Gå til innhold

Bekymringer og tanker

Anbefalte innlegg

Gjest Istapp
Skrevet

Liker ikke å bekymre meg,og å tenke mye på problemer. Vil i grunn bare være glad og fornøyd,tenke positivt og at alt ordner seg. Prøver på det :-)

Men det er ikke alltid så lett,tankene og bekymringene kommer. Og da blir jeg stiv i kroppen,trøtt,lei og får migrene. Føler da at jeg gjor dette mot meg selv,blir da irritert på meg selv. Det fører jo ikke noe godt med seg,det blir en "ond sirkel".

Noen som har tips til meg?

Hvordan blir jeg kvitt bekymringer og negative tanker?

Jeg vil virkelig klare det!

Videoannonse
Annonse
Gjest stadig mindre bekymret
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan man blir kvitt bekymringene, men det jeg gjør når noe virker håpløst og jeg bekymrer meg grønn over noe er å tenke;

Går det, så går det.. og går det ikke, så går det også! Med andre ord, er det noe i min fremtid som går åt skogen ja så gjør det det. Man må komme til et punkt der man slipper taket litt/gir litt f.. Come what may, på en måte?Det virker kanskje banalt og naivt, men jeg tror at ved å ikke ta alt så høytidelig og kanskje blande inn litt selvironi i hverdagsproblemene så kan ting gå litt lettere... det funker i hvertfall for meg.. Å se ting i en litt større helhet og perspektiv og dermed kanskje se at egne bekymringer ikke er sååå store og altopslukende egentlig..

Gjest Istapp
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan man blir kvitt bekymringene, men det jeg gjør når noe virker håpløst og jeg bekymrer meg grønn over noe er å tenke;

Går det, så går det.. og går det ikke, så går det også! Med andre ord, er det noe i min fremtid som går åt skogen ja så gjør det det. Man må komme til et punkt der man slipper taket litt/gir litt f.. Come what may, på en måte?Det virker kanskje banalt og naivt, men jeg tror at ved å ikke ta alt så høytidelig og kanskje blande inn litt selvironi i hverdagsproblemene så kan ting gå litt lettere... det funker i hvertfall for meg.. Å se ting i en litt større helhet og perspektiv og dermed kanskje se at egne bekymringer ikke er sååå store og altopslukende egentlig..

''Come what may, på en måte?''

Er det jeg prøver på,å tenke "Det som skjer det skjer"...men så får jeg panikk "Nei,det kan ikke skje,tenk hvis det skjer",driver meg selv til vanvidd. Er mest barna jeg bekymrer meg for,vil bare at de skal ha det bra. Føler jeg har det bedre når de har det bra,da blir jeg så glad. Kanskje det er vanlig å bekymre seg på vegne av barna sine?

Ja sett i et større perspektiv er jo bekymringene små,finnes fæle ting som skjer i Verden,og mange har mye større bekymringer enn meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...