Gjest UPF58 Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Etter at jeg hadde sett på alle de action,scifi og thrillerfilmene jeg var interresert i begynte jeg rundt 1995 å se på de skrekkfilmene jeg ikke hadde turt før.Jeg har opparbeidet meg en så stor toleranse at Texas chainsaw massacre ikke skremmer meg.Saw serien skremmer meg ikke,men den er alt for "grusom" "Hellraiser" serien er også litt for mye,så jeg har bare sett nr 1.Har sett alle Friday the 13th og alle Nightmare on elm street."Masters of horror" serien har jeg ikke en gang turt å leie.den virker for mye for meg som egentlig har angst i min diagnose.Hvorfor blir jeg ikke redd? Hvordan kan jeg alene sitte å se slike filmer kl 2 på natten? Kan man bli så avstumpet at man til slutt ikke reagerer? Når man har sett sulte barn fra afrika 100 ganger,blir man til slutt bare irritert og gidder ihvertfall ikke gi Care noe penger,kanskje til Haiti? MEN.jeg har begynt å få flyktige tanker som skremmer meg.Hvordan slakter jeg katta mi som jeg har hatt i 10 år? Det som skremmer meg mest er at denne tanken ikke er den værste.Vil ikke komme inn på dette her,men skjønner jo at jeg må kutte ut alle skrekkfilmer umiddelbart.Har noen andre råd? I og med at jeg er ustabil MÅ jeg ta tak i dette,jeg hadde aldri overlevd med meg selv om jeg hadde skadet min egen katt.HJELP! Som den flittige leser vil oppdage har jeg lang erfaring her inne som Både Bipolar (feil diagnose) og deprimert58.Jeg kan hjelpe andre med kortere "ansenitet" og jeg er da smart nok,selv om jeg "tar plass",Men nå orker jeg ikke å slita alene mer.MÅ ha hjelp fra noen som er klokere enn meg selv.Kommer ikke til å skade katta,men liker ikke disse "farlige" tankene selv om de er aldri så flyktige. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 ''Nightmare on elm street.'' De filmene var grusomme,ble jo redd for å sove *skrekk og gru* såg på masse skrekkfilmer i min barndom,og det var ikke særlig lurt for min del. Var gøy om dagen,men forferdelig om natta. Jeg tror ikke det er bra å se slike filmer,om man har t følsomt sinn. Men virker som om du tåler dem da! Tankene om å skade katten din er ikke bra,da bør du heller gi den bort. Tror det gjør noe med sinnet uansett,å sitte å se skrekkfilmer og det er ikke positivt! 0 Siter
Gjest UPF58 Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 ''Nightmare on elm street.'' De filmene var grusomme,ble jo redd for å sove *skrekk og gru* såg på masse skrekkfilmer i min barndom,og det var ikke særlig lurt for min del. Var gøy om dagen,men forferdelig om natta. Jeg tror ikke det er bra å se slike filmer,om man har t følsomt sinn. Men virker som om du tåler dem da! Tankene om å skade katten din er ikke bra,da bør du heller gi den bort. Tror det gjør noe med sinnet uansett,å sitte å se skrekkfilmer og det er ikke positivt! Det hjelper også ta ta sine medisiner,Da kan man slippe mareritt,og onde tanker. Greia er ikke om jeg skal gjøre noe,bare at tankene er meget skremmende. Tar nå en pause fra disse filmene.Har også sluttet å se på Dexter og Supernatural.Charmed er heller ikke bra,Men ser på Medium,da hun damen lever enda og det er mer dokumentar,enn fantasi. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Det hjelper også ta ta sine medisiner,Da kan man slippe mareritt,og onde tanker. Greia er ikke om jeg skal gjøre noe,bare at tankene er meget skremmende. Tar nå en pause fra disse filmene.Har også sluttet å se på Dexter og Supernatural.Charmed er heller ikke bra,Men ser på Medium,da hun damen lever enda og det er mer dokumentar,enn fantasi. ''Men ser på Medium'' Liker slike serier jeg også,men det er jo ikke skrekk filmer. Lurt av deg å ta en pause fra filmene :-) Unødvendig å ha en masse tanker fylt av skrekk! 0 Siter
