Gjest akademica creativa Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 Jeg er en kreativ og oppegående kvinne midt i livet. Jeg trenger råd om bedre medisiner. Jeg bruker Cipralex som demper min várhet og bekymringstendenser. Den demper også irritabilitet og sinneutbrudd, samt tidvis depresjon. Problemet er: Cipralex hjelper meg ikke i tilstrekkelig grad mot mer paranoid-preget angst som jeg også ofte har (jeg har innsikt i angsten, men trenger medisiner for å håndtere den bedre). Hva vil du anbefale meg å bruke istedenfor Cipralex? (eller i tillegg til) Med minst bivirkninger... 0 Siter
Gjest antipsykotika Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 Når angsten er paranoid er jeg nesten helt sikker på at du bør prøve en dose med antipsykotika. Eksempelvis zyprexa og lignende antipsykotika. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Et eller annet antipsykotikum i relativt små doser. Fluanxol 0,5 mg x 3. Seroquel depot 300 mg x1. Zyprexa 7,5 mg x 1. Risperdal 2 mg x1. 0 Siter
Gjest akademica creativa Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Et eller annet antipsykotikum i relativt små doser. Fluanxol 0,5 mg x 3. Seroquel depot 300 mg x1. Zyprexa 7,5 mg x 1. Risperdal 2 mg x1. Må man virkelig bruke antipsykotika i slike tilfeller? Det er ikke snakk om vrangforestillinger men mer...hva skal en si....en angst/utrygghet som gir utslag i en litt høyere grad av mistenksomhet enn normalt.... Jeg ble bare litt usikker på dette med antipsykotika, lurte på om det er noe annet man kan bruke? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Må man virkelig bruke antipsykotika i slike tilfeller? Det er ikke snakk om vrangforestillinger men mer...hva skal en si....en angst/utrygghet som gir utslag i en litt høyere grad av mistenksomhet enn normalt.... Jeg ble bare litt usikker på dette med antipsykotika, lurte på om det er noe annet man kan bruke? I små doser bruker jeg å kalle antipsykotika for antiskeptika. I endra mindre doser er de angstmedisiner. 0 Siter
Gjest litt på siden, men... Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 I små doser bruker jeg å kalle antipsykotika for antiskeptika. I endra mindre doser er de angstmedisiner. Men du... Har Remeron egentlig noen som helst slik effekt, eller er det bare på meg den virker sånn? Jeg vet jo at den er et antidepressiva, men kunne den egentlig også vært et antipsykotika? Vet du noe om det er andre som også mener Remeron fungerer slik? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.