Gå til innhold

Uro vs angst

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost
Skrevet

Hva blir forskjellen på uro og angst?

Finnes det flere typer uro, hvilke?

Jeg mener selv det er sterk konstant uro jeg kjenner på, men legen mener det er angst (uten å ha snakket særlig med meg om det). Men jeg er jo ikke bekymret eller redd, trodde dette måtte være tilstede for å være angst?

Videoannonse
Annonse
Gjest bipp..
Skrevet

Jeg trodde det samme som deg, men behandleren min kalte det også angst. Håper du får bra svar.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Jeg trodde det samme som deg, men behandleren min kalte det også angst. Håper du får bra svar.

Jeg også, har forsøkt å bli klokere på dette lenge nå.

Gjest Palene
Skrevet

Jeg mener at angst er det samme som frykt, og at den kan variere i styrke fra uro til panikk. Jeg mener også at selv om panikk virker sterkere enn uro, så kan uro være mer plagsomt fordi den gjerne varer lenger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Angst består vanligvis av både en kroppslig og en tankemessig (psykologisk) komponent.

Noen kan ha bare den ene.

Skrevet

Kommer kanskje an på om man anser uro som et symptom på noe annet eller et "selvstendig" problem.

mvh

Gjest Svarttrost
Skrevet

Angst består vanligvis av både en kroppslig og en tankemessig (psykologisk) komponent.

Hos meg er det kroppslig uro kombinert med tankekjør. Hva blir så det?

Gjest bipjente29
Skrevet

betyr det at hvis man får et migreneanfall så kan det være psykisk? Er det da trolig fysisk eller psykisk?

Kan man være stresset uten at det er snakk om angst?

Gjest uråkråka
Skrevet

Jeg er titt og ofte veldig urolig. Tror ikke det er redsel som er den sterkeste følelsen, mer at det kravler i alle blordårer, store psykiske smerter og frustrasjon. Denne tilstanden gjør at jeg ofte løper til fjells for å legge meg ned for å dø, eller at jeg går og går og går opp og ned, hit og dit i huset i flere timer. Ellers griner og puster jeg så mye at halsen tetter seg av slim, og jeg brekker meg og hoster.

Løsningen på dene tilstanden blir desverre at jeg skader meg fysisk, for da roer alt seg psykisk. Smertene blir forflyttet. Eller at jeg ødlegger eller kknuser ting....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...