Gå til innhold

bekymrer meg for mye

Anbefalte innlegg

Gjest Hønefarmor
Skrevet

Er i en vanskelig situasjon med familie og barnebarn.Barnevern er inne i bildet Bekymrer meg hele tiden om de har det bra, sender sms og ringer uten å få svar. Bør jeg bruke antidepressive tabletter? Har Sobril, men vil ikke bruke dem, er redd for avhengighet. Det kverner inni hodet mitt hele tiden. Er jeg i ferd med å trenge hjelp, og hva slags hjelp? Var i behandling for angst for 10 år siden og er litt redd for å komme dit igjen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Istapp
Skrevet

Vi er ikke i samme situasjon,men bekymrer meg mye jeg også. Lurer på hva man kan gjøre når man har det slik,om det er normalt i gitte situasjoner,eller om det blir sykeligjort. Jeg har begynt å kjenne på angst også,kommer vel av for mye tanker og bekymringer. Ønsker deg lykke til :-)

Vet hvor slitsomt det er...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å vurdere om du bekymrer deg for mye så lenge jeg ikke kjenne de faktiske forhold for ditt barnebarn.

Gjest Fra "Ildsjelen"
Skrevet

Jeg leste nettopp dette i "Ildsjelen"...

Jeg fikk i hvert fall jeg noe å tenke på siden jeg er ekspert i å bekymre meg over andre...

"Gjennom å tillate andre andre å ha de kontraster og erfaringer i sine liv som de ønsker å erfare, kan vi tillate oss selv det samme. Den loven dreier seg både om absolutt aksept av det som skjer med andre og det som hender med oss selv."

Gjest Istapp
Skrevet

Jeg leste nettopp dette i "Ildsjelen"...

Jeg fikk i hvert fall jeg noe å tenke på siden jeg er ekspert i å bekymre meg over andre...

"Gjennom å tillate andre andre å ha de kontraster og erfaringer i sine liv som de ønsker å erfare, kan vi tillate oss selv det samme. Den loven dreier seg både om absolutt aksept av det som skjer med andre og det som hender med oss selv."

''"Gjennom å tillate andre andre å ha de kontraster og erfaringer i sine liv som de ønsker å erfare, kan vi tillate oss selv det samme. Den loven dreier seg både om absolutt aksept av det som skjer med andre og det som hender med oss selv."''

Det du skriver her har jeg tenkt mang en gang,har lært det og lest det i andre bøker. Men det er veldig vanskelig å tenke slik når det gjelder barn.

Gjest Fra "Ildsjelen"
Skrevet

''"Gjennom å tillate andre andre å ha de kontraster og erfaringer i sine liv som de ønsker å erfare, kan vi tillate oss selv det samme. Den loven dreier seg både om absolutt aksept av det som skjer med andre og det som hender med oss selv."''

Det du skriver her har jeg tenkt mang en gang,har lært det og lest det i andre bøker. Men det er veldig vanskelig å tenke slik når det gjelder barn.

Det spørs hvor gamle barna er...om de er små ennå...eller om de er voksne...

Ovenfor små barn er det rett og rimelig at en skal tenke "med dem"...

Men er de voksne...så må de selv lære på sine egne feil...

Gjest Istapp
Skrevet

Det spørs hvor gamle barna er...om de er små ennå...eller om de er voksne...

Ovenfor små barn er det rett og rimelig at en skal tenke "med dem"...

Men er de voksne...så må de selv lære på sine egne feil...

''Ovenfor små barn er det rett og rimelig at en skal tenke "med dem"...

Ikke "små barn". Tenke med dem,men ikke for dem...nei nå er jeg trøtt :-)

Skrevet

Med fare for å gjennta meg selv i det meget trivielle og kjedsommelige.

Les noen av bøkene til Ingvard Wilhelmsen. Han har mye praktisk og matnyttig å komme med.

mvh

Skrevet

Har du noen du kan snakke med om dette, eller er du alene om alle bekymringene? Det kan kansje hjelpe deg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...