at hun skulle si fra når hun ble friskmeldt... Nå er det mars og hun er fremdeles sykemeldt. Det er snart gått et år siden jeg først ble henvist til poliklinikken. Har jeg ikke rett på en vikar, annen behandler? 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Du har rett på vikar, ja. Har du tatt kontakt med dem og etterspurt dette? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Slik er reglene: Da søknaden ble behandlet, ble dte først tat stilling til om du har "Rett til nødvendig helsehjelp". Om det var tilfelle, skal du få en behandlingsfrist. Denne fristen skal kun vurderes ut fra dine behov - ikke ut fra DPSets ressurser. Du skal motta et brev innen to uker hvor disse opplysningene fremgår. Denne behandlingsfristen ska DPSet overholde, helt uavhengig av om noen blir sykemeldt eller ikke. Om de ikke kan overholde fristen, skal du få skriftelig beskjed + at de skal hjelpe deg å finne denne hjelpen annet sted. De skal også betale for det. Dvs at om DPS ikke holde fristen, kan du søke hjelp hos en privatpraktiserende og denne sender regningen til DPS. 0 Siter
Angustia Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Slik er reglene: Da søknaden ble behandlet, ble dte først tat stilling til om du har "Rett til nødvendig helsehjelp". Om det var tilfelle, skal du få en behandlingsfrist. Denne fristen skal kun vurderes ut fra dine behov - ikke ut fra DPSets ressurser. Du skal motta et brev innen to uker hvor disse opplysningene fremgår. Denne behandlingsfristen ska DPSet overholde, helt uavhengig av om noen blir sykemeldt eller ikke. Om de ikke kan overholde fristen, skal du få skriftelig beskjed + at de skal hjelpe deg å finne denne hjelpen annet sted. De skal også betale for det. Dvs at om DPS ikke holde fristen, kan du søke hjelp hos en privatpraktiserende og denne sender regningen til DPS. Takk for nyttig informasjon! Er ikke trådstarter, men erfarer stadig at her syndes det grovt i mitt fylke.. Mange pasienter kunne ha vært spart for mye vondt og vært raskere tilbake i jobb om ikke ventetida var så lang, og stadig utsatt / avbrudd pga sykemeldte behandlere eller stor turnover av behandlere ved DPS. 0 Siter
rose23 Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Skrevet 27. februar 2010 Slik er reglene: Da søknaden ble behandlet, ble dte først tat stilling til om du har "Rett til nødvendig helsehjelp". Om det var tilfelle, skal du få en behandlingsfrist. Denne fristen skal kun vurderes ut fra dine behov - ikke ut fra DPSets ressurser. Du skal motta et brev innen to uker hvor disse opplysningene fremgår. Denne behandlingsfristen ska DPSet overholde, helt uavhengig av om noen blir sykemeldt eller ikke. Om de ikke kan overholde fristen, skal du få skriftelig beskjed + at de skal hjelpe deg å finne denne hjelpen annet sted. De skal også betale for det. Dvs at om DPS ikke holde fristen, kan du søke hjelp hos en privatpraktiserende og denne sender regningen til DPS. Meningen var at jeg skulle delta i et gruppetilbud, men jeg har ikke fått et eneste brev fra poliklinikken verken bekreftelse på henvisningen, lovnader om frister eller noe som helst.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.