Angustia Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Mener å ha lest at forskning viser at massiv bruk av skrekkfilmer, videospill av makaber art o.l. kan gjøre mennesker "avstumpet" og føre til andre problemer. Selv skygger jeg banen fordi jeg blir enstelig til tross for at jeg vet det er skuespill og filmtriks. Tenker også at hvorfor bruke dette som underholdning når drap, tortur, voldtekt, krig osv skjer daglig i RL. Men det er mitt syn, da. Medisinering er sikkert viktig, men kanskje ikke løsningen på alt (jfr innlegget om å ta stor plass også)? En del problemer kan antakeligvis løses med andre tilnærmingsmåter? Prøv å fokusere på det du mestrer, og gjøre det beste ut av forbedringspotensialet - lykke til :-) 0 Siter
Gjest Vageroen Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Mener å ha lest at forskning viser at massiv bruk av skrekkfilmer, videospill av makaber art o.l. kan gjøre mennesker "avstumpet" og føre til andre problemer. Selv skygger jeg banen fordi jeg blir enstelig til tross for at jeg vet det er skuespill og filmtriks. Tenker også at hvorfor bruke dette som underholdning når drap, tortur, voldtekt, krig osv skjer daglig i RL. Men det er mitt syn, da. Medisinering er sikkert viktig, men kanskje ikke løsningen på alt (jfr innlegget om å ta stor plass også)? En del problemer kan antakeligvis løses med andre tilnærmingsmåter? Prøv å fokusere på det du mestrer, og gjøre det beste ut av forbedringspotensialet - lykke til :-) Det er jeg så enig i. En skal være forsiktig med hva slags påfyll en gir seg mentalt. . Jeg bruker oppbyggende bøker og god inspirerende musikk masse og synes det hjelper. Nå er det ikke noe dårlig å se skrekkfilmer. Men når det blir så mye av det er jeg litt skeptisk. I psykiske dårlige perioder har jeg villet drukne meg i bøker om og filmer om, mennesker som sliter og fæle ting. Det gjør jeg ikke lenger for det er ikke bra for psyken. Det at disse filmene fører til fantasier om å drepe katta si er faresignal så det holder. Så nå har jeg vel sagt hva jeg mener om den saken hehe. 0 Siter
Gjest UPF58 Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 ''Men ser på Medium'' Liker slike serier jeg også,men det er jo ikke skrekk filmer. Lurt av deg å ta en pause fra filmene :-) Unødvendig å ha en masse tanker fylt av skrekk! Jeg oppfatter Dexter og Supernatural i grenseland mellom skrekk og thriller.Når man er politimann på ett laboratorium bød man ikke drepe mordere. At man jakter på demoner er jo bare tullball alt sammen.Men spennende er det.Jeg forsatte å se en 2-3 episoder når engelen Gabriel kom ned på jorden,men når alle englene ble kalt "hjem" ble jorden et "farlig" sted for to gutter i 20 åra.Samme hvor mye salt de strødde under dører og vinduer og sto i et slags pentagram med salt rundt. Et vanskelig emne når man er kristen og tror på både han der oppe og han der nede. Ikke oppbyggelig heller om man skal ta sin religion på alvor.Når selv Linn Skåber forstår hva en god kristen bør gjøre i KRF bør også jeg kunne det.Sliter litt med om jeg skal kaste eller selge mine skrekkfilmer på dvd.Freedag den 13 første og siste utgave kan sikkert stige i verdi.Tar nå full dose cipramil og sover godt selv med thiller sett kl 24-2! 