Gjest justmerightnow Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 Har vært av og på anti-depressiver i flere år, det samme med terapeuter. Nå som jeg har blitt gravid er det slutt på medisinene, da den ene jeg kunne da (fontex) er en medisin jeg reagerer veldig dårlig på og den jeg reagerte bra på (zoloft) ikke lar seg bruke når man er graviditet. Jeg er helt vrak etter å ha slutta med zoloft, og legen har dermed gitt med henvisning til psykiater. Nå trenger jeg tips; er det noen som vet om noen bra her i Oslo, med refusjonsavtale? 0 Siter
Gjest herharduen Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 Lars Tanum Henning Bjørnstad [email protected] 0 Siter
Gjest Nilje Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 Pål Abrahamsen. Tror han har refusjon, men er ikke sikker. Inger-Johanne Aarseth, Hilde Kristin Østberg. Ann Færden. 0 Siter
Gjest herharduen Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 Henning Bjørnstad [email protected] Han har nå refusjon. Overlege i psykiatri med lang erfaring fra psykehus. Hjemmesiden er http://www.henningbjornstad.no 0 Siter
Gjest justmerightnow Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Tusen takk! Da har brevet mitt fått noen konvolutter med navn 0 Siter
willow Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 tusen takk for svaret. jeg lurer på om jeg kan spørre deg noe mer intrikat. nå har det seg slik at min mor er psykiater her i oslo. hun fortalte meg at det kan bli vanskelig å få time fordi andre psykiatere vil synes det er vanskelig å behandle barn av en kollega. for meg handler ikke lenger depresjonen min om min familie, men om meg selv i forhold til f.eks. arbeid, men jeg kan vel ikke unngå å nevne det. tror du min mors utsagn stemmer, og bør jeg evt oplyse om henne når jeg kontakter eventuelle behandlere? 0 Siter
Gjest justmerightnow Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Lars Tanum tusen takk for svaret. jeg lurer på om jeg kan spørre deg noe mer intrikat. nå har det seg slik at min mor er psykiater her i oslo. hun fortalte meg at det kan bli vanskelig å få time fordi andre psykiatere vil synes det er vanskelig å behandle barn av en kollega. for meg handler ikke lenger depresjonen min om min familie, men om meg selv i forhold til f.eks. arbeid, men jeg kan vel ikke unngå å nevne det. tror du min mors utsagn stemmer, og bør jeg evt oplyse om henne når jeg kontakter eventuelle behandlere? 0 Siter
Gjest psykologbarn Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 tusen takk for svaret. jeg lurer på om jeg kan spørre deg noe mer intrikat. nå har det seg slik at min mor er psykiater her i oslo. hun fortalte meg at det kan bli vanskelig å få time fordi andre psykiatere vil synes det er vanskelig å behandle barn av en kollega. for meg handler ikke lenger depresjonen min om min familie, men om meg selv i forhold til f.eks. arbeid, men jeg kan vel ikke unngå å nevne det. tror du min mors utsagn stemmer, og bør jeg evt oplyse om henne når jeg kontakter eventuelle behandlere? Nja, er det virkelig slik? Jeg ville vel kanskje ikke søkt med til en psykiater som jobbet på samme sted som min mor, men ellers tenker jeg at det ikke burde være noe problem? Jeg er selv barn av to psykologer, og har aldri vært borti at psykologer ikke har villet behandle meg på grunnlag av det. For min egen del ville jeg imidlertid foretrekke å ha en behandler som ikke jobbet direkte sammen med en av mine foreldre, og dermed kjente dem godt. 0 Siter
Gjest justmerightnow Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Nja, er det virkelig slik? Jeg ville vel kanskje ikke søkt med til en psykiater som jobbet på samme sted som min mor, men ellers tenker jeg at det ikke burde være noe problem? Jeg er selv barn av to psykologer, og har aldri vært borti at psykologer ikke har villet behandle meg på grunnlag av det. For min egen del ville jeg imidlertid foretrekke å ha en behandler som ikke jobbet direkte sammen med en av mine foreldre, og dermed kjente dem godt. min mor har privat prakis hjemme, så hun deler ikke kontor med noen. ble litt forbauset over det hun sa, hun prøvde også å få meg til å tenke på gruppeterapi (noe jeg absolutt ikke vil). men vi får se hvordan dette går. har kontaktet av de som ble foreslått her. venter på svar. 0 Siter
Gjest Nilje Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 tusen takk for svaret. jeg lurer på om jeg kan spørre deg noe mer intrikat. nå har det seg slik at min mor er psykiater her i oslo. hun fortalte meg at det kan bli vanskelig å få time fordi andre psykiatere vil synes det er vanskelig å behandle barn av en kollega. for meg handler ikke lenger depresjonen min om min familie, men om meg selv i forhold til f.eks. arbeid, men jeg kan vel ikke unngå å nevne det. tror du min mors utsagn stemmer, og bør jeg evt oplyse om henne når jeg kontakter eventuelle behandlere? Det kommer vel an på hvor nære din mor og psykiateren du bruker er. Hvis de bare vet hvem hverandre er så skulle det vel ikke være så problematisk. har en venninne hvor far er psykiater, hun går selv til psykiater men jeg vet ikke om hun snakker så mye om familien sin.Jeg ville nok nevnt at min mor var psykiater så psykiateren visste om det og ikke kom opp i en vanskelig situasjon dersom han kjente moren din godt privat. 0 Siter
willow Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Det kommer vel an på hvor nære din mor og psykiateren du bruker er. Hvis de bare vet hvem hverandre er så skulle det vel ikke være så problematisk. har en venninne hvor far er psykiater, hun går selv til psykiater men jeg vet ikke om hun snakker så mye om familien sin.Jeg ville nok nevnt at min mor var psykiater så psykiateren visste om det og ikke kom opp i en vanskelig situasjon dersom han kjente moren din godt privat. nei, det var det da. jeg aner jo ikke hvem hun kjenner og ikke. såvidt jeg har skjønt er hun ikke nær venn med noen av kollegaene sine. hun har helt andre nære venner, som driver med helt andre ting. 0 Siter
Gjest justmerightnow Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Har fått to svar nå. Tanum kunne ikke, men Bjørnstad kan kanskje fra April. Jeg skal sende ham henvisningen min. Håper det ordner seg. Tusen takk for hjelpa, kjære dolere 0 Siter
Gjest justmerightnow Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Henning Bjørnstad [email protected] Jeg håper du ser dette. TAKK. Jeg var der i dag, og er fremdeles overvelda. Han kan faktisk hjelpe meg. Ikke bare masse unnaprat og tull, men faktisk hjelp. For første gang på mange år føler jeg meg faktisk sett, forstått og tatt på alvor. Så tusen hjertelig takk for tipset 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.