Gå til innhold

Ikke rett på vikar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble henvist til en psykolog på distriktpsykiatrisk i fjor høst. Første timen kom først i desember, men dagen førr fikk jeg melding fra psykologen om at hun hadde skadet ryggen under snømåking. Fikk beskjed om at hun skulle si fra når hun ble friskmeldt... Nå er det mars og hun er fremdeles sykemeldt. Det er snart gått et år siden jeg først ble henvist til poliklinikken. Har jeg ikke rett på en vikar, annen behandler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett på vikar, ja. Har du tatt kontakt med dem og etterspurt dette?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Slik er reglene:

Da søknaden ble behandlet, ble dte først tat stilling til om du har "Rett til nødvendig helsehjelp". Om det var tilfelle, skal du få en behandlingsfrist. Denne fristen skal kun vurderes ut fra dine behov - ikke ut fra DPSets ressurser.

Du skal motta et brev innen to uker hvor disse opplysningene fremgår.

Denne behandlingsfristen ska DPSet overholde, helt uavhengig av om noen blir sykemeldt eller ikke.

Om de ikke kan overholde fristen, skal du få skriftelig beskjed + at de skal hjelpe deg å finne denne hjelpen annet sted. De skal også betale for det. Dvs at om DPS ikke holde fristen, kan du søke hjelp hos en privatpraktiserende og denne sender regningen til DPS.

Skrevet

Slik er reglene:

Da søknaden ble behandlet, ble dte først tat stilling til om du har "Rett til nødvendig helsehjelp". Om det var tilfelle, skal du få en behandlingsfrist. Denne fristen skal kun vurderes ut fra dine behov - ikke ut fra DPSets ressurser.

Denne behandlingsfristen ska DPSet overholde, helt uavhengig av om noen blir sykemeldt eller ikke.

Om de ikke kan overholde fristen, skal du få skriftelig beskjed + at de skal hjelpe deg å finne denne hjelpen annet sted. De skal også betale for det. Dvs at om DPS ikke holde fristen, kan du søke hjelp hos en privatpraktiserende og denne sender regningen til DPS.

Takk for nyttig informasjon!

Er ikke trådstarter, men erfarer stadig at her syndes det grovt i mitt fylke..

Mange pasienter kunne ha vært spart for mye vondt og vært raskere tilbake i jobb om ikke ventetida var så lang, og stadig utsatt / avbrudd pga sykemeldte behandlere eller stor turnover av behandlere ved DPS.

Skrevet

Slik er reglene:

Meningen var at jeg skulle delta i et gruppetilbud, men jeg har ikke fått et eneste brev fra poliklinikken verken bekreftelse på henvisningen, lovnader om frister eller noe som helst....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...