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Jeg oppfatter Dexter og Supernatural i grenseland mellom skrekk og thriller.Når man er politimann på ett laboratorium bød man ikke drepe mordere. At man jakter på demoner er jo bare tullball alt sammen.Men spennende er det.Jeg forsatte å se en 2-3 episoder når engelen Gabriel kom ned på jorden,men når alle englene ble kalt "hjem" ble jorden et "farlig" sted for to gutter i 20 åra.Samme hvor mye salt de strødde under dører og vinduer og sto i et slags pentagram med salt rundt. Et vanskelig emne når man er kristen og tror på både han der oppe og han der nede. Ikke oppbyggelig heller om man skal ta sin religion på alvor.Når selv Linn Skåber forstår hva en god kristen bør gjøre i KRF bør også jeg kunne det.Sliter litt med om jeg skal kaste eller selge mine skrekkfilmer på dvd.Freedag den 13 første og siste utgave kan sikkert stige i verdi.Tar nå full dose cipramil og sover godt selv med thiller sett kl 24-2! Måtte slutte å se supernatural jeg også :-) Såg på en til serie,var om noen lys eller romvesener som kom ned i et vann..var innlagt på den tiden. Fikk ikke se på en eneste serie "Ghost whisperer var også utelukket". De såg vel at det gjorde noe med meg. 0 Siter
FGT Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 En kan bli avstumpet ja, men hva slags diagnose har du da ? 0 Siter
Gjest UPF58 Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Måtte slutte å se supernatural jeg også :-) Såg på en til serie,var om noen lys eller romvesener som kom ned i et vann..var innlagt på den tiden. Fikk ikke se på en eneste serie "Ghost whisperer var også utelukket". De såg vel at det gjorde noe med meg. Det var enten Taken eller The 4400.De klarer jeg fint å se på.Tar opp The Signal,men sletter den hvis det er mange drap.Må inse at jeg har et følsomt sinn.Mange menn fra krigsområder får traumer,men tror det er helt i orden,da man jo skal være "mann" og tåle slikt.Ubehandlet kan man bli mer monster enn menneske.Tror det samme skjer med menn som mister kontakt med egne barn.Å bli fratatt farsrollen er farlig om man har små barn og er under 40.Man kan da "lage" farlige mennesker som gjerne kan drepe sin kone eller samboer.Det er også tøft å høre at det nå skjer drap nesten hver uke i Norge.Hva skjer? Før var det bare 3-6 per år.Nå er det 2-4 per mnd! Noe MÅ gjøres her! Barn er vel ikke mødrenes eiendom? Uten far hadde det jo ikke blitt noe barn i det hele tatt.Jeg ble nesten drevet fullstendig inni sinnsykdom av en agressiv og traumatisert kone som ble sex-misbrukt i barndommen.Hun ble en kristen fanatiker og brukte omtrent halve ekteskapet på å vaske.Om det var hus eller klær,men vaske måtte hun.Hun fikk tilogmed utslett på armer og hender and sterk såpe.Hun ble en sånn fanatiker som ser onde ånder overalt.Jeg fikk til slutt ikke lov til å se på tv fordi krigs og drapsdemonene kom ut av tvn sa hun.Vi ble "heldigvis" skilt i 1992.Ingen forsøk på megling eller at hun skulle få behandlig nyttet.Hun er nå å betrakte som et mer eller mindre "nervevrak" men hun har en mye bedre maske enn meg som hun tar på seg på jobb og ute i selskap med andre mennesker.Om hun ble sosiopat eller psykopat,fant jeg aldri ut.De første 5 årene var bra,men det ble ingen" kjærleik" etter at hun fikk de to barna hun tydligvis ville ha.Hun krysset bena,og jeg ble kastet ut av soveværelset.Jeg sov på en sofa i stua og gikk på skole ett år.Jeg ble mer eller mindre truet til å gå på Bibelskole for å bli et bedre menneske.Hun hadde selvfølgelig ingen feil,bare jeg.Hun skulle vært fratatt barna på den tiden,men min mor hjelp til og far mente hun kunne "tippe over" om vi presset henne for langt.Jeg er 51 og hun er 55.Det ble hvist litt mer en skrekkfilmer her,men også noen betraktninger om det å være far,utestengt og nesten "gal" men jeg har da det meste av sinnet i behold,og takker min Gud for det. 0 Siter
