Gå til innhold

Skal en alltid lytte til majoriteten vedr adferd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når flertallet sier det samme, skal en alltid ta det til etterretning?

Jeg får stadig kommentarer på min adferd, skulle tro "alt" ved meg er galt. Da må det jo være noe galt også?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

Kanskje viktigere å lytte til noen du har tillit til enn til flertallet?

Skrevet

Du skal ikke alltid lytte til majoriteten, men hvis du får samme slags tilbakemeldinger fra flere hold er det verdt å ta det innover deg og vurdere om det kan være noe i det.

Skrevet

Du skal ikke alltid lytte til majoriteten, men hvis du får samme slags tilbakemeldinger fra flere hold er det verdt å ta det innover deg og vurdere om det kan være noe i det.

Det er det jeg gjør - vurderer om det kan være noe i det, og konklusjonen er klar: det meste en gjør er galt, og det beste er å tie.

Gjest Vageroen
Skrevet

Vel når du velger adferden velger du konsekvensene.

Gjest Nilje
Skrevet

lytt bare til de du har tillitt til og som du liker. Be dem gjerne utdype det dersom de har noe vettugt å si. Vær også klar over at DOL ikke representerer RL.

Gjest Istapp
Skrevet

Det er det jeg gjør - vurderer om det kan være noe i det, og konklusjonen er klar: det meste en gjør er galt, og det beste er å tie.

''det meste en gjør er galt, og det beste er å tie.''

Det er nok annerledes i RL enn det er her inne,man ser ikke helheten her..menneskene bak ordene. Enig med Elextra,hør heller på noen du har tillit til...

Gjest gakken den andre
Skrevet

Ut fra den reponsen du får fra "fjern" og "nær" her inne, synes jeg det blir veldig feil å si at en utfra dem, kan slutte at "alt er galt". Du har fått en god del på vondt, det er korrekt. MEN jammen meg har du fått mange gode/hyggelige tilbakemeldinger også. Synes å lese at det faktisk er en god del som svarer deg så å si hver gang du skriver. Flere som heier på deg og gir deg støtte også.

Vurder en gang til om den ekle følelsen du har om at "alle her" mener "alt" er galt med deg, er fundert på tanker med gyldighet. (Litt kognitiv-terapi innfallsvinkel:P)

Gjest Kvikksjokolade
Skrevet

Man skal alltid lytte på de som tør å ha en annen mening enn flertallet!

Skrevet

Man skal alltid lytte på de som tør å ha en annen mening enn flertallet!

Jeg ser opp til de som tør ha en annen mening enn flertallet, men upassende adferd blir vel noe annet.. da må en vel lytte til flertallet? En vil jo ikke plage vettet av folk heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...