Gjest Epikrisetull Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 En DPS jeg har vært på har ennå ikke sendt epikrise etter gjentatte purringer fra fastlege og ny terapeut. En annen jeg har snakket med har ikke fått den etter halvannet år. Hun sier at DPS'en tydeligvis ikke prioriterer epikriser, at annet arbeid går foran. Men er dette virkelig mulig? Kan epikrisearbeid nedprioriteres? Er det ikke viktig at fastlegen får epikrisen? Hva tenker du NHD? 0 Siter
Gjest Epikrisetull Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Har du klagd til fylkeslegen? Ikke ennå, har hatt så mye å tenke på. Men jeg bør vel kanskje gjøre det nå. Men har de retten på sin side til å ikke skrive epikriser? 0 Siter
frosken Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Ikke ennå, har hatt så mye å tenke på. Men jeg bør vel kanskje gjøre det nå. Men har de retten på sin side til å ikke skrive epikriser? Nei, de plikter å skrive epikriser. Du trenger ikke legge mye arbeid i en klage, bare henvise til dine purringer og manglende respons fra dps. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Det er sentralt bestemt at epikriser skal prioriteres . 80% skal sendes ut innen en uke. Se også §9 http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-20001221-1385-0.html#9 Nå har dette gått alt for langt. Send klage til Helsetilsynet v/Fylkeslegen allerede i morgen. Kopi til Pasientombudet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.