Gjest J31! Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Jeg lurer på om du vil svare på innlegget mitt under. Her er jeg fullstendig forvirret. Når både noen du har tillit til - og - flertallet regagerer på ens adferd; da må det være noe i det, det sier jo seg selv? Jeg VET at dol og RL ikke er det samme. Men likevel er det jo ekte? Skulle veldig gjerne hatt en erfaren profesjonells syn på dette. Jeg setter veldig stor pris på andre brukeres svar, så misforstå meg ikke, men det gjør meg i denne saken usikker. Er ikke ute etter bekreftelse på meg som person, men rent generelt mht sosial intelligens blir jeg usikker fordi jeg ikke har turt å slippe noen innpå meg i RL, og blir jo ikke mindre redd, akkurat. 0 Siter
Gjest æølkjhgfdsa Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 ''Jeg setter veldig stor pris på andre brukeres svar, så misforstå meg ikke, men det gjør meg i denne saken usikker.'' Hvis det gjør deg usikker så bør du definitivt ikke spørre på et slikt sted. 0 Siter
laban Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Nå skriver du "adferd på nettet". Det antyder at spørsmålet nedenfor handler om en tilfeldig "majoritet" som svarer deg i et tilfeldig nettforum (ja, for DOL er ikke verdens sentrum). I en slik setting skal man selvfølgelig ikke la "majoriteten" bestemme noe som helst. Hvem som helst kan slenge dritt anonymt på nett, og man kan ikke telle opp antallet negative tilbakemeldinger og definere dem som en "majoritet" man vil lytte til. Det er typisk på nettet at de som er uenige eller vil ha litt bråk, er raskere til å kommentere enn de som mener det samme som deg. Hvis man derimot i RL får tilbakemeldinger på bestemte typer adferd - altså ikke av typen "jeg synes du er en dritt", men av typen "jeg tror du ville få det bedre dersom du holdt en mer normal døgnrytme" (tilfeldig valgt eksempel) - og det kommer fra noen man stoler på, skal man vurdere å ta det til seg synes 0 Siter
serenity777 Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Nå gjør du samme feil igjenn. du må la være å søke bekreftelse, eller så blir du ikke bedre... 0 Siter
Gjest gakken den andre Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Nå svarer jeg generelt og ikke spesifikt om èn person. Ved samstemmende kommentarer på ting som kommer fra flere/ulike hold, synes jeg det er rett å ta det man hører til etteretning. Sannsynligvis er det da noe i det og man kan velge å se at de er velmenende. Da kan en bruke det til å vokse, i stedet for å bli redd og trekke seg unna. Å ta beina fatt og løpe unna situasjoner er sjelden en god idè, selv om det er et klart innstinkt vi mennesker har i mht. kamp-flukt der vi føler oss truet. Mvh 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Nå gjør du samme feil igjenn. du må la være å søke bekreftelse, eller så blir du ikke bedre... Hva søker jeg bekreftelse på nå, da? *gir opp* (ikke negativt ment, og rettet mot deg) 0 Siter
serenity777 Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Hva søker jeg bekreftelse på nå, da? *gir opp* (ikke negativt ment, og rettet mot deg) Du vil ha bekreftelse på att du ikke maser, eller rettere sagt att de som klager på deg, tar feil. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Du vil ha bekreftelse på att du ikke maser, eller rettere sagt att de som klager på deg, tar feil. Det var ikke det jeg tenkte på da jeg spurte, da men. Takk for at du svarte på det:-) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Nå svarer jeg generelt og ikke spesifikt om èn person. Ved samstemmende kommentarer på ting som kommer fra flere/ulike hold, synes jeg det er rett å ta det man hører til etteretning. Sannsynligvis er det da noe i det og man kan velge å se at de er velmenende. Da kan en bruke det til å vokse, i stedet for å bli redd og trekke seg unna. Å ta beina fatt og løpe unna situasjoner er sjelden en god idè, selv om det er et klart innstinkt vi mennesker har i mht. kamp-flukt der vi føler oss truet. Mvh det var det jeg også har hatt en oppfatning av. Og det var grunnen til at jeg ønsket nhds erfaring rundt dette1 for jeg er fortsatt forvirret. Her er ulike svar. Slik jeg ser det, så har jeg fått mange velmente råd om det ene og det andre. Da av noen jeg stoler på. Og skal jeg da endre denne adferden, så blir det å tie/holde munn - ikke for å flykte, men fordi det irriterer andre. Og da er det samtidig vondt å tenke på, fordi du vet at dette er dine egne teite tanker du har vist. Og slik er det i RL også (noe som "beviser" at jeg har gjort klokt i å ikke slippe noen innpå meg hittil). 0 Siter
Gjest om atferd Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 det var det jeg også har hatt en oppfatning av. Og det var grunnen til at jeg ønsket nhds erfaring rundt dette1 for jeg er fortsatt forvirret. Her er ulike svar. Slik jeg ser det, så har jeg fått mange velmente råd om det ene og det andre. Da av noen jeg stoler på. Og skal jeg da endre denne adferden, så blir det å tie/holde munn - ikke for å flykte, men fordi det irriterer andre. Og da er det samtidig vondt å tenke på, fordi du vet at dette er dine egne teite tanker du har vist. Og slik er det i RL også (noe som "beviser" at jeg har gjort klokt i å ikke slippe noen innpå meg hittil). Alle mennesker må opprettholde en viss form for disiplin i hva de viser og utspiller til andre mennesker, og det er ikke snakk om ikke å slippe noen innpå seg eller ikke, i slik svart-hvit tenkning som du ofte har en tendens til. Du søker for eksempel ofte bekreftelse, og det er en atferd svært mange har påpekt for deg som uheldig. Da bør en ta det til etteretning og prøve å forandre atferd. Det er ikke nødvendig å dra det i retning av å kunne være seg selv- eller ikke. Å slippe folk innpå seg- eller ikke. Et menneske som har mye smerter og maser om det hele tiden vil ikke så mange mennesker ha lyst til å omgå. Poenget mitt er at det er normalt å avpasse atferden sin i forhold til andre. Det er normalt å ha impulskontroll og ta ansvar for de sidene ved seg selv. Atferden en viser på nett er også en del av en. Jeg mener det er helt feil å tro noe annet. Personligheter utspiller seg også på nettet, men en må ta i mente at folk kan være mer ufin mot en der enn ellers i real life. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Nå skriver du "adferd på nettet". Det antyder at spørsmålet nedenfor handler om en tilfeldig "majoritet" som svarer deg i et tilfeldig nettforum (ja, for DOL er ikke verdens sentrum). I en slik setting skal man selvfølgelig ikke la "majoriteten" bestemme noe som helst. Hvem som helst kan slenge dritt anonymt på nett, og man kan ikke telle opp antallet negative tilbakemeldinger og definere dem som en "majoritet" man vil lytte til. Det er typisk på nettet at de som er uenige eller vil ha litt bråk, er raskere til å kommentere enn de som mener det samme som deg. Hvis man derimot i RL får tilbakemeldinger på bestemte typer adferd - altså ikke av typen "jeg synes du er en dritt", men av typen "jeg tror du ville få det bedre dersom du holdt en mer normal døgnrytme" (tilfeldig valgt eksempel) - og det kommer fra noen man stoler på, skal man vurdere å ta det til seg synes ''Det er typisk på nettet at de som er uenige eller vil ha litt bråk, er raskere til å kommentere enn de som mener det samme som deg. '' veldig rett det der! Sjeldent med tråder som bare består av "jeg er enig" kommentarer. 0 Siter
frosken Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Alle mennesker må opprettholde en viss form for disiplin i hva de viser og utspiller til andre mennesker, og det er ikke snakk om ikke å slippe noen innpå seg eller ikke, i slik svart-hvit tenkning som du ofte har en tendens til. Du søker for eksempel ofte bekreftelse, og det er en atferd svært mange har påpekt for deg som uheldig. Da bør en ta det til etteretning og prøve å forandre atferd. Det er ikke nødvendig å dra det i retning av å kunne være seg selv- eller ikke. Å slippe folk innpå seg- eller ikke. Et menneske som har mye smerter og maser om det hele tiden vil ikke så mange mennesker ha lyst til å omgå. Poenget mitt er at det er normalt å avpasse atferden sin i forhold til andre. Det er normalt å ha impulskontroll og ta ansvar for de sidene ved seg selv. Atferden en viser på nett er også en del av en. Jeg mener det er helt feil å tro noe annet. Personligheter utspiller seg også på nettet, men en må ta i mente at folk kan være mer ufin mot en der enn ellers i real life. Enig. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Alle mennesker må opprettholde en viss form for disiplin i hva de viser og utspiller til andre mennesker, og det er ikke snakk om ikke å slippe noen innpå seg eller ikke, i slik svart-hvit tenkning som du ofte har en tendens til. Du søker for eksempel ofte bekreftelse, og det er en atferd svært mange har påpekt for deg som uheldig. Da bør en ta det til etteretning og prøve å forandre atferd. Det er ikke nødvendig å dra det i retning av å kunne være seg selv- eller ikke. Å slippe folk innpå seg- eller ikke. Et menneske som har mye smerter og maser om det hele tiden vil ikke så mange mennesker ha lyst til å omgå. Poenget mitt er at det er normalt å avpasse atferden sin i forhold til andre. Det er normalt å ha impulskontroll og ta ansvar for de sidene ved seg selv. Atferden en viser på nett er også en del av en. Jeg mener det er helt feil å tro noe annet. Personligheter utspiller seg også på nettet, men en må ta i mente at folk kan være mer ufin mot en der enn ellers i real life. Ja, mange sier jeg søker bekreftelse. Jeg trodde at det å søke bekreftelse var å søke etter positiv tilbakemelding på meg som person. "liker du meg, liker du meg ikke". Jeg tolker også begrepet (å søke) bekreftelse dithen at det er typisk for min type lidelse - dvs at en har et behov for fysisk sikkerhet, hvis ikke er en ikke villig til... Hvis du skjønner hva jeg mener. Og det hemmer i hvertfall vekst. Sikkert enda et teit spørsmål - men hva mer legger dere i å søke bekreftelse da, enn det jeg har nevnt her? 0 Siter
Gjest ærligtalt Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Ja, mange sier jeg søker bekreftelse. Jeg trodde at det å søke bekreftelse var å søke etter positiv tilbakemelding på meg som person. "liker du meg, liker du meg ikke". Jeg tolker også begrepet (å søke) bekreftelse dithen at det er typisk for min type lidelse - dvs at en har et behov for fysisk sikkerhet, hvis ikke er en ikke villig til... Hvis du skjønner hva jeg mener. Og det hemmer i hvertfall vekst. Sikkert enda et teit spørsmål - men hva mer legger dere i å søke bekreftelse da, enn det jeg har nevnt her? At du er ekstremt selvopptatt. Har du sjekket hvor mange timer du har brukt på DOL idag? Barna dine burde få den oppmerksomheten, Ikke DOL, og dine følelser...( 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 At du er ekstremt selvopptatt. Har du sjekket hvor mange timer du har brukt på DOL idag? Barna dine burde få den oppmerksomheten, Ikke DOL, og dine følelser...( Helt ok. Når noen begynner å bruke barna "mot meg", har jeg ikke mer å bidra med her inne. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Alle mennesker må opprettholde en viss form for disiplin i hva de viser og utspiller til andre mennesker, og det er ikke snakk om ikke å slippe noen innpå seg eller ikke, i slik svart-hvit tenkning som du ofte har en tendens til. Du søker for eksempel ofte bekreftelse, og det er en atferd svært mange har påpekt for deg som uheldig. Da bør en ta det til etteretning og prøve å forandre atferd. Det er ikke nødvendig å dra det i retning av å kunne være seg selv- eller ikke. Å slippe folk innpå seg- eller ikke. Et menneske som har mye smerter og maser om det hele tiden vil ikke så mange mennesker ha lyst til å omgå. Poenget mitt er at det er normalt å avpasse atferden sin i forhold til andre. Det er normalt å ha impulskontroll og ta ansvar for de sidene ved seg selv. Atferden en viser på nett er også en del av en. Jeg mener det er helt feil å tro noe annet. Personligheter utspiller seg også på nettet, men en må ta i mente at folk kan være mer ufin mot en der enn ellers i real life. Det er ikke nødvendig med oppfølgende svar på det jeg spurte om likevel. Takk skal du ha :-) 0 Siter
Gjest æølkjhgfdsa Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Helt ok. Når noen begynner å bruke barna "mot meg", har jeg ikke mer å bidra med her inne. repeat 0 Siter
Gjest stakkars stakkars små Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 HERREGUD!!!!!! Nå må snart noen stoppe deg................ 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Du ble utestengt pga. din adferd på nett, så jeg skjønner ikke hvorfor du spør nå. Jeg synes det gikk i riktig retning med deg, men nå sklir du helt ut igjen. Du har blitt fortalt hva det kan føre til utestengelse for resten av året. Du tar sjangser nå. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Du ble utestengt pga. din adferd på nett, så jeg skjønner ikke hvorfor du spør nå. Jeg synes det gikk i riktig retning med deg, men nå sklir du helt ut igjen. Du har blitt fortalt hva det kan føre til utestengelse for resten av året. Du tar sjangser nå. Beklager, men jeg skjønner desverre ikke alt mht den saken du sikter til. Hva det innebærer. Jeg forsto ikke at denne tråden var typisk heller. Jeg har prøvd å forstå det, Og ikke har jeg lov til å spørre mer om det heller, så det har jeg ikke turt å snakke med noen her inne om. Jeg synes også det har gått bra - veldig bra faktisk, og det har gitt meg mye. Men nhd får bare be webmaster stenge meg ute resten av året siden jeg har gått over streken. Rett skal være rett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.