Gjest J31! Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Er det noen her inne som vil og har tid til å forklare meg hva som skjer når en får abstinenser som følge av at en ikke tar den faste dosen med Antidepressiva, i dette tilfellet Efexor 375mg? Er det blodtrykket som faller? Er det virkelig "bare" ubehagelig og ikke farlig? Har vært uheldig med bilen, er tom for medisinen, hadde medisiner nok til i går kveld, må (egentlig) ta en ny dose i kveld, fått resept på legevakta her vi er, men de hadde ikke tablettene og sykehusapoteket er ikke åpent her vi er - heller ikke i nabokommunene. Hjemme hadde jeg fått lånt av en bekjent som bruker samme medisin. Derfor mitt spørsmål, for om mulig å slippe uroe meg. 0 Siter
Adriana Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Hvis du skulle vært uten medisiner i flere dager kunne det muligens blitt noe ubehag, men hvis dette dreier seg om å kun hoppe over EN dag så tror jeg du klarer å tenke ut svaret på spørsmålet ditt selv...? Tror du leger ville ha skrevet ut AD som det hadde vært direkte farlig å glemme en dag? Nå er jeg litt krass, men synes du altfor ofte stiller spm som du kunne tenkt ut svaret på selv. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Hvis du skulle vært uten medisiner i flere dager kunne det muligens blitt noe ubehag, men hvis dette dreier seg om å kun hoppe over EN dag så tror jeg du klarer å tenke ut svaret på spørsmålet ditt selv...? Tror du leger ville ha skrevet ut AD som det hadde vært direkte farlig å glemme en dag? Nå er jeg litt krass, men synes du altfor ofte stiller spm som du kunne tenkt ut svaret på selv. Jeg har opplevd det, så det var grunnen til mitt spørsmål. Beklager at jeg stiller slike teite spørsmål da. 0 Siter
Gjest hambro Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Jeg sitter nok ikke med den medisinske fasiten du er på jakt etter, men ifølge pakningsvedlegget, er gradvis dosenedtrapping *anbefalt* - men det står ikke at det er farlig å ikke trappe ned gradvis. Jeg bråseponerte fra 300 mg (faktisk støttet av psykiater), det kan absolutt *ikke* anbefales og jeg ville ikke gjort det igjen, men jeg overlevde da ubehaget :-) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Jeg sitter nok ikke med den medisinske fasiten du er på jakt etter, men ifølge pakningsvedlegget, er gradvis dosenedtrapping *anbefalt* - men det står ikke at det er farlig å ikke trappe ned gradvis. Jeg bråseponerte fra 300 mg (faktisk støttet av psykiater), det kan absolutt *ikke* anbefales og jeg ville ikke gjort det igjen, men jeg overlevde da ubehaget :-) Takk for beroligende svar :-) Opplevde du disse abstinensene som om blodtrykket falt betydelig? 0 Siter
Gjest hambro Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Takk for beroligende svar :-) Opplevde du disse abstinensene som om blodtrykket falt betydelig? Jeg tror ikke jeg tenkte at "nå faller blodtrykket mitt", og jeg vet ikke om jeg faktisk fikk lavere blodtrykk da jeg seponerte, men noen av symptomene minnet om dem jeg hadde da jeg tok betablokkere (bl.a. svimmelhet), som jo rent faktisk senket blodtrykket (jeg hadde ikke høyt blodtrykk fra før av). Slik jeg har forstått innlegget ditt, dreier det seg ikke om lang tid før du får medisiner igjen. Jeg kan godt skjønne det er ubehagelig, men farlig tror jeg altså ikke at det er :-) 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Her er telefonnummeret til et døgnåpent apotek i Oslo: 23 35 81 00 De bør kunne svare deg. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Jeg tror ikke jeg tenkte at "nå faller blodtrykket mitt", og jeg vet ikke om jeg faktisk fikk lavere blodtrykk da jeg seponerte, men noen av symptomene minnet om dem jeg hadde da jeg tok betablokkere (bl.a. svimmelhet), som jo rent faktisk senket blodtrykket (jeg hadde ikke høyt blodtrykk fra før av). Slik jeg har forstått innlegget ditt, dreier det seg ikke om lang tid før du får medisiner igjen. Jeg kan godt skjønne det er ubehagelig, men farlig tror jeg altså ikke at det er :-) Takk for seriøst svar :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.