Gjest UPF58 Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 En kan bli avstumpet ja, men hva slags diagnose har du da ? Ustabil Personlighets Forstyrrelse.Det skal være en type bipolar med mye raskere svingninger.At man kan være manisk i 5 dager og så deprimert i 5 til ,slik at en full syklus vare i 10-14 dager og ikke 6-12 mnd som med Bipolar.Cipramil 20 mg funker for meg som har en mildere grad av UPF.Etter nesten 20 års kjøring av t-bane ble jeg i 1999 avskjediget.De mente at 2 års sykemelding var nok,og truet med sparken,jeg ble lovet attføring og sluttet "frivillig"I februar 2002 fikk jeg uføretrygd.Når man ikke klarer å sove fordi jobben har ødelagt kroppen din,burde man kanskje søke om million erstatning.Men jeg er ikke en kranglefant og har avfunnet med med en meget god trygd på hele 275 000 kr året.Ca 80% av hva en t-baefører tjener med 20+ års ansenitet.350 000 er vel ikke galt for å kjøre en t-banevogn med ca 1000 mennesker i eller hva? Man er jo tross alt ufaglært.Livet er bra nå.jeg er 51. 275k x 20 år= 5 500 000 kr.Når man er overvektig kan man vel ikke vente å bli mer en 70 eller hva? 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Det var enten Taken eller The 4400.De klarer jeg fint å se på.Tar opp The Signal,men sletter den hvis det er mange drap.Må inse at jeg har et følsomt sinn.Mange menn fra krigsområder får traumer,men tror det er helt i orden,da man jo skal være "mann" og tåle slikt.Ubehandlet kan man bli mer monster enn menneske.Tror det samme skjer med menn som mister kontakt med egne barn.Å bli fratatt farsrollen er farlig om man har små barn og er under 40.Man kan da "lage" farlige mennesker som gjerne kan drepe sin kone eller samboer.Det er også tøft å høre at det nå skjer drap nesten hver uke i Norge.Hva skjer? Før var det bare 3-6 per år.Nå er det 2-4 per mnd! Noe MÅ gjøres her! Barn er vel ikke mødrenes eiendom? Uten far hadde det jo ikke blitt noe barn i det hele tatt.Jeg ble nesten drevet fullstendig inni sinnsykdom av en agressiv og traumatisert kone som ble sex-misbrukt i barndommen.Hun ble en kristen fanatiker og brukte omtrent halve ekteskapet på å vaske.Om det var hus eller klær,men vaske måtte hun.Hun fikk tilogmed utslett på armer og hender and sterk såpe.Hun ble en sånn fanatiker som ser onde ånder overalt.Jeg fikk til slutt ikke lov til å se på tv fordi krigs og drapsdemonene kom ut av tvn sa hun.Vi ble "heldigvis" skilt i 1992.Ingen forsøk på megling eller at hun skulle få behandlig nyttet.Hun er nå å betrakte som et mer eller mindre "nervevrak" men hun har en mye bedre maske enn meg som hun tar på seg på jobb og ute i selskap med andre mennesker.Om hun ble sosiopat eller psykopat,fant jeg aldri ut.De første 5 årene var bra,men det ble ingen" kjærleik" etter at hun fikk de to barna hun tydligvis ville ha.Hun krysset bena,og jeg ble kastet ut av soveværelset.Jeg sov på en sofa i stua og gikk på skole ett år.Jeg ble mer eller mindre truet til å gå på Bibelskole for å bli et bedre menneske.Hun hadde selvfølgelig ingen feil,bare jeg.Hun skulle vært fratatt barna på den tiden,men min mor hjelp til og far mente hun kunne "tippe over" om vi presset henne for langt.Jeg er 51 og hun er 55.Det ble hvist litt mer en skrekkfilmer her,men også noen betraktninger om det å være far,utestengt og nesten "gal" men jeg har da det meste av sinnet i behold,og takker min Gud for det. Å..ja vi har alle en historie,din var jo trist. Håper det går bedre med dere alle nå ;-) Ting som skjer i livet gjør jo også mye med oss! Jeg trodde det hjalp å smile,og å være glad og positiv. Fant ut det ikke hjalp,det ble bare et falskt ytre..men er jo alltid bra å være positiv. Jeg liker å se serier og filmer,får fred da en stund...ikke bra med tanker og bekymringer. Livet er ikke godt å forstå,lurer på om alle tenker slik? Om det er like utfordrene for alle? Men hva skal man gjøre? Ta en dag av gangen,har jeg funnet ut :-) 0 Siter
Gjest UPF58 Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Å..ja vi har alle en historie,din var jo trist. Håper det går bedre med dere alle nå ;-) Ting som skjer i livet gjør jo også mye med oss! Jeg trodde det hjalp å smile,og å være glad og positiv. Fant ut det ikke hjalp,det ble bare et falskt ytre..men er jo alltid bra å være positiv. Jeg liker å se serier og filmer,får fred da en stund...ikke bra med tanker og bekymringer. Livet er ikke godt å forstå,lurer på om alle tenker slik? Om det er like utfordrene for alle? Men hva skal man gjøre? Ta en dag av gangen,har jeg funnet ut :-) Ta en dag ad gangen ja,og prøv å glemme gårdagens begymringer."Hver dag har nok med sin egen plage" står det i skriften.Jeg føler meg ganske ensom til tider,men føler en slags brorskap med andre kristne.Det kan være en fin måte å skaffe venner på å melde seg inn i en forening.Siden far og mor døde og jeg er enebarn,blir man sittende mye alene.Ble skilt i 92 og det har vært dårlig med kvinnfolk de siste åra.Forå ungå å ty til flaska har jeg gått tiilbake til min gamle menighe og føler at jeg får mye trøst der.Barn i 20 åra tenker ikke først og fremst på sine foreldre,da de er forventet å klare seg selv.Men ensomhet er ikke bare for de over 70.Det kan være vel så reelt for de yngre også.Spesielt vinteren kan være lang for oss som har vokst ifra ski og skøyter.Å sitte ved peisen og lese bøker er bra,gjerne med et glass vin.Men når man må ut i kulda og kjøre i 30+ minutter på isete veier bare til polet,blir det ganske sjelden. Liker ikke alkohol så godt,så det blir desto mer mat,cola og potetgull.Med dårlige tenner kan potetgull være vondt.Ostepop og popcorn er da bedre,og myk søt godis.Sjokolade og kaffe er også en god trøst.Men man legger jo på seg da og burde jo ha trenet noe.Får se ved neste lønning.Min "nye" lille Renault bruker jo så lite bensin,at jeg godt kan trene i bygda 2-4 gr i uka.Sikkert fint å treffe folk også der.Ellers leser jeg både vanlige og lyd-bøker.Fint å legge kabal og høre lyd-bøker,det gjør jeg ofte nå tvn bare har repriser.Har også lært meg å ta noen bilturer her ute i skogen ved svenskegrensa og høre noen bra krimbøker.Artig dette med lydbøker.Smarte de som fant på det.-Vi snakkes kanskje siden? 0 Siter
Gjest Tvangstanker Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Høres ut som tvangstanker. Det er ekkelt og vondt. Nybakte foreldre kan få slike tanker om å drepe sitt barn osv...veldig vondt for en ny mamma å bli plaget av slikt og fører til nedstemthet og igjen angst... Det skjer jo fryktelig sjelden at noen gjennomfører det, men det har skjedd, dessverre. Bra at du "sier det høyt", det skal visst hjelpe. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Ta en dag ad gangen ja,og prøv å glemme gårdagens begymringer."Hver dag har nok med sin egen plage" står det i skriften.Jeg føler meg ganske ensom til tider,men føler en slags brorskap med andre kristne.Det kan være en fin måte å skaffe venner på å melde seg inn i en forening.Siden far og mor døde og jeg er enebarn,blir man sittende mye alene.Ble skilt i 92 og det har vært dårlig med kvinnfolk de siste åra.Forå ungå å ty til flaska har jeg gått tiilbake til min gamle menighe og føler at jeg får mye trøst der.Barn i 20 åra tenker ikke først og fremst på sine foreldre,da de er forventet å klare seg selv.Men ensomhet er ikke bare for de over 70.Det kan være vel så reelt for de yngre også.Spesielt vinteren kan være lang for oss som har vokst ifra ski og skøyter.Å sitte ved peisen og lese bøker er bra,gjerne med et glass vin.Men når man må ut i kulda og kjøre i 30+ minutter på isete veier bare til polet,blir det ganske sjelden. Liker ikke alkohol så godt,så det blir desto mer mat,cola og potetgull.Med dårlige tenner kan potetgull være vondt.Ostepop og popcorn er da bedre,og myk søt godis.Sjokolade og kaffe er også en god trøst.Men man legger jo på seg da og burde jo ha trenet noe.Får se ved neste lønning.Min "nye" lille Renault bruker jo så lite bensin,at jeg godt kan trene i bygda 2-4 gr i uka.Sikkert fint å treffe folk også der.Ellers leser jeg både vanlige og lyd-bøker.Fint å legge kabal og høre lyd-bøker,det gjør jeg ofte nå tvn bare har repriser.Har også lært meg å ta noen bilturer her ute i skogen ved svenskegrensa og høre noen bra krimbøker.Artig dette med lydbøker.Smarte de som fant på det.-Vi snakkes kanskje siden? Hver dag har nok med sin egen plage? Er viktig å finne noe å glede seg over hver dag,trenger ikke være en stor ting :-) Leser endel jeg også,det gir meg mye. Ha en strålende dag ;-) Snakkes! 0 Siter
FGT Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Ustabil Personlighets Forstyrrelse.Det skal være en type bipolar med mye raskere svingninger.At man kan være manisk i 5 dager og så deprimert i 5 til ,slik at en full syklus vare i 10-14 dager og ikke 6-12 mnd som med Bipolar.Cipramil 20 mg funker for meg som har en mildere grad av UPF.Etter nesten 20 års kjøring av t-bane ble jeg i 1999 avskjediget.De mente at 2 års sykemelding var nok,og truet med sparken,jeg ble lovet attføring og sluttet "frivillig"I februar 2002 fikk jeg uføretrygd.Når man ikke klarer å sove fordi jobben har ødelagt kroppen din,burde man kanskje søke om million erstatning.Men jeg er ikke en kranglefant og har avfunnet med med en meget god trygd på hele 275 000 kr året.Ca 80% av hva en t-baefører tjener med 20+ års ansenitet.350 000 er vel ikke galt for å kjøre en t-banevogn med ca 1000 mennesker i eller hva? Man er jo tross alt ufaglært.Livet er bra nå.jeg er 51. 275k x 20 år= 5 500 000 kr.Når man er overvektig kan man vel ikke vente å bli mer en 70 eller hva? UPF er en diagnose som kona mi også fikk for en del år siden, men tror mest det stammer fra tidligere tider, men kan bli forsterket igjennom situasjoen senere i livet, der hun kan få en generell følelse av avisning, manglende tilstedværelse i andres liv, eller manglende tilhørlighet. Vet ikke som trikkefører hva slags belasning denne PF har virket inn, eller om det var bipolar lidelse du også hadde. Det er stor forskjell på PF og BL , kan ikke sammenligne disse to. 0 Siter
Gjest UPF58 Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 UPF er en diagnose som kona mi også fikk for en del år siden, men tror mest det stammer fra tidligere tider, men kan bli forsterket igjennom situasjoen senere i livet, der hun kan få en generell følelse av avisning, manglende tilstedværelse i andres liv, eller manglende tilhørlighet. Vet ikke som trikkefører hva slags belasning denne PF har virket inn, eller om det var bipolar lidelse du også hadde. Det er stor forskjell på PF og BL , kan ikke sammenligne disse to. Snodig at du sier trikkefører.Jeg har jobbet i Oslo Sporveier fra 1981-1999. Vet ikke helt om det var min kone eller jobben som gav meg skillsmisse,men ustabil døgnrytme over lang tid fører jo til at man ikke sover normalt.Det ideelle er jo 6-8 timer samenhengende og ikke 3-4 timer om natten og 4-5 timer på dagtid! 0 Siter
Gjest UPF58 Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Hver dag har nok med sin egen plage? Er viktig å finne noe å glede seg over hver dag,trenger ikke være en stor ting :-) Leser endel jeg også,det gir meg mye. Ha en strålende dag ;-) Snakkes! Ja fra verdens mest leste bok.Får mye trøst hos mine nye venner.Man føler tilhørighet og har en sted å" lufte" sine frustrasjoner og tanker.Vi samles 2 mandager i mnd og er helt vanlige protestanter. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Ja fra verdens mest leste bok.Får mye trøst hos mine nye venner.Man føler tilhørighet og har en sted å" lufte" sine frustrasjoner og tanker.Vi samles 2 mandager i mnd og er helt vanlige protestanter. Det er bra å føle tilhørighet